Jag har inte så mycket synpunkter om spelare och kvaliten på dem och skall försöka hålla mig därifrån – jag kan helt enkelt inte tillräckligt mycket, men…
Det som ter sig uppenbart i min värld är mer ur ett lagbyggesperspektiv, för uppenbart är att inga spelare (längre) blommar ut i HV, de säckar ihop.
Jag brukar alltid säga att om folk får göra det de tycker är roligt så blir det bra och man behöver aldrig ”tvinga” någon att göra det de borde. Det som ”blir över” ser man till att hitta någon som faktiskt gillar och vill göra (och blir anställd med just den uppgiften).
Mao, helst rätt gubbe på rätt plats, men rätt gubbe på fel plats kan bli sämre än ”fel” gubbe på rätt plats. Alltså en sämre spelare på rätt plats kan vara bättre än en bättre spelare på fel plats.
Om inte annat energi och humör mässigt!
För mig ser det ut som HV misslyckats kapitalt med det. Känslan är att ”storspelarna” blivit lovade något de inte fick?
Kanske är det Nubbens fel att det redan fanns fel spelare med fel ingångsvärden…
Sen finns det personligheter som skall matcha i en grupp/kedja – inte bara skills. Jag antar att det är svårt att ha med kedjekompisarna i en anställningsintervju – men vad bra det hade varit.
Ur personligheter föds andra behov. Jag tror tex att AP20 behöver få kedjan byggd runt sig med ett tydligt förtroende. I år vart det tvärtom, halvbänkad, ingen förlängning, tidningstjafs etc.
Tror hans motivation dog redan där.
I min värld, utan att veta, är han mer en individualist. Det är ok, men då måste man förstå det och bygga därifrån (eller inte). Tror fortfarande han skulle kunna dominera om man gjorde det.
Jag är inte säker på att han blev bättre av att det var kval, jag tror han blev bättre av att Borgström var borta och han spelade förstafiol i PP1.
Hur de kunde sätta honom med ett C förra året är dock ett enormt frågetecken och felbeslut…
Vad jag ville ha sagt var egentligen var att harmonin, förväntningar (åt alla håll) och att veta sin plats (och vara bekväm i det) är nummer ett att fixa.
…och jag tror att spelarna individuellt är bra nog, men ist för att 1+1=3 så är det mer 1+1=0,8…
Tack för ordet…