Nja, vet inte. Han har varit kass rätt länge. Även innan sin skada/sjukdom. Folk här inne gnäller på Tedenby. Med all rätt, men är samtidigt villiga att ge Brännström chans på chans.
Enligt mig är han kass. I klass med OSL större delen sv säsongen.
Nja, vet inte. Han har varit kass rätt länge. Även innan sin skada/sjukdom. Folk här inne gnäller på Tedenby. Med all rätt, men är samtidigt villiga att ge Brännström chans på chans.
Enligt mig är han kass. I klass med OSL större delen sv säsongen.
I klass med Osl rent poängmässigt. Dock inte spelmässigt anser jag. Men jo, han är rätt iskall han också. Undrar vad lite medstudsar på sånna här spelare hade kunnat ha för inverkan.
Såhär tänker jag, i rangordning.
Brännan - Den högsta höjden av dem alla, river och sliter. Tycker att när han är inne i stimmet är den som är bäst på att bana väg för andra och ger sig själv chanser.
OSL - Mycket fart, mycket runt utan att det händer så värst mycket. Kommer till lägen men får inte till det. Jobbar och sliter här och där. Gör ibland nytta.
Teden - Nej det är slut. Tycker att han oerhört svårt med så mycket. Kommer oftast fel i många många lägen. Hur kan oftast lyckas va den som tappar sin gubbe är märkbart.
Sen jag tror hade HV mått lite bättre och varit tryggare så hade man kanske fått lite mer utväxling här. Men till syvende och sist så behöver man också leverera och prestera i poäng protokollet.
Har funderat mycket på HVs kedjor, vi har 2 som fungerar skapligt, men sen är det inte mkt mera. Om nu det finns tankar att ta in en center så hade jag nog velat testa.
Borgström-Ny-AP
Luoto-Fisken-Ang
Lenc-Kero-WIN
Brännström-Reber-OSL
Tror att Borgström skulle komma mer till sin rätt på kanten i 5 mot 5 samtidigt så skulle HV ha en 3e som både kan skapa en hel del framåt men även vara otroligt jobbiga att möta. Ingberg tycker jag har sett hetare ut än både Brännström och OSL.
Tycker Reber ska vara ytter. Får ut mkt mindre med han som center. Inte samma spelare längre när han centrar.
Därför vi borde köra
Reber - kero - OSL
Bränn - tikka/X - WIN
Juniorerna plockas bort nu när det börjar hetta till och vi har fullt lag.
Hugo Fransson, Hugo Pettersson, Herrman Träff utlånade. Lär väl bli Sjöholm också är känslan, ev Viggo eller Hallquisth.
HH och Tedenby lär väl hamna utanför 12 forwards när alla är tillbaka, tror Tikka kör i fjärdekedjan antingen som center eller vinge.
Jag hade nog kört Reber med Kero och OSL i tredje och Tikka med Isac och WIN i fjärde. Går ju blanda och ge där men dessa sex är nog vår bottensexa forwardsmässigt framåt.
Backsidan lurig men jag skulle nog ha Sjöholm som åttonde back och låna ut honom. Vi är baktunga redan och har tillräcklig fysik och defensiv. Jag tycker Viggo är bättre och mer allround.
Tycker vår matchtrupp nu är helt komplett och riktigt, riktigt bra. Solklart övre halvan i SHL om Hugo sköter sig OK i målet. Kan se oss rusa i tabellen innan jag kommer på hur vi är coachade och hur illa spelet är i 5-5.
Håller med om att vi borde kunna klättra i tabellen. Om spelarna orkar bemöda sig att lägga ner jobbet som krävs VARJE match. Då kommer vi klättra. O så kommer öven vårt 5 mot 5 spel se bättre ut.
Kommer man ut som man brukar demna säsong. Då blir det oerhört tuffa 17 matcher som är kvar.
Gäller att bestämma sig.
Man hör ofta coacher som kritiserar sig själva när laget inte är förberett för match. Du lägger genomgående all skuld på spelarna, oftast gällande det mesta. Jag lägger mer på coachen. Vi har ju en coach av någon anledning. Bara prata bra hjälper inte.
Hade vi haft en riktigt bra coach är jag helt säker på att vi inte varit indragna i någon bottenstrid whatsoever. Vi hade aldrig haft dessa siffror i 5-5 heller.
Jag är helt säker på att Malmö varit helt avhängda i serien med våra coacher. För mig är AB och gänget helt klart underkända. Statistik och tabellplaceringen är ett bevis på detta. Trots SHLs dyraste trupp och bästa PP. Inte dåligt att lyckas ligga där vi ligger med det taget i beaktande.
Jag håller inte med. Inte tillnärmelsevis.
Detta är en styggelse. Inte ens på pappret har vi spelare för en trupp på övre halvan. De matchar inte varandra. Inget stäm. Ingen kontinuitet, inget LAGbygge.
Resultatet speglar truppen.
Jaha. Träff borta ur ekvationen. Teden får en konkurrent mindre. Jag förstår inte….om inte det kommer in en ny stjärncenter och vi kan skicka ut Borgy eller Reber på kant igen…
Träffs utveckling mår mycket bättre av att spela toppminuter i Nybro än att vara 12a/13onde i HV. Tyvärr sitter vi i skiten när det gäller Teden och det är bara att bita i det sura äpplet. Förhoppningsvis dyker det upp förstärkning vilket petar ner honom ett hack igen.
Synd att jag inte får bevisa det för dig då vi inte lär ha någon ny liknande Pär Mårts i båset i närtid. Jag står fast vid att vi har både spets och bredd i truppen och kan fightas in i april rätt coachade.
Så vi får nöja oss med att vi tycker olika. Det enda vi vet är var vi ligger med coacher som inte tillhör toppskiktet, tvärtom, i SHL.
Ja jag lägger en stor del av skulden på spelarna. Definitivt inte allt som du påstår. Du däremot, lägger all skuld på Blomman. Eftersom vi tydligen har en av shls bästa trupper enligt dig.
Har man ett av shls bästa lag så ser det inte ut som det gör på isen. Alldeles oavsett vilken coach man har. Du överskattar truppen.
Ja det kanske jag gör och jag har kanske fel. Jag tycker ex att en tredjekedja med ex Kero, Isac, OSL är toppklass i SHL. En backsida med LaLeggia, Alsing, Day, Engsund, Seppelä är ju toppklass det också. Våra två toppcentrar är hett eftertraktade och försvinner. Vi är överlyckliga att vi kunnat förlänga med Ang och Luoto. Sen en av europas bästa spelare i AP. Osv, osv.
Att vi inte får ut det som jag tycker vi borde från denna trupp är något helt annat. Hade jag varit coach och fått välja trupp hade HV definitivt varit på övre halvan. Abbott har gjort ett jättejobb. Vi har en mycket bättre trupp än förra säsongen och ännu mycket bättre än säsongen innan. På det en grym spelarbank från juniorlaget. Väldigt mycket väldigt positivt.
Problemet är vad vi får ut av den gällande poäng och spel.
Där tog du i va? Möjligtvis nr han spelade i Ryssland. Nu, nää. Tycker personligen AP inte ör i närheten av en av dom bästa i Europa.
Spelarna spelar på en professionell nivå. Då ska dom agera därefter. Det gör dom inte. Det är inget dagis. Och blomman är ingen dagisfröken.
Jag tycker inte så men han har ansetts som det av en del experter. Hans individuella högsta nivå är ju topp i SHL.
Absolut men laget (och vi supportrar) hade mått mycket bättre med Träff istället för Teden…
En gång är ingen gång. Är det ett mönster så får man hantera det i så fall.
Behövs ingen dagisfröken men däremot en ledare och coach som sätter ramar och regler med konsekvenser om dessa ev inte följs.
Händer inget så är det OK att bete sig på ett visst sätt. Självklarhet och inget kontroversiellt överhuvudtaget.