Lagbygget 25/26

Du som ändå har lite insyn, finns det något snack om Lias inför nästa säsong? Tänker just med Borgström som ryktas till Biel. Går de åt varsitt håll tro?
Isåfall kan han ju få ta med sin radarpartner Rajala för en återkomst.

Luoto-Lias-Rajala hade smakat det👀

3 gillningar

Jag tror att Lias som andracenter hade varit svinbra. Det förutsätter dock att Linus Lindström blir tredjecenter och/eller att Kero lämnar/spelar vinge.

Lias har ju kontrakt över nästa säsong med.
Sen kan vi ju kanske hoppas på att HV kan locka “hem” Lias.

1 gillning

Tänker att det är dags att gå vidare från Lias. Älskar Lias. Men kommer han nånsin komma “hem”? Tror det är ett återkommande silly rykte på somrarna, likt Jagr. :wink:

Kommer det nånsin bli mer än så igen…?

Jadå, finns ömsesidigt intresse. Lias har kontrakt över nästa också, så först till säsong 26/27 isf.

2 gillningar

Undviker HV kval så vill nog Engsund vara kvar, var det inte därför han ville lämna? Jag tror han gärna undviker att genomgå en IKO repris. Ser gärna att Borgman tar hans plats rätt av dock!!!

Lagbygget
Kicka Tedenby och Tikka så fort som möjligt. Även OSL om han inte börjar producera nu under våren. Sen tycker jag man ska titta på Lenc, tycker han och Brännström tar upp samma roll lite och Lenc börjar bli lite till åren. Tycker hans 2 årskontrakt var lite onödigt, skulle nog räckt med 1. Han oxh Lyrenäs stoppar lite förstärka offensiven då vi inte har så många positioner över.

Målvakter
Glifford/Alnefeldt.

Backpar
Pilut - Borgman/Ny (högerfattad back)
Alsing - Day
Hallquist - Engsund
Gustafsson - Fransson

Forwards
Ang - Ny/L.Karlsson - Luoto
Lenc/Ny - Reber - Ny
Brännström - Lindström - Bengtsson/Lyrenäs
Träff - Ny - WIN
H.Pettersson

Reber ersätter väll inte fisken på center positionen? Där ska det in något tyngre även om reber är grym osv. Då ser offensive bättre ut. Lyrenäs kan man bryta med och ta in något jämnare och bättre. Inte svårt att hitta något annat lag som kan ta över hans kontrakt, inte omöjligt iallafall.

Ang - Zohorna - Louto
Lenc/Ny - Devin shore - Reber
Bränn - Lindström - Bengtsson/Lenc
WIN - Lindbäck - Träff

Utgår ifrån att Lindström och Bengtsson är klara annars hade jag stoppat in Lenc på Bengtssons plats och förlängt med Kero. Två tunga jävla centrar in i dem två övre så går det nog.

Byt namn till jinx-tråden? :wink:

Alternativt: för att få posta här måste man ge en SHL och en HA-version av laget?

Jag väljer att hålla mig borta ett tag iallafall.

10 gillningar

Lite så känner jag med vi är och snuddar på kvalplatsen så jag säger nog hold my :beer: så länge.

Ytterell och Glad? :partying_face:

1 gillning

Berra är välkommen tillbaka varja dag i veckan. Älskar berra.

1 gillning

Skrev en massa X på varje position av en HA-trupp men för anti-jinxens skull ska jag faktiskt ge det ett seriöst försök. Försökt kolla hyfsat realistiskt, vilka skulle kunna stanna. Här skulle jag t.ex. försöka lägga tunga pengar på 1 år till med en sån som Kero som får leda lagets satsning. Sen finns det frågor, skulle AP vara villig att göra 1 år rabatterat? Går det övertyga Brännström att stanna? Kanske.
Sen har jag kikat lite på vilka som producerat i HA i dagsläget som har utgående kontrakt. Landat i något som känns någorlunda realistiskt och ändå slagkraftigt på HA-nivå med en relativt billig men ändå kvalitativ backsida och en dyrare forwardssida. Går det inte övertyga Brännström flyttas Träff/Pettersson uppåt i hierarkin och vi får fylla på underifrån.

Glifford-X (Tuohimaa)

Fransson-X (Sissons)
X (Åkerström)-Hallquisth
Gustafsson-Sjöholm
Landén

Nybeck - Kero - AP20
Brännström - Reber - X (Kelleher)
Träff - Lindbäck - X (Pooley)
Hugo P - Davidsson - WIN

4 gillningar

Intressant du tar upp Devin Shore, rykten placerar ju honom i SHL denna säsong. Kan de ha varit Frölunda?

Nåväl, om framtida lagbygge. Kan tyvärr bara hålla med föregående talare (flera pers) att vi är tyvärr lite bakbundna med kontrakt på vissa spelare och då också dyrare kontrakt…

1 gillning

Hörde det från Frölunda håll, men blev inget denna säsongen tydligen.

1 gillning

Jag avvaktar gärna. Först ska vi reda ut nuläget. Sen tar vi vid serietillhörighet och det lag som ska till.

7 gillningar

Hur stor chans är de att linus karlsson kommer te hv tror du och är DG david Gustafsson

Alnefelt - Glifford

Dichow lämnar.

Alsing-Laleggia
Day-Pilut
Hallquisth-Fransson
Sjöholm-Gustafsson
Annborn (utlån)

Engsund går till Luleå. Kaski, Landén och Seppälä får ej förlängt.

NY-NY-Ang
Luoto-NY-AP
Lenc-Lindström-Brännström
NY-Reber-Träff
Ignberg-Pettersson

Tedenby och Tikka köps ut. Stål Lyrenäs går till annan klubb, troligtvis Finland.
Hansson, Kero, Lindbäck och Stakkestad får ej förlängt.

Detta är hur jag tror att det kan komma att se ut. AP kantboll. Målvaktssidan svag och frågan är om man inte lånar ut Glifford en hel säsong som etta i Allsvenskan och letar efter en stark förstaslips.

Pilut har bokat bord på restaurangen i HG till matchen i morgon. Artighetsvisit eller något mer….?

14 gillningar

Både och

1 gillning