Lagbygget 24/25

I flera amerkanska filmer har jag sett att de blandat ihop o kallat det för Helsinki-syndrome.
Vet inte var Tikka kommer ifrån, men han kan ta det tycker jag :smiley:

Ser hellre Lindbäck (den nuvarande versionen, med ett knä) som förstacenter, före Tikka.

Givetvis är han från Helsingfors…

2 gillningar

OM man vill ha en stunds rolig läsning, så rekommenderar jag att man läser tråden om Tikka från början till slut, har nog aldrig sett en tråd svänga så mkt från förväntan till kaos :smiley:

2 gillningar

Asså. Tikka som 13:e. Tror det precis rann en liten tår nerför min kind.

Kommer tjuta som ett barn den dag han är förpassad till läktaren.

Poppar champagnen när kontraktet bryts.

8 gillningar

En månad kvar då isch! :see_no_evil:

3 gillningar

Blir jäkligt märkligt. HV torskar sin fjärde raka i kvalet och jag poppar champagne. Nä. Det blir konstigt.

2 gillningar

Nej det rimmar illa,

Säg såhär, man tar ju hellre SHL och få dras med Tikka ett år till. Sjuk tanke

Avd. Kontinuitet :smiley:

1 gillning

Tänk istället när Tikka får ett Stakkestad-ryck i sjunde avgörande och gör 2-3 kassar som en gammal finsk traktor.
Liljander sitter på läktaren och ser guld och gröna skogar! Tikka-takka ett års förlängning per mål!

4 gillningar

På en mer seriös not: Om inte annat, dvs om det inte blir några nyförvärv… Vore det inte rimligt att kalla hem Träff och Pettersson från utlåningarna? Om det kan få bort Tikka och Hansson ur uppställningarna är det väl en no-brainer?

Får man plocka hem utlånade spelare efter deadline, eller hur fungerar det där?

Det ingick tyvärr inte i min tankeverksamhet när jag skrev inlägget…
Om det är så, så reefererar jag till att man borde gjort det tidigare.

Vilken spelare förutom Önerud skulle någonsin vilka skriva på för oss nu…

1 gillning

Lagbygge med rutten kärna. Brännström, AP, OSL, Tedenby. Åker runt och glider och är uppgivna. Sänker hela laget med sin attityd när det går emot. Bort med dom och ta in folk som har ryggrad. Allt är såklart inte deras fel, men där finns ett tydligt problem i ett haltande lag. Inte bara iår.

3 gillningar

detta lag har givit upp, ingen ork ingen vilja ingen heder

Problemet med tikka är ju hans fart så även om han bara skulle teka blir han ju ett problem eftersom vi sedan blir en man mindre en stund när han måste ta sig till båset i långsammare takt än en gamling med rullator, det såg vi ju när han fick starta i 3-3 spel där ett tag, oavsett vinst eller förlust i tekningen får vi ju vänta på att kunna anfalla/ spela med en man mindre några sek med alla risker det innebär.

Hoppas verkligen liljander kan hitta nåt finskt lag för utlåning resten av säsongen.

1 gillning

Ingen som inte bara gör det för lite snabb deg. Enda undantaget är spelare från HA, eller juniorer, som vill visa något. Och Önerud då.

Vet att det är dödfött att hålla på med olika formationer hit och dit… men med träff på ingång hade jag ställt upp så här!

Borgström Ang Träff
Luoto OFM AP
Lenc Kero OSL
Brännström Reber WIN
Teden

Tycker vi ska testa Ang som center, han tar ändå ansvar över hela banan och tar hand om uppspelen. Sen hade det vara kul att se vad träff hade uträttat i en bättre miljö.

2 gillningar

Om vi nu får in några nya spelare innan deadline tycker jag nog att man ska sätta dem i karantän fram till kvalet. På det sättet är det minst risk att de hinner spela in sig i systemet vilket ökar sannolikheten att de är som bäst när det verkligen behövs.

5 gillningar

Elliot Ekmark från Almtuna till LHC alltså. Vi tycker att vi saknar en center, eller två, då Tikka inte direkt imponerat. Vi lånar in Ekmark och avbryter lånet då vi inte är nöjda med Ekmark. Som sen landar in i Linköping.

Blir lite konfunderad faktiskt om vi vill ha in center men avstår från en billig Ekmark. Min slutsats är att BL/AB tycker att Tikka är bättre, svårt att se det på annat sätt. Som jag tolkar det så ville vi inte behålla Ekmark? Alldeles för ofta detta sker att spelare funkar i andra klubbar men inte i HV. Ekmark borde kunnat ha en roll i HV.

Kan se oss ha nytta även av en breddcenter om vi inte kan få in en spetscenter. Ekmark i princip varit Almtunas toppcenter som jag förstår det. Vi har några skribenter i Uppland som kanske har mer info. Verkar som BL/AB ser annorlunda på det mesta jämfört med forumet tyvärr.

Elliott Ekmark har spelat för LHC hela sitt liv, nästan. Försökte för två år sedan i Björklöven men fick lämna efter typ 16 matcher. Därefter i Almtuna och nu tillbaka i moderklubben.

Det var absolut inget för HV71. Liten, lätt, klen spelare är inget vi behöver fler av.

1 gillning