Lagbygget 24/25

Jag kan hålla med. Ett fungerande grundspel och struktur 5 vs 5 är A och O och det har vi bevisligen inte…denna säsong heller…

En gåta att vi lyckas rekrytera tränare efter tränare som inte kan få till det…

1 gillning

17 gillningar

Blomman ser också.

6 gillningar

Vi måste bli bättre där och det är ABs uppgift att fixa till, spelarna har han i alla fall så inget att skylla på. Skulle säga att detta är helt avgörande faktiskt för utgången av säsongen. Praktfiasko eller bara fiasko, typ.

Bävar för vad som händer när / om vårt PP blir normalt. Då kommer vi bli helt avsågade om inte AB får ordning på 5-5 spelet. Då är risken att tabellen också speglar statistiken och det vore helt förödande.

Vi borde utan problem kunna ha tre producerande kedjor sett till namnen vi har i truppen.

Avd. Sent ska syndaren vakna.

Först och främst. Naturligtvis jättebra att Blomman till sist gör det här skiftet i andrakedjan.

Men jag tycker det här är ett exempel på en tränare som reagerar istället för att agera.

Blomman säger att det handlar om de tio senaste. Skulle nog säga att Luoto och Borgström varit kalla i fem mot fem i minst 14 omgångar tillbaka. Vi snackar mer än en fjärdedel av en grundserie.

Därav min poäng från tidigare diskussioner kring detta. Man måste skruva på det man kan även när det går bra. Annars är risken stor att man som nu tvingas till att släcka bränder.

En bra tränare ska alltid ligga steget före. Blomman har snarare legat steget efter i det här fallet.

6 gillningar

Jaha. Då kan AP förbereda sig på vila. Lär bli avstängd för tacklingen på Åslund (tog i huvudet). Så. Nu är det dags (trumvirvel)… På lördag gör… (konstpaus)… HERMINATOR comeback! Herregud. Jaja. Men hur ska vi ställa upp? Som jag skrev i AP-tråden vill jag inte att OSL återförenas med Borgy och Luoto. Blomman har ju äntligen insett att vi måste höja oss i fem mot fem och experimentet med OSL i en toppkedja har vi kört alldeles för många gånger nu. Dessutom tycker jag Kero bör ta ett kliv upp. Han försvinner helt i fjärdekedjan.

Så något sånt här till på lördag?

Lenc-OFM-Ang
Luoto-Borgström-Reber
Brännström-Kero-OSL
Tedenby-WIN-Träff
Hansson

Visst. Vi kommer sakna en fjärdecenter. Men tycker det är bättre att maxa tre kedjor. Jag menar. Fjärdekedjan ska ju ändå ha minimalt med istid. Kero kan ju växla lite dessutom mellan tredje och fjärde.

4 gillningar

Tyckte också att tackligen tog i huvudet live. Blev förvånad att det inte blåstes.
Får se vad som händer med AP. Kan tycka att OSL kan få spela top 6 om AP skulle bli avstängd. Han eller Reber vill jag isåfall se.

Eller varför inte testa win? Kom ju ändå in med attityd. Fast det kanske är att gambla lite väl mycket

Jag är lite sugen på att se WIN med Kero och OSL för att se om det kan väcka Lyrenäs.

Det får ju dock följden att Tedenby får gå in som 4C och stå och peka åt alla håll samtidigt.

4 gillningar

Haha kan se han står där och snurra och peka :joy::joy:

1 gillning

Utan ap

Luoto - borgy - Träff ( vill inte släppa en center till denna plats)

Ang - Ofm - Lenc

OSL - Reber - Brännström

TEDEN - Kero - WIN

Ser ok ut men Hansson före Teden alla dagar i veckan!

Nu är jag ingen vurmare för Hansson men Teden har fått alldeles för många chanser…Kan inte bli sämre!

1 gillning

Teden kan ju inte spela…

Ska träff lita både första och 3e kedjan? Kanske blir lite väl tufft?

Ser hellre att man plockar upp Nordmark isåfall och låter honom pröva på än att lira Träff i två kedjor

1 gillning

Brännström skulle de va hahah

1 gillning

Var inne på samma tanke som dig ang. centersidan. Alternativet är ju om man kan göra ännu ett HA-lån på 4e-centern, typ Melker Eriksson som vi lånade från Tingsryd mot SAIK sist. Gjorde det helt ok och framför allt är det någon som alltid spelar center till vardags.

Ställ upp såhär:

Luoto - Borgy - WIN
Ang - OFM - Lenc
OSL - Reber - Brännström
Träff - Kero - Hansson
Teden

1 gillning

Nästa match, givet att AP blir avstängd.

Louto-Kero-Borgis
Ang-Fisker-Lenc
Win-Reber-Släggan
Brännström-Inlån-Träff/Annan Junior
Extra: Nordmark

Ta upp Adam Hlinský från J-20 som 7de back.

Kommer ju inte hända, så vågad är inte Blomman. Tyvärr.

Så som Laleggia påverkar spelet positivt från backplats går det inte att flytta på honom.

6 gillningar