Jo förstod det, men vet att du kan ta lite högt i tak så riktade den mot dig I all välmening
Frågan är hur länge man ska skylla på Kent istället för att brösta det som är här och nu. Vi har ju ett utgångsläge och AB visste premisserna innan och har på det fått in fina förstärkningar plus en drös ungtuppar som breddat alternativen. Han får ut minimalt av det mesta och lägger oss på minus gentemot varje coach han ställs emot.
Som någon sorts sista utväg, något måste justeras för att någon kedja ska kunna spela hockey…
Luoto - Ang - Borgström
Lenc - OFM - AP
Reber - Kero - Träff/HP
WIN - Önerud - Valfri spelare vars efternamn INTE börjar på T
Kan Önerud spela center? Annars får han vara på kanten och annan center in, allsvenskan? Junior? Skit samma.
Alsing - Laleggia
Day - Fransson
Sjöholm - Seppälä (I princip endast boxplay och dyl.)
Tikka - UT! Tedenby - UT! Engsund - UT! |
![]() |
Ändring: Glömde helt Hallquisth… Han ska in i laget, på bekostnad av Sjöholm eller Seppälä, och kan såklart spela i andra backpar med Day också.
Ändring2: glömde Viggo också… Backarna gick visst lite för fort…
Kan man rösta på dig till min assisterande coach inför avslutningen? Ty jag tänkte ta över skeppet. Och Yes Önegud kan Centra. Även om han gör sig bäst som vinge.
Stötta upp med Hallquist där och vi har gjort allt vi kan med nuvarande material att tillgå.
You got it boss
Reber skrivs det för lite om, han tillför inget senaste 15-20 matcherna. han hade lite gott flyt i början men han är junis och vi bör ha något bättre i tredje. hoppas OSL kommer tillbaka snart så vi kan köra OSL/KERO/BRÄNN.
Ingen hemlighet att jag också gillar OSL … för även de matcher där målskyttet gått trögt (för hela HV vill jag tillägga) … så hjälper han till att hålla det defensiva spelet uppe på en nivå som ingen annan forward i HV
Detta genom att han jagar skiten ur motståndarna utan att göra bort sig och befinner sig ofta ute i ansiktet på dem när de ska skjuta från blå
Tikka får mycket kritik. Med rätta. Spelas hela tiden som fjärdecenter och släpper till mycket lägen i egen zon med många mål bakåt som följd. Som hockeyspelare har han, trots allt en del bra saker. Han är stor, han är ratt stark och han tekar bäst i laget.
Mot Timrå vann Mølgaard 5 av 12 tek eller 41%, Borgström vann 3 av 19 eller 15%, Kero vann 3 av 14 eller 21%. Tikka vann 10 av 12 eller 83%.
Använder man Tikka helt fel? Han kanske ska va högre upp i kedjorna med uppgift att med sin stora kropp stå framför mål och brottas och skymma målvakten. Inget annat. Sen låta fyra andra skickliga spelare spela med pucken och skjuta. När vi tappar pucken, åker han och byter eftersom han är en säkerhetsrisk i egen zon.
När det nu ser ut som det gör, varför inte prova att tänka utanför boxen? Kanske ställa upp så här.
Borgström, Tikka, Petersson
Luoto, Kero, Ang
Lenc, Mølgaard, Stål-Lyrenäs
Brännström, Reber, WIN
Träff
Genialiskt, vad kan egentligen gå fel? Jag har dock redan tagit skydd!
Allt utanför boxen är välkommet…
Sjukt intressant men de ligger något i de, eftersom inget fungerar så varför inte? Och Tikkas största och enda positiva del är ju just tekningarna. Dock Reber som C tycker jag vi redan beprövat såpass länge och de vill sig inte.
Ett problem är att han är så långsam på skridskorna att han inte hinner följa med upp i anfallen.
Men om man BARA byter in honom vid offensiva tek? Vinner man teken=Tikka in framför mål. Förlorar man teken=Tikka byter.
Tänk att det är så illa att vi ens diskuterar hur förändra sättet att spela hockey baserat på hur kunna utnyttja en av de sämsta värvningarna i SHL’s historia. Sett till kostnad/utfall.
Det är ju 352ggr enklare värva en random 4de Center alternativt låna in.
Övertygad om att t ex Liam Svensson i HC Dalen hade gjort ett bättre jobb än TT.
Jag gillar hur du tänker. Jag tilltalas av lösningar som är utanför boxen. Det är ju inte så att de andra kedjorna sprutat in mål i 5 v 5 ändå.
Jag har för mig att Craig mactavish bara tekade sen åkte och bytte när han blev gammal och för långsam. Det gjorde han i flera säsonger om jag inte missminner mig. Så varför inte försöka få nått gott ut ur tikka om han ändå är ombytt. Bra ide!
Vi ska ha inne en 300000-klump som Tikka i en förstakedja som är totalt oduglig på allt (utan just teka då). Ja, det är sannerligen att tänka utanför boxen, jag tror dock att den bästa lösningen är att sätta honom på läktaren, för gott.
Elite Prospects - transaction for Radan Lenc - Radan ryktas till något tjeckiskt lag? Om vi släpper honom nu är vi ju helt blåsta
Måste vara för nästa säsong?
Har väll egentligen kontrakt nästa säsong också? Så länge det inte sker nu är de väll fine
Stämmer gällande kontraktet. Men ser det inte som speciellt märkvärdigt med tanke på rådande situation.