Har ingen stark åsikt om honom så. Tikka kanske är bättre men en bra defensiv center från HA känns som inte sämre än Tikka.
De vet väl vad de gör, får vi hoppas.
Har ingen stark åsikt om honom så. Tikka kanske är bättre men en bra defensiv center från HA känns som inte sämre än Tikka.
De vet väl vad de gör, får vi hoppas.
Är det verkligen forumets åsikt att det är Ekmark vi borde ta in, och att BL/AB ser tvärtom på det? I ett år har forumet velat bli av med Hansson och nu när han lämnar är det ett felbeslut. Man får tycka vad man vill om BL/AB, men kritiken kan väl iaf vara rimlig, istället för att som nu verkligen leta fel och vända exakt allt emot dom.
Nu tar du väl ändå i så du spricker? Jag kanske har missuppfattat men jag har för mig att väldigt många här vill se en allsvensk center in istället för Tikka. Bara Tikka försvinner och ersätts av en fjärdecenter.
Ekmark är Almtunas förstacenter och defensivt stark och skulle vara exakt den profilen, samt troligen billig. Så jag har uppfattat att många här vill byta ut Tikka och då uppfattat att man inte kräver McDavid. Fel uppfattat?
Jag bryr mig inte om att Hansson lämnat även om jag hellre hade blivit av med Tedenby. Hansson spelar inte alls och då har vi Träff om vi behöver någon. Hade Hansson spelat och de skickat någon som inte spelar så OK. BL och AB har ju ställt till allting ändå så vi riskerar HA så har inget förtroende ändå för dem.
Jag kan väl ändå tycka att AB ser på Tikka och Tedenby på ett annat sätt än de flesta här på forumet? Eller är det också fel? Leta fel det också? Behöver inte vända allt emot dem de lyckas mycket bra med att ställa till det själva.
Tycker inte Ekmark gjorde något avtryck. Bänkad och hemskickad tidigare än planerat.
Däremot gillade jag Melker Eriksson från Tingsryd. Här borde man kunna komma överens om en vettig summa, deras ordförande verkar vara en riktig mupp… Som jag förstår det så är de fortfarande i ganska akut behov av pengar?
In med honom och Önerud och bygg om fjärdekedjan, vad har vi att förlora? Det kan omöjligt bli sämre.
Tingsryd riskerar kval och nedflyttning. Almtuna säkrat kontraktet. Så blir nog svårt med Melker.
Nu var det ju Tikka som skulle ersättas… Duger i LHC tydligen den gode Ekmark. Jag tror inte att AB tycker att Tikka är lika dålig som många här, min poäng. Därav ingen panik att ersätta honom från HA för BL/AB, det var min input.
Jag tycker ingenting om Ekmark som sagt men inte förvånad heller om spelare underpresterar i ABs HV71.
HH ersätts av Önerud?
Tingsryd sitter också rejält i skiten ekonomiskt så alla pengar in för dem vore bra. En liten summa för Eriksson och att vi skickar t.ex. Oscar Davidsson på lån åt andra hållet som kompensation hade kunnat funka. Vi får en center som gjorde ett bra jobb här på lån tidigare och de får lite pengar plus en center som vi då ger mer speltid på seniornivå. Win-win?
Jag har ett radikalt förslag inför resterande del av säsongen och kommande playout särskilt om Kaski kommer tillbaka. Skola om Sean Day till center och låt honom leda en tredje kedja. Bör fungera bra map hans skridskoåkning, spelsinne och storlek. Låt lilldansk och Kero leda kedja ett och två och sätt Borgström på en kant. Fortfarande dock ett problem med fjärdecenter som jag inte ser någon lösning på om det inte kommer in ett nyförvärv, synd att Måns L är skadad.
Ja. Faktum är ju att Lindbäck fortfarande inte är ersatt. Han hade varit given i fjärdekedjan om han inte varit skadad.
Så vi behöver en ersättare till honom, och den ersättaren är Önerud. Sen verkar ju iof Träff vara på väg tillbaka och han tar i sådana fall Tikitakas plats.
