Tillbaka med Nyberg och skicka Sjöholm. Varit så dålig i så många matcher i följd. Vad är det man ser hos honom?
Nej , Nyberg var inte alls bra , hellre Viggo eller Engsund då
In med Engsund på Sjöholms plats
in med någon/något på sjöholms plats. Stillman till exempel
Om det finns något hopp om Kaski tycker jag vi kan vänta med en ny back. Han och Fransson är sparkapitalet och båda bättre än något vi kan värva.
Gör mig hellre av med Engsund än värvar en Sjöholms-ersättare.
Återigen är det PP som räddar oss. Men det släpper nog i 5 mot 5 snart för annars blir det jobbigt .
Ingenting talar för att det ska släppa tyvärr.
Tycker inte man kan resonera så, PP förtjänar man genom bra spel i 5v5. Det är inte som att motståndarna tar utvisningar för att dom är snälla.
Så byta en dålig back mot en som varit ännu sämre? Tyvärr har vi en back-kris. Vi har 3 backar som håller hög SHL klass och resten är på HA nivå i princip. Ska vi förstärka nånstans innan fönstret stänger så är det där.
Hur långt är Kaski från spel? Nån som vet?
Slog efter matchen idag över till FBK-Frölunda, och visst ser man skillnad hur backarna i ex Frölunda spelar sig ur zon. Det finns absolut skillnad i skills och vi behöver det till trots vara mer resoluta när vi spelar oss ur zon där vi blir tillbakatryckta alldeles för ofta. Stille har ett fortsatt jobb att förbättra detta…
Efter gårdagens match finns ju en del att fundera på…
Backar och lina 3 och 4 måste ändras. Svårkombinerat. Jag får inte till det bra alls. Men Träff måste få chansen nu.
Teden och Sjöholm behöver vila. Hur tänker ni?
LaLeggia-Alsing
Day-Engsund
Seppälä-Hallquist
Sjöholm
WIN-Kero-Träff
Isac-Reber-OSL
En annan tanke:
Laleggia-Alsing
Day-Hallquisth
Seppälä-Gustafsson
Engsund
Tycker fortfarande Seppälä är Maalahti 2.0 och bör således inte vara inne på sex backar…
Drömscenariot, dock osannolikt sådant är att vi lyckas dumpa iväg en bedrövlig Engsund till Luleå och plockar in Borgman. Skickar hem Seppälä till Finland och frigör pengar till en center, oavsett om det är från HA eller nån högre upp.
LaLeggia-Alsing
Day-Hallquisth
Sjöholm-Borgman
Gustafsson
Tror våra backar skulle lyfta mer av en toppcenter.
Både när det gäller spelet i egen zon utan puck och spelvändningarna.
Sedan är det också en tränarfråga. Mycket av det som är tokigt håller inte ens J20-nivå och borde gå att åtgärda.
Borde inte Gustavsson gå före Sjöholm?
Tvek på den.
Alla dagar i veckan. Sjöholm är inte shl mässig och kan inte spela pucken. Fastnar konstant i egen zon och kan inte slå ett vettigt första pass. Sjöholm skall bänkas
Sjöholm platsar inte på sju backar just nu, jag hoppas man plockar hem Nyberg och låter han får en chans till nu när laget går bättre. Borde gå betydligt bättre än i höstas.
Hur ställer ni upp lina 3 och 4?
WIN - reber - osl
Bränn - Kero - träff