Lagbygget 25/26

Brännström ska inte få en sekund till i Hv tycker jag.

Dominant i Luleå. Bidrar inte med ett skit i Hv. Kan inte tänka mig att han blivit så mycket sämre hockeyspelare helt plötsligt. I Luleå gav han järnet varje match. Här lallar han runt bara o verkar inte bry sig ett dugg hur det går.

Hur många matcher sedan var det han gjorde poäng? Måste vara över 20 nu

Jag är ett stort fan av Johan Olofsson, Forsberg har jag inte lika bra koll på av någon konstig anledning.

Nolan Stevens i SSK om vi åker ut!
En center som haft en grym säsong!

1 gillning

Han hamnar nog i SHL. Kanske kan bli typ tredjecenter i HV om vi håller oss kvar, sen är ju Linus Lindström klar också.

Nolan Stevens uppvaktas av halva shl och färjestad sägs vara nära tyvärr.

Klart han väljer ett stabilt HV som blir farliga i slutspel redan i år i första hand.

Om vi hamnar i HA!

AP - NY - Brännström
Träff - Reber - Pettersson
NY - NY - Tedenby
Nordmark - NY - NY

Sjöholm - Pilut
Hallquisth - Fransson
Viggo - Annborn

AP / Pilut i Allsvenskan i en kaosklubb? sklle inte tro att de vill det tyvärr… Brännström kommer få en roll i SHL och göra det super… Aldrig att han hakar på ned…

2 gillningar

Nu när vi med all sannolikhet hamnar i allsvenskan. Om Löven inte går upp tror ni vi hade kunnat hugga i Liam Dower Nilsson? Hade varit lite av en drömvärvning i mina ögon, fin ålder också. https://www.eliteprospects.com/player/411879/liam-dower-nilsson

Edit: Hittade även denna killen som hade känts väldigt intressant om vi höll oss kvar, även om jag får erkänna att det tämligen bör anses som orealistiskt. Jakob Stenqvist - Stats, Contract, Salary & More

Den där backsidan kommer inte hålla. Ingen av Sjöhjolm, Fransson, Hallquisth och Viggo har visat att de håller så pass hög klass att de ens kan räknas som mer än medelmåttor i allsvenskan.

Liam är ju från Borås också, med morföräldrarna i Nittorp. Nära och bra.

Nu tycker jag du är lite väl hård…

Dividerat i min egen skalle under morgon. Jag vill verkligen gå all in till kommande säsong i allsvenskan.

Köp loss Forsberg från Löven. Ljungquist i JP-podden lyfter Johnsson, för närvarande i LHC, som ett intressant namn. Försök få loss, säger jag.

Pilut måste man få hem oavsett serie. Sikta på att behålla LaLeggia.

Så jag får följande lag inspirerade av andras input här ovan.

AP-Powell-Vanderbeck
Forsberg-Kero-Reber
Träff-Johnsson-Pettersson
Brännström-Lindbäck-WIN
Tedenby

Pilut-Sissons
LaLeggia-Fransson
Hallquisth-Gustafsson
Landén

Dichow/Glifford

Kanske ett lite väl framtungt lag, saknas kanske nån riktig kloss. Men f-n. Det här är det minsta jag begär.

12 gillningar

Jag skulle hålla mig härifrån. Men kan inte låta bli. Jag är rädd även här (fan vad jag är rädd) Men känns som att det spelar mindre roll vilka spelare som kommer om man inte stakar ut vilken hockey man vill spela och hur den ska se ut. Och står vi kvar med AB, ja då har jag inga större förhoppningar att vi närmar oss en idé.

2 gillningar

Alla kontrakt bryts om vi åker ur. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi bryter samtliga kontrakt förutom Ang. Även ifall vi klarar oss kvar.

Vill inte behålla en enda av dessa totalt inkompetenta hockeyspelare!! Förutom Ang.

Bygg laget kring honom. Behåll…

Dom andra… Bort!!!

Kan tyvärr släcka allas drömmar om Pilut (även min egen), han kommer inte komma till HV förens det är ordning i föreningen.(han utrycker sig själv om att det är något som jävligt skevt i HV) han tror på förlängt i Schweiz där han är väldigt omtyckt av förening/fansen det enda som skulle kunna sätta stopp för det är skadan/skador. Han kan tänka sig komma hem och avsluta karriärens 1-2 sista år i HV. detta kommer från en väldigt nära källa som ugmås med Pilut ofta. tyvärr. Jag hade personligen som alla hv-fans önskat att han kom hem och blev kapten och fick en fet jävla lön i och öste på i 5 år. Men tyvärr lär det inte bli så. Fyfan vad man är trött på misskötseln i denna jävla förening, det tar aldrig slut.

3 gillningar

Jag hoppas att du menar även coachstaben om superfiaskot skulle ske?

Angående kommentaren här skulle jag vilja se avtal på ett år rakt över eller avtal som går bryta utan större problem. för alla om det är HA annars för nya om det är SHL. Även från spelarnas sida, efter en säsong i alla fall, då vi inte kan ha kvar de som inte orkar, vill, trivs…

Ang + Day. Sen skriver jag på resten. 2 st som är helt nya i klubben visar mer hjärta och Jävlaranamma än våra svenska “landslagsspelare”

2 gillningar

Nä då hade jag skrivit det.