Lagbygget 25/26

Iofs en poäng, men Janne Kuokkanen hade aldrig spelat center innan han kom till fejk-Danmark Redhawks :winking_face_with_tongue:

1 gillning

Heponiemi har väll lirat center hela tiden??? har för mig att han gått ut på en kant vid vissa tillfällen för att spetsa till det ännu mer.

1 gillning

Säkert. Sen är känslan att Hepo inte blir den toppcentern vi blödit efter sen ja.. Christensen.
Men absolut, han har säkert kört mest center.

Sen har vi Lindström med en jävligt besvärlig historik och en leverans som i sanning gått upp och ner tillsammans med en norrman som aldrig ens spelat på nivån.

1 gillning

Utifrån vad som är klart. Kan det se ut så här?

Rousek - x - Woods
Luoto - Hepo - Ang
Pasic- Lindström - OSL
Brännström -Johnson - Reber

Kommer AP så tar han Woods plats och Woods tar OSL’s.

Borgman - x (Hansson)
Alsing -Hatakka
Fransson - Day/x
Lagerberg

2 gillningar

Kloos.

Kommer Kloos så går han in som 1a center i min uppställning

Det som verkligen oroar mig är bristen på rutin, vi har minst SHL-matcher i truppen och den lägsta medelåldern i hela SHL för närvarande. Räknar man bort Teden försvinner cirka 500 SHL matcher på det.

Kloos + AP + Hansson - underlättar detta i sin helhet, men precis som du säger tittar vi på rena centrar med SHL rutin så är det enbart Lindström.

1 gillning

Niederbach, Karlström, Liedes, Koukkanen, Westfält, Suomi och Malone är ju tex namn som andra lag landat i SHL. Westfält håller jag inte som spjutspets men hade ju ändå (idag) varit 1C hos oss sett till vad vi har.

Det finns/fanns spelare men vi spelar ett högt spel. Hört fler vädra oro gällande Hepos möjligheter att ta en topproll hos oss men jag hoppas verkligen han gör det på samma sätt som jag hoppas att Kloos på sin nya position levererar rejält.

Jag hoppas även Lindström har en av sina positiva säsonger där han landar in runt 20 pinnar och jag hoppas att Johnsen är redo att leverera stort i SHL.

1 gillning

Håller verkligen inte med där!
Så du menar på allvar att Karlström som aldrig gjort mer än 25 poäng i SHL och rehabar ett korsband, en Liedes, Malone och Suomi som likt en viss Tommi Tikka aldrig spelat i SHL och en fjärde center som Wästfelt är säkrare kort?
Är ju precis lika mycket frågetecken kring dessa herrar som kring Heponiemis och Kloos eventuella oförmåga att spela center.

19 gillningar

Jag menar att tex Karlström garanterat vuxit på sig under ett gäng säsonger i NA säkerligen gjort ett bra jobb som 2C hos oss.

Gällande Liedes så gillar jag att de ändå är en OK leverans i Finland där han varit både A och C och säkert kan komma in med fina ledaregenskaper. Även där en bra 2C.

Malone har ändå levererat bättre än Hepo i NL sett till poängsnitt under 2 säsonger så kalla honom sämre än vår nya tilltänkta 1C känns märkligt?

Suomi har 2 raka säsonger med ca 1ppg i Finland nu. Är de likt Tikkas ca 0,53ppg sina sista 2 säsonger i Finland tycker du?

Att Koukkanen hade varit 1C behövs väl inte ens nämnas. Lite synd att man gick bet där då man fått för sig att han hade en väldigt bra relation med Björn, uppenbarligen så va relationen till Malmö starkare.

Återigen frånsett Kuokkanen som jag inte nämnde så är dom du tog upp precis lika stora chansningar som vad Heponiemi och Kloos är.

2 gillningar

Där håller jag verkligen inte med. De är dessutom centrar. Det gillar jag.

Edit: Jag anser inte en spelare vara en chansning per automatik bara för att de inte spelat i SHL tidigare. Och att jag hade med ex Westfält är ju för att han är jättebra som en 3 eller 4C, de vi värvat vet vi inte alls vad vi får av. Johnsen kan ju rent av vara skitbra i SHL, det vet vi inte.

Våra uppfattningar i denna fråga är diametralt olika så vi får väl ta en diskussion i januari igen och sen vem som haft rätt! :+1:

Jag varnar dig. Bortsett från min feldiagnos gällande mängd snö som skulle falla över Gävle vintern -98 så har jag aldrig haft fel. Så länge du inte frågar min fru naturligtvis.

18 gillningar

Förövrigt är Lindström sjukt underskattad, luras inte av hans skralla poängskörd! :blush::+1: Klok och nyttig som fan!
Sambon håller på SAIK så jag har tvingats se han mycket sista åren.

3 gillningar

Ja, vi hoppas och chansar på att han håller :wink:

Nu förstår jag din poäng med att man vet att han funkar i SHL, men tycker inte att han varit förstacenter hos oss idag. Han är ju mer en checkingcenter tycker jag.

Anledningen är att det finns typ inga. Lika många som duktiga right-backar och alla (ink Schweiz) vill ha de få som är lediga.

Bara Koukkanen som jag hade valt före Klos eller Heponiemi, för övrigt så säger väl rykten att vi var där och hörde oss för men att vi tyvärr inte vann den kampen.

Sen håller jag ABSOLUT INTE med angående Westfälth. En genomgående 3-4 center även i vårat lag.

1 gillning

Okej :+1:t3: