Fixat.
Now I love you long time, maybe 4äver!
Nu har ni alla glömt bort att det är Annie Lööf som kan rädda oss.
Jag ser endast en lösning på detta.
Tränartrojkan out. Släpp prestigen i förlängningen av Blomman. Detta var en chansning som gick helt åt helvete. Återigen släpp prestigen och ge oss rätt förutsättningar inför kvalet. Stillman och Davidsson i all ära. Men i ett HVbås vill jag aldrig mer se dem.
Förslag: Låt Beech ta över som HC och in med Persson som den goa gubben. Går det åt helvete så kan dem ändå inte lastas för det. Då har vi iaf försökt.
Och mot Malmö med de nya herrarna i båset vill jag se följande uppställning.
Luoto-Kero-AP
Lenc-Borgy-Ang
Träff-Moelgard-OSL
Hugo.P-Reber-Ignberg Nilsson
Backsidan lämnar jag till någon annan…
Och en sak! In med Dichow. Hur i h…… kan inte han få chansen i dagens match?
Det är för mig en gåta!!!
Ja hon kan iofs prata med smålänninga på smålänningas vis
Nä dom har producerat poäng under säsongen.
Dom senaste matcherna inte så mycket.
Ja tredje och fjärde kedjan är för dåliga.
Du tycker Blomman är värdelös!
Han spelar våra toppspelare så mycket han kan. För inte kan väl du mena att dom ska spela hela tiden?
Han har ju inte tillräckligt bra lag!!!
Håller med om att vissa uttagningar ör katastrof, Tikka, Engsund. Tex.
Men återigen laget är för dåligt. För dåligt!!
Hade vi haft en tredje och en fjörde kedja av kvalite, sp hade det garanterat sett annorlunda ut. Håller med. Men nu har vi inte det.
Ja, och de uttagningarna har kostat oss poäng, det finns andra spelare än Tedenby Tikka och Engsund att tillgå.
Vi får väl hoppas på att det blir någon ändring nu när till och med analytikern har gett en känga åt härdsmältan som är Blomqvists coachning och spelidé.
Gör byte med några finska lag som är körda!
Betala mellanskillnaden på Tikka, Teden och Engsunds löner!
Win Win! Vi har spelare som sänker detta lag mentalt!
Sen har vi en HC i Blomman som kan snacka men inte få ut något vettigt till spelarna som de ska me sig ut på isen.
Ge han ledigt resten av säsongen!
Ta in någon med erfarenhet nu som kan sätta ett
spel till blivande kvalet! Ett måste om vi ska ha en chans. Med Blomman är de kört!
Lillis kan vara lösningen.
Sen en backcoach! Stillman har varit ass X antal gånger men det är likadant nu som då! Hönsgård!
Man försöker intala sig själv att vi löser det! Men NEJ! Med Blomman så kommer vi inte göra det!
Lös det nu! Blomman kanske kan vara redo till nästa med detta i bagaget! Men detta
Fixar han inte!
Men snälla.
Han är så inni helvete envis.
Han har inte sett att Borgis försvinner som Center.
Att Kero är bättre men lirar med lite random folk nere i 3-4 linorna.
Han har inte vågat(?) testa Ang som Center. Inte ens på träning.
Han körde alldeles för länge med Reber som C, något han inte är klar för ännu.
Han envisades med att lira Tikka som C, trots att Måns är en bättre C i en 4de lina.
Det var enbart om all skevhet ang Centrar.
Don’t get me going!
Det finns hur mycket som helst att lyfta fram av hans tröghet och envishet.
Lenc nere i 3-4 linorna. Knepiga backpar, osv osv osv.
Inget ont om Blomman, men han är INTE klar för att leda ett lag i SHL.
Han värvades som ass. Det skulle HV förhållt sig till och inte CHANSA.
Det betalar HV priset för nu.
Som sagt. Jag håller med om att han är envis i laguttagningar. Idag var tex backparen helt obegripliga.
Inga förändringar i kedjorna ect…
Men vidhåller att vi har för dåligt lag. Dst ser inte ut såhör match efter match efter match annars.
Tredje och fjärdefemman är katastrof! Med undantag kero.
Förvisso, men han nyttjar inte det han har på bästa sätt.
Med de kedjor vi har i 1-2 så borde vi inte ligga sist!
Men med HC som bara kör på utan några som helst linjer så skiter det sig! Alla säger att SHL är en av de bästa ligorna när det kommer struktur och linjer i spelet. Vi har inget av det och då blir det såhär! Det har varit likadant i många många år där vi ska spela en hockey som inte fungerar i SHL!
Sluta
Dumpa
Puck!
Nu har även jag gett upp på Blomman. In med nån rutinerad räv inför kvalet ( Ja det blir playout)
Nä det kan jag hålla med om i viss mån. Men det landar ju nånstans på föreningen som du säger så valde dom att gå med honom som HC direkt istället för det tilltänkta alternativet ass.
Kan tänka mig att det är en av orsakerna till att man faktiskt haft/har tålamod.?
Man tror att han han utvecklas till en bra HC på sikt, och dom är medvetna om att dom chansade när man satte honom aom HC sin första säsong i shl…
Vet inte. Men killgissar.
Ser det som ganska orimligt att Blomman får sparken. Däremot borde han kunna få in någon rutinerad herre bredvid sig.
Därför det är helt obegripligt att man valde att förlänga kontraktet med chansningen, trots att spelet i 5 m 5 såg ut som kattskit. Ett överpresterande PP ligger som en blöt filt över den förlängningen.
Finns inget i den underliggande statistiken som förvarar det beslutet. Inget.
Obegripligt.
Ja, har vi bara lite tålamod med AB så…. Jag menar, utvecklingen denna säsong har varit enorm hos honom. Han har exempelvis lärt sig ta TO:s redan.
Det mina vänner snackar vi KRAVSTÄLLAN (vid sidan om skridskotest då).
Det är ett fuskbygget, mest för att AB inte lyckats skapa ett lag av det material han haft att tillgå.
Hsha jag förstår vad du syftar på här…
Nu var mer det jag skrev om tålamod en spekulation från min sida, men antar att du förstod det.?
Nä, det är ett fuskbygge pga kents alla jävla skitkontrakt som finns kvar i klubben.