Jag tror i ärlighetens namn att dom har en plan. En långsiktig. Där dom tar dom sakerna i beaktande.
Dom kan inte göra alla åtgärder på en och samma gång. Då briserar allt, och vi har cirkus igen.
Fingertoppskänsla.
Dom måste också leva i nuet. Dom har dom spelarna dom har. Att riva och slita för mycket i spelartruppen går ju inte i dagsläget.
Hur många spelare har Hv i 3e och 4e femman som egentligen var tänkta att spela i 1a respektive 2a?
Brännström? Teden? Kero? Tikka? Osl?
Att få dessa att köpa sin roll och ge allt är raketforskning.
Det måste rensas, men det måste också fungera i sluttampen av säsongen. Jag håller inte med om att vi har ett lag för en topplacering. Saker måste få ta sin tid. Glöm inte att det är människor det handlar om.
Låter inte som man är aktiva direkt på marknaden gällande någon ny center eller dylikt till denna säsong som det pratats om tidigare om man ska gå på va Lilljander säger i expressens undersökning med shls sportchefer.
Planerar ni att värva innan fönstret stänger?
– Vi har fullt fokus på den befintliga truppen.
Om ja, vilken spelartyp vill ni addera till truppen?
– Det är som sagt fullt fokus på den befintliga truppen.
Så någon ny förstacenter får vi nog se oss i stjärnorna efter om han inte drar till med en riktig lauring och går under radarn ala abbott.
Dyker rätt spelare upp, tror jag liljander hugger.
Never trust a bear.
Det kan ju likaväl smälla till med nått in i truppen. Det han säger ut till media är ju en sak och vad som händer bakom kulisserna är en annan.
Dis my team right now:
Luoto - Borgy - AP
Lenc - OFM - Ang
Reber - Kero - WIN
Brännström - Tikka - Hansson
Davidsson
Hejdå Teden
Det verkar vara stor risk för att förstärkning på center sidan uteblir.
Och jag som går och drömmer om att få in två nya centrar.
Till att börja med en förstacenter som gör att AP & Borgy får leka tillsammans på varsin kant.
Men om det sker så har vi ju fortfarande en fjärdelänk som inte imponerar.
Så jag skulle även vilja ha in en stabil fjärdecenter.
Och jag ser inte varken Tikka eller Reber som lämpliga på den positionen. (De två av diametralt olika anledningar…)
Om jag får välja mellan att förstärka första eller fjärdekedjan. Så är jag inte helt säker på svaret.
Om inte Blomman kan tänka sig spela längre sekvenser än tidigare med bara tre kedjor…
Topp forward/center måste in
Är det helt uteslutet att låta Kero och Fisken rulla i 2-4 kedjan sålänge? Båda har ju en rätt “smart” spelstil, borde kunna logga lite extra minuter?
Nu har man sugit på gårdagens förlust i ett dygn och känslan är densamma som efter slutsignal. Vi bör förstärka laget.
Vi har en handfull spelare som gör skillnad. När de inte är på topp, ja då finns det ingen annan som kliver fram. Bredden är för dålig. Blev ju dessvärre extremt tydligt igår då PP inte levererade.
Det smärtsamma är ju att vi egentligen har snudd på fullt lag. Vilka skadade igår hade gått in och lyft laget?
OSL eller Tikka? Näe. Lenc? Kanske lite.
Vi behöver ha in spelare, helt klart.
Tycker det blir tydligt när vår tredjefemma består av reber,hansson och HP. Hansson är en go gubbe men platsar såklart inte i SHL, juniorerna kan lysa till och från men de är såklart för unga för att spela bärande minuter över en hel säsong. så håller med dig. Hade behövt en eller två forwards till som kan spela i tredje/fjärde och håller i SHL.
OSL och Lenc hade gjort stor nytta.
Ja och spelare måste bort. Kosta va det kosta. Rea ut Tedenby och Tikka så har vi två platser att fylla med säsongen ut kontrakt.
Tycker det är hög tid prova Ang som Center.
" En skridskostark forward som både kan spela center och på kanten”, säger Chris Abbott"
Tittar man noga på hur han spelar så hamnar han rätt ofta i Center rollen i många byten. Han vill ha pucken och driva upp med den. Han vill vara spelfördelare.
Tänk om han är lysande och vi inte ens har testat…och jag inbillar mig att vi får ännu mer glädje av en Borgis i storform med en friare roll där OFM tar större defensivt ansvar.
Med de som är hela just nu så:
Borgström-OFM-AP
Louto-Ang-Reber(Lenc)
Petterson-Kero-Brännström(Reber)
Hansson-Tikka-WIN (ser helst ett inlån på C där, men bara tugga i sig att Tikka spelar)
Tedenby
Humma hummm… tanken är fan inte dum.
Vänta ett tag så har AB testat även det och så visp så har forumet rätt igen
Alla läser HV-forumet. Alla.
Hansson -Tikka - WIN. Vilken jäkla bonke-kedja alltså. Kommer bli intressant i rent studiesyfte, att se vad de kan ställa till med
Hoppas de kommer ur egen zon…