Ja, grunden finns helt klart. Tror man kan lyckas med Hugo A:s och Nybergs kontrakt, men blir svårare att lösa Tedenbys och Tikkas tyvärr. Tror att Björn kan spetsa till det fint och framförallt få ihop lagbygget på ett mycket bättre sätt än Hult och Nubbish.
Tikka ryker nog men Teden blir nog kvar, tror inte han känner något behov av att flytta sig så där kommer han nog antingen få en plats i truppen eller så får han sitta av sista året på kontraktet på läktaren.
Tikka måste bort.
Sen kommer det aldrig gå att lösa hela kontraktet eftersom nuvarande kontrakt inte är marknadsmässigt.
Jag hoppas dock att man undersöker möjligheten med finska klubbar.
Kan vi lösa 100k så är det också mycket värt.
Glöm inte AB:s Tikka-vurman.
Lenc = 180k. Öronmärk till att lösa Tikka. Klart.
Teden måste bort oXå, absolut !
Kan inte Tikka få påökt med det beloppet?
Det ska väl synas i lönekuvertet att han var bättre i kvalet än i serien?
Fan du är inte dum du inte
Utrymme ja men det kommer kosta. Har HV71 dom pengarna? Och Brännström? Borde gå ner i lön om han ska vara kvar, annars kan han också skickas.
Vi vet fortfarande inte hur mycket pengar som går av Havs budget till detta. Kan vara mycket sponsrat och onödigt att bryta om det inte kan läggas på någon annan spelare. Tikka känns viktigare att bryta med
NU KOMMER DET
Nyman lämnar, oväntat…
Det är Tanner Kero, Henrik Borgström, Oscar Fisker Moelgaard, Åke Stakkestad, Victor Sjöholm, Måns Lindbäck, Axel Landén och Mikael Seppälä som det nu är klart att det inte blir en fortsättning för i HV71 kommande säsong.
Även Nyman och Davidsson alltså… hhmmm…
Han kanske inte funkar med AB. Eftersom AB är grundbulten avseende allt så kommer sannolikt både stab och lag skräddarsys efter hans ledarskap, vilja och filosofi.
Det är kört
Frågan är, vem tusan vill vara assisterande till Anton??
Om Andreas Falk lämnar SAIK när deras nya HC kommer så hoppas jag HV är där och drar.
Nu borde det vara prioriterat att bryta med Tikka, Tedenby och Brännström. Spelare med dyra kontrakt som aldrig får det att lossna. Och jag kan ärligt inte se hur de passar in i ABs spelidé. Men ser man till hur de använts och speltid så lär de säkert bli kvar, med samma resultat som tidigare.
Så vilka är fortfarande inte avskrivna? AP och Kaski(?!?!)