Inte för att glömma men även skellefteå när de tog guld nyligen hade väl en stomme från eget håll om jag inte missminner mig.
Ingenting är omöjligt såklart. Men att upprepa det som Liv, Petrasek, Thörnberg, Vuotilainen och Davidsson gjorde är en omöjlighet i dagens läge.
Hur ska HV trolla?
Det finns inga magiska knep?
Det finns ingen Petrasek?
Det finns ingen Vuotilainen?
Det finns ingen Thörnberg?
Det finns ingen Davidsson?
Det finns ingen Liv? Som räknar vinster och skiter i allt annat?
Hur mycket jag/vi vill ha detta så får varken HV eller vi detta för att vi vill. Det måste komma självmant..
Vi snackar om bärande spelare på alla positioner.
Om vi nu tar AP, Teden och Brännan och jämför.
I min värld är dom inte värda att jämföras med dessa herrar. Kval hit, kval dit. Dessa herrar vann guld!
Får på något sätt för mig att Abbott hade värvat äldre spelare. Gillar det Björn gör med att han går för det lite yngre laget. Framtidstänk.
Intressant avsnitt i nedsläpp HV71 när Svensson gästar.
Våra top 4 backar rankar han väldigt högt. Bland dom bästa.
Borgman - Hansson
Alsing - hattaka
men svensson spelar analyser är ju inte värda nått här inne
Svensson brukar ha bra koll på vad som händer silly season, men inte lika mycket koll när det väl kommer till spelar- och lag analyser. Lätt förvånad över att han i podden ger en väldigt balanserad analys av möjligheterna för HV71 med de värvningar som har gjorts. Många rimliga resonemang.
Håller helt med att det är väldigt svårbedömt. Han tippar plats 10 då det är många nya, men om man får ihop laget som finns på papperet är det topp 6, och får man inte alls det är det kval igen.
De vet jag. Själv varit kritisk till hans kommentarer om hockey relaterade saker. Jag la ingen vikt vid vad han tycker i detta fall. Tänkte bara föra det vidare för de som inte lyssnat.
Diggar ändå lite Svensson pik i slutet av podden när säger att vi fans är välkomna med åsikter för han var kritisk/osäker (risk för flopp) mot vissa saker i hv truppbygge
Intressant poddavsnitt. Lite förvånad över att han ser Heponiemi som en eventuell flopp. Visst han hade inte jättebra stats förra året men innan desse tycker jag det sett mkt bra ut, och han menar att han var dålig i modo där han gjorde nästan en poäng per match, vilka krav har man då?
Jag fick också samma vibbar just pga MoDo-säsongen. Han gjorde absolut sina poäng men det man såg kändes inte bra. Vet inte varför men såg dom mycket den säsongen och känslan va inget vidare.
Han var 21 år ung då. Knappast rimligt att ha det som argument, vilka spelare i den åldern ser kompletta/stabila ut? Det kan svaja något enormt.
Nejnej, jag säger inte att jag har rätt. Bara en känsla. Det kan bli hur jävla bra som helst, vad fan vet jag.
Undra om det kan bli FÖR mycket ’moneyball’ över ett lagbygge.
Vissa i laget kommer floppa, andra kommer flippa. Det är oundvikligen så.
Ja men nog större fallhöjd om man jämför med att ’den tilltänkta första femman’ inte levererar.
rent statistiskt så är det så. Med så mycket nyförvärv, så borde det genera en hel drös flippar och floppar. Hanterar vi flopparna rätt, dvs inte på tikka-sätt, så borde vi kunna laborera med flipparna på ett sätt som ger ett lagbygge som undviker kvalplats. Men, återigen: svagaste länken i hela detta bygger är Anton. Han är kass.
kommer hålla ett vakande
på
och agera om det barkar åt
Man kommer aldrig dumpa OSL, han är en speldrivande spelare med grym skridskoåkning och ett bra skott.
Det är där jag sätter mitt hopp också. Björn är den vuxne i rummet. Han fick Anton i paket, men har behållt kvittot.
Många verkar dömma AB hårt här, han fick förtroendet innan säsongen var slut från Liljander…
Om Liljander nu gör en massa bra rekryteringar så menar tvivlarna nu att här med AB är liljander ute och cyklar??