Jag antar att det är ett aprilskämt?
Låter lite väl långsökt att personen i fråga mitt under brinnande slutspel delger vad hans agent pysslar med
ja idag kan man inte komma med några nyheter om man vill tas på allvar
Keps?
E la ingen bussbyfåne enna!
Hahaha, har ofta en hoodie faktiskt, men den är mörkblå med mörkblå bokstäver plus att jag har orange väst på mig, så det syns inte. Däremot har den HV-loggan i ljust tryck längst ner, men det har bara hänt en gång att någon har uppmärksammat det. Då var det ett gäng gymnasiekillar som genast började nynna på HV-låten
.
Blir nog ingen fortsättning för Måns i HV71.
Det tackar vi för.
Kluven. Å ena sidan. Spelaren Måns håller inte. Å andra sidan. Man gillar ju Måns. Men det senare räcker inte.
Bara det att han verkar öppen för spel i Kalmar och SSK säger väl egentligen allt.
Och apropå Måns. De senaste åren har vi värvat x antal spelare kända för att vara retstickor. Jag vet inte hur många gånger vi önskat att vi fått in en ny Ledin eller Jämtin. Men sen så fort de kommer till HV så rundas de av i kanterna och blir rätt mjuka. Det tycker jag är trist.
Synd, jag tror att Måns som center med rätt omgivning, förtroende och uppdrag skulle kunna driva en fjärdekedja i HV. Ex tillsammans med InbergNilsson och Träff.
Jag hoppades på Måns men när jag såg att han var med i botten på den där listan över xG% i ligan så kommer jag inte gråta om vi tappar honom
Han såg dock rätt bra ut på slutet innan skadan, men å andra sidan såg även Tikka OK ut mot slutet
Det där är spännande, för är det något jag saknat så är det att kunna se olika typer av roller i laget. I kvalet kunde jag bitvis se det, Engsund var ju i ansiktet på Aagard och borta var deras bästa spelare…är det otydligt fördelande av olika roller eller har vi haft spelare oförmögna att leva upp till dem?
Centersidan lär ju bli ett stort problem även kommande säsong, Borgström försvinner, finns ju stor risk eller möjlighet att även OFM, Kero, Tikka och nu att Måns försvinner. Det betyder att 4-5 NYA centrar måste värvas. Finns de och går det att göra ?
Gillar personen Måns men i min bok håller han inte för shl. Han har typ 10-12 bra matcher i sig max i shl.
Nä allt sånt här halvdant måste väck.
Ja vår undermåliga center sida har gett huvudvärk i många år nu.
Detsamma gäller målvaktssidan.
Det positiva med det är ju att vi får möjlighet att bygga om centersidan helt och hållet. Den har ju inte direkt rosat marknaden så sämre har jag svårt att se att det ska bli. Men visst en stor utmaning för BL. Linus Lindström är ju dock redan klar så en pusselbit är redan på plats. En pusselbit som rent krasst passar mycket bättre än alla bitar vi hade att tillgå till förra säsongen (undantag Kero som egentligen var den enda riktiga centern vi hade).
Hoppas detta upphör med Björn, känns som om han går för det säkra.
Målvakt → Backar → Centrar → Forwards. Tror vi kommer se mer stabila, mindre hypade centrar/backar med bättre underliggande i defensiven än tidigare.
Gasa!
Med Lenc ute ur bilden, hej Filip Sandberg? Make it happen!
Trist med Radan, men vi blir av med en kostnad på 200 lakan i månaden. Det är bra.
Nu tycker jag faktiskt det finns plats för OSL, Brännan och Engsund i truppen. Även om det förmodligen kommer kosta mer än vad de smakar.
Nu vill jag se tack och hej till Tikka, Alnefelt, Nyberg och (tyvärr) Teden. Då har vi utrymme att börja göra ordentliga förändringar.
X-Dichow (Glifford)
X-X
Alsing-Fransson
Day-Engsund
Hallquisth
X-X-Ang
Luoto-X-X
Brännström-X-OSL
Träff-Reber-WIN/Pettersson
En helt okej grund där Liljander har alla möjligheter att göra skillnad till kommande säsong.
Ändå beredd att säga att ”grunden” bortsett från backsidan ändå är godkänd, fyll på med de florerande spetsryktena så tar vi oss ur denna skit!! (Då blir till och med backsidan godkänd)!