Det va väl först igår som laget återsamlades. Man kanske vill va klara med alla samtal först innan man går ut med info!
Kan vara nyttigt att ha iallafall en back likt Engsund som kan nöta tid i BP och vara en general
Förra året spelade man sista matchen den 29:e Mars, en lördag.
10 April tackade man av spelare och presenterade WIN. Det gick alltså nästa två veckor innan det kom information som gällde spelare.
Den 5:e April, precis en vecka efter sista matchen presenterades förändringen på ledarsidan.
Jag tror inte något seriöst presenteras idag, med risk för att bli stämplat som ett aprilskämt.
Idag presenteras Jagr som ny forward !
Många Malmö fans, eller aa dem som finns verkar vara väldigt övertygade om att pajuniemi och koukkanen spelar för dem nästa säsong, finns det någons substans i det tror ni?
Tror Malmö har större chans på dom än oss
Varför är HV alltid så slöa med att kommunicera avtackanden? Det har gått 1 vecka sedan kontraktet blev säkrat. Förstår att man kanske jobbat med olika planer osv. samt att spelarna vart lediga. Men kollar man exempelvis Örebro så kom det tackposter 2 dagar efter uttåget. Modo har också tackat av en del av deras spelare.
Känns som att det tenderar att vara såhär med just HV. Men det kanske är för att man är för ivrig som gör att man inte vill vänta mer…
Man brukar väl samla ihop alla avtackningar vill jag minnas. Det är väl supergivet att några försvinner (Seppelä, Åke, Borgström) men mer osäkert med andra. Tror det kommuniceras när det finns en övergripande bild.
Ofta så blir det väl ungefär “följande 7 spelare lämnar HV. Gällande spelare X så pågår dialog om eventuellt nytt kontrakt”
Vägrar stressa gällande kontrakteringar denna gången, gör de rätt bara.
Tar de till Juli/Aug innan bitarna börjar falla på plats är de helt ok för mig, bara inte bitarna är gjorda av prutt.
Absolut, men det bör ju vara ett gäng som redan är bestämt att de ska lämna. Tycker man kan kommunicera ut detta tidigt istället för att vänta. Men som sagt, kanske bara är otålig.
“Ååååh Kristina, bitarna blev till prutt”
Min källa säger att exit-samtalen börjades igår med given ordning på spelare med utgående kontrakt (såklart).
Så lär nog dröja tills tidigast imorgon innan man offentliggör de första.
Ser väl lite oproffsigt ut att tacka av några spelare här och några där.
Örebro har ju varit säkra på serietillhörigheten ett tag och hos Modo gick det väl snabbt för i princip alla att säga nej tack till nytt kontrakt.
HV har ju säkerligen någon som varit aktuell i HA men inte SHL och tvärtom.
Nja, har för mig att nästan alla spelare får en egen "hejdå"post så skulle nog inte påstå att det är ett hinder.
Köper ditt resonemang i övrigt
Jag träffade på Dominik Egli i Frölunda på en buss här i Göteborg idag. När han fick höra att jag var HV-fan sa han att hans agent förhandlar om ett utköp så han kan gå till oss. Han är kompis med Kevin Fiala och Jamiro Reber som har sålt in HV till honom.
Aprilskämt kanske
Ja
Kliver du på bussen sjungandes HV Blååå jämt eller går du runt på bussen och presenterar dig som HV-fan?
Du menar på riktigt att du som Forumsmedlem inte går omkring i HV keps hela tiden? FY