Som jag skrivit i nån annan tråd. Helt omöjligt att sätta kedjor med tanke på att alla, verkligen ALLA, är helt under isen. Men som du skriver. Vi skulle kunna få en betydligt bättre fjärdekedja, och det är väl det vi egentligen kan göra nu med några timmar kvar innan transferfönstret stänger.
En fjärdekedja skulle exempelvis kunna vara Reber-Önerud-Brännström. Då är WIN 13:e samtidigt som vi har Tik Tac Toe och Teden på läktaren. Att just få upp TikTok på läktaren är nog det viktigaste av allt.
Melker Eriksson har inte spelat i Tingsryd på flera veckor. Inte heller igår, så han är förmodligen skadad och därmed inget alternativ.
Liite sent att börja skola om en back till center med så få matcher kvar. Särskilt Day som äntligen lärt sig att spela back i SHL på en hög nivå
Från Tikitaka, via Tik Tac Toe, till TikTok! Fnissade
Sitter på tåg, ser laguppställningen och vill rycka tag i snubben i sätet bredvid och gapskrika i hans ansikte:
“Varför f-n har vi inte kallat tillbaka Pettersson och Träff så vi slipper dras med Tikka?!”.
Det skulle dessvärre nog uppfattas som en smula märkligt. Så jag skriker här istället:
Varför f-n har vi inte kallat tillbaka Pettersson och Träff så vi slipper dras med Tikka?!
Uttåget innan ev återtåg?
Varför inte ändra och köra med fyra mer jämna kedjor och sen kombinera bra sen i PP och BP?
Luoto-Borgy-OSL
Lenc-Ang-AP
Isac-Kero-HP
Reber-OFM-Träff
WIN
Kan köra WIN i någon kedja om man vill i stället för någon av juniorerna. På det här sättet har vi våra 13 bästa forwards i laget på isen.
Tedenby och Tikka på läktaren. Känns som det mest logiska att de bästa ska spela men AB verkar gilla Tedenby och Tikka tyvärr.
AP-Ang- Brännström
Luoto- Fisker- Borgström
Lenc-Kero-OSL
Träff- Reber- Pettersson
WIN
Det märks så smärtsamt tydligt att vi hade behövt både en till klassforward för offensiven och en rutinerad tvåvägare med hjärta hade också behövts för 3-4 linan och ledarskap, synd att ingen sådan fanns tillgänglig…eller vänta nu…
Jag är inne på att vi måste plocka hem HP och träff nu. Samt testa Ang som center.
Kollade lite snabbt secondary scoring, totalt obefintligt
Teden 0+0 senaste 34
Brännström 0+0 senaste 20
WIN 0+0 senaste 11
Reber 0+0 senaste 15
Tikka 0+0 sen i oktober.
Så här hade jag ställt upp laget så man får lite mer djup i grejerna
Luoto Ang HP
Träff Borgström AP
Lenc OFM OSL
Reber/Brännström Kero WIN
Jag tycker också att Träff borde tas tillbaka.
Han borde gå långt före Tikka.
Skit samma om Tikka är naturlig center
Träff va inte med igår pga av sjukdom. Tror inte han är aktuell för en återkomst heller om man ska tolka Nybro.
Vägrar ge upp förrän det definitivt är klart men tabellen ljuger inte. Visuellt kan det ibland tyckas som en del motflyt. Verkligheten stavas för dåliga spelare. De som ska leda laget framåt gör det allt för sällan och nedre halvan har heller inte förmåga eller kvalitet som krävs.
Normalt kan man se en utveckling i ett lag under säsongens gång men är spelarna inte tillräckligt bra blir det dåliga träningar och man tappar snarare mot andra lag med kvalitet och gapet blir större. T. ex. avspeglas detta i att det händer aldrig att någon femma sticker ut det är bara jämnt grått över hela linjen. Någon femma, det behöver inte vara samma, borde dominera någon match men händer inte av ovan anledningar.