Niklas Persson, Blommans gamle sportchef, ryktