Ja fast du kan stryka det där med pucken de vilar helt enkelt
Att det är problem under topp sex har jag sagt hela tiden… i den bästa av världar hade vi fått in en topp sex fe till så Lenc kan lita i tredje och höja den. Han höjer alla kedjor han spelar i
Självklart är vi kassa i 3e och 4e kedjan. Men vi gör 0 mål ikväll. Våra toppkedjor funkar ju inte heller
Våra toppspelare har gjort så vi fortfarande har en teoretisk chans att undvika kval! Vara botten 6 spelare har inte bidragit med nånting, absolut ingenting! Det är fakta!
Tror inte nån i hela Sverige säger emot att botten 6 är urkassa. Det vi prata om är att inte heller topp 6 funkar tillfredsställande. Förstår du?
Precis. Vi har ett dåligt lag men visst borde vi ha åtminstone en kedja kapabel till att göra mål.
Vi kanske inte kan förväntas att göra tillräckligt med mål för att vinna men några mål borde det bli allt.
Tycker det blir onödigt hårt att ifrågasätta våra tilltänkta toppspelare när de inte levererar en match framåt.
Inför kvällens debacle hade exempelvis…
…Borgström producerat 40 poäng på 40 matcher.
… Ang 25 poäng på 25 matcher.
…Petersson 20 poäng på 28 matcher.
Vi har även Alsing och LaLeggia som producerar bra från backposition och Fisken Moelgaard.
Problemet är som sagt tredje och fjärdekedjan. Det är i exakt såna här matcher, när våra toppspelare har en sämre dag, som de ska kliva fram. Men det gör de inte. Tvärtom så sänker de oss.
Att lägga allt ansvar på en handfull spelare. Det är inte rimligt.
En match?
Ja, alltså. Det är ju inga clutch scorers vi pratar om… De alla levererar på kontinuerlig basis. Att de får en dipp emellanåt ska vara okej i ett välfungerande lag.
Det är väl lite det som är problemet. Medgångslag och spelare. Vi hade flow och dundrade in poäng ett tag. Sen går allt i lås. Motsatsen till spelare som Friberg i fhc. Som alltid gör en bra match. Jaja vi vet alla vad problemet är. Hela laget + tränarna
Den här tråden borde heta Fuskbygget 24/25.
Nej jag förstår inte!
Våra topp sex lirar snittar ish 1pinne per match och skulle må så jävla bra av secondary scoring!
Även att vi gör zero mål ikväll så tycker jag inte det beror på våra topp sex spelare!
spelar ingen roll villka spelare vi har. De spelare vi har är inte så dåliga som spelet ser ut. De spelar såhär dåligt då de är ledda av en inkompetent ledare som tvingar dem spela ett spel som de vet är kasst. Om vi ska vända detta måste vi kicka ledarna men de är viktigare än shl kontraktet så de lär aldrig hända
Okej. Det jag såg av topp 6 ikväll var lite PP chanser och några individuella prestationer. Men det är klart att ett lag som har en kedja som släpper mål i vart och vartannat byte sänker ens spelhumör lite. Känns lojt och uppgivet överallt.
Det är lite det jag menar att det inte håller… sen hade jag självklart velat ha nåt mål av topp sex 5vs5 me men blir jobbigt att alltid starta i uppförsbacke…
Jag saknar Tommy Samuelsson
Någon måste in. Om det nu är Lindbom, Östman, Samuelsson, Jankovic eller Håkan Juholt. Blomman måste bort.
Receptet är: bänka Brännström, Tedenby, Tikka, Hansson, WIN.
OSL tar Brännströms plats. Önerud tar tikkas plats. Sen juniorer. Träff och vem som helst.
Där bak, bänka Engsund. Ersätt med vem som helst.
Ja men det vet vi ju alla att det inte kommer ske.
Ring Juholt för helsike. Omedelbums