Precis. Jämför man vårat lag nu(som inte ens är komplett än) men gångna säsongens är det en otrolig skillnad tycker jag. Visst att matcherna inte spelas på pappret, men hur Blomman än gör kan han t.ex inte få Tikka att bli en snabb skridskoåkare etc..
Gäller kvittot öppet köp eller bytesrätt?
Man kan ju notera att Ang skrev på ett nytt kontrakt trots vårt usla tabelläge. Det tycker jag tyder på engagemang.
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HC Anton Blomqvist
Jag tycker beskedet ang Petterssons vara eller inte vara har tagit alldeles för lång tid! Släpp honom och gå vidare
Kommer säkert på midsommar.
Det tar den tid det tar, och man skall absolut inte släppa och gå vidare.
Jaha, då var Pasic klar — bra kvalitet på breddspelare men inte direkt något wow. Gäsp. Känner spontant: Var den värvning verkligen nödvändig?
Otroligt vad fyller på med nytt. Finns snart inte en molekyl kvar från det gamla laget.
Dessutom 3 år!
Är han kanske del av stommen försöker bygga.
Jag tänker att Björn inte kommer acceptera att ha spelare som inte presterar nästa säsong. Han vill ha 12 fw 6 backar och en målvakt på plan som levererar. Det funkar inte att såsa runt och göra 5 pinnar per säsong som forward utan dår får man flytta på sig. Kan mycket väl betyda att OSL, Brännström eller WIN får flytta på sig.
Sett till 5 mot 5 så var han ju Malmös bästa forward, något som HV71 behöver bli betydligt bättre på i år om vi ska klättra (Speciellt sett till borgströms frånvaro).
Luoto-Heponiemi-Ang
Rousek-Kloos-OSL
Woods-Lindström-Pasic
Brännström-Johnsen-Reber
Räknar in de som skrivs om som klara (Kloos). Man kan lugnt säga att det börjar bli tjockt nu. Ska AP in i mixen också så har vi Tedenby, WIN, Pettersson och jag tänker Reber/Brännström/OSL utanför laget. Pettersson är väl absolut inte omöjligt att det blir en säsongslång utlåning men övriga blir väldigt intressant att se vad Björn har för lösning för.
Tanke till spindelmannen.
Hade varit vansinning spännande att ta fram en lagspindel, dvs addera alla med “samma” roll och dra ut ett snitt och sen jämföra spindlarna från förra säsongen…
Siffror är kul!
Fortsatt svag centersida men 159285 forwards och det fortsätter att fyllas på.
Nyfiken på varför. Varför väljer man att inte bygga ryggrad? Nu har vi ju ett på förhand bra målvaktspar som borgar för trygg sista utpost. Det har vi inte haft sen ja.. Linus magiska slutspel.
V.Ä.R.V.A C.E.N.T.R.A.R
Centrar som är centrar tack, inte forwards som ska spela centrar. Fasen, vi fyller på och fyller på men missar det uppenbara.
Ja, jag är orolig. Vi går fanimig i samma fälla igen, verkar kvitta helt vem som är SC/GM i HV.
Vem hade du velat se oss värva som C om man får fråga?
Jag ser denna renovation som ett rejält underbetyg till sop Kent. Och AB ställs inför en utmaning men kan han förvalta det? Om inte vad gör BL då? F*n ta förlängningen.
Sen ska alla klicka socialt, spelet ska sitta.
Vi har skrikit efter det här! Men nu är det allt eller inget?
Och spelare på uppgång i J-18/J20 vad tänker dem och vad förmedlar BL?
Tillåt mig att va skeptiskt,
Ty vi hamnade här för att tidigare lagbyggen inte gjorts noggrant
Vad ser vi i höst?
Oj, namn? På uppstuds har jag svårt att ge dig något. Kan fundera och återkomma. Jag hade dock förväntat mig etablerade centrar som levererat innan. Är de en bra nog förklaring tills jag hittat mer exakta namn?
Känns som både Björn och Blomman är inne på det att centern spelar mindre roll i modern hockey än tidigare, och att man gärna vill ha spelare som kan gå både ytter och center. Vet inte om det är rätt eller fel tänkt. Men ja, det hade känts tryggt att iaf ha nån toppcenter som är just det.
Delar din uppfattning men just centrar och högerfattade backar är hårdvaluta i dagens hockeyvärld.
Kloos jämför jag lite med O’Neil i Luleå, stöpt i nordamerikanskt centerspel, hamnat som ytter i Europa men i grunden sjukt skickliga hockeyspelare som har smartness att kliva in i mitten och vara bra!
Tror det kan bli, inte säker på långa vägar men betydligt bättre känsla än dom sista årens fuskbyggen.
Fast varför ska de bara vara ett problem hos oss? Ser inga andra lag där man skiter i centrar och håller tummarna att en forward ska lösa de?