Lagbygget 24/25

Borgis-OFM-Lenc
Louto-Ang-AP
Brännis-Kero-Reber
Win-X-Träff
OSL

Tycker att vare sig Reber eller Borgis kommer helt till sin rätt som Center i 5 m 5.
Ett enormt slöseri med Hockey IQ att lira Kero i en 4de lina.
Ang har lirat Center tidigare. Dags prova snart?

X-Inlånad defensiv C från HA…

Vet inte om det är så smart att sätta ang som center nu när han kommit in och överträffat alla våra förväntningar som FW. Känns som att han passar perfekt som FW på stor is med sin skridskoåkning

7 gillningar

Visst.
Men han kanske underrättar ännu större underverk som C.
Det vet vi ju inte.

Nej precis, svårt att säga. Bästa hade ju varit att ha både ang och Borgström på vinge.

1 gillning

För mig är Kero och OFM två exempel på bra centrar. De är spelare som inte man ser till så mycket på isen utan gör sina prestationer i det defensiva primärt.

3 gillningar

Har man testat Ang-Kero-Borgy vid något tillfälle?

På tal om de dåliga 5v5 spelet.
Hjälp mig här nu. Visst fan gjorde Reber-Kero-bränn en del mål i 5v5?

Prio 1 för liljander borde vara att hitta en stabil two way center med bra skridskoåkning så vi kan flytta ut borgy på kanten så hans skott kommer mer till användning och så att spelet 5 mot 5 generera mer mål.

Reber - Kero - OSL
WIN - ?? - Brännström

Detta tror jag kan funka för kedja 3 och 4, WIN kanske kan få fart på Brännström?
Reber och OSL tillsammans ger en kedja med rätt bra fart!

Men vem som ska centra fjärde… oklart.

Va inte de Tedenby Reber Brännström som skördade viss framgång inledningvis? Man snacka lite om att bumbi-kedjan delvis hade återuppstått eller liknande typ.

1 gillning

Vem ryker från topp 6 då? Lenc?

Borgström-Kero-Ang
Luoto-Fisker-AP

Och slänga in Tikka i fjärde när han är tillbaka.

Lenc ner i tredje med Reber och Brännan.
Träff-Kero-Win i fjärde.

Lenc har gjort det bra tycker jag. Förtjänar top 6 absolut.
Gillar denna tredjekedjan:

Reber - Kero - OSL

3 gillningar

Varför splittra den bästa kedjan vi har?

2 gillningar

Det handlar om att optimera. Om borgy skall ut på en kant och en ny C värvas. Då behöver Lenc flytta på sig till förmån för borgy. Borgy och Ang är mer spetsig än ang och lenc.

1 gillning

Svarade på ett tidigare inlägg om “vem som ryker från top 6 Lenc?” men missade att citera det.

Jag vill absolut inte plocka bort Lenc.

Vem skall plockas bort då? Vi får en skarpare 1a lina med borgy - ny - ang. Och en skarpare 3e lina med Brännström - reber - lenc.

Brännström? Han är under isen

1 gillning

Han kommer igen, han behöver nån match till att komma in i det

En skarpare tredjalina? Genom att stoppa in en totalt iskall spelare där? Jag köper det inte på fem öre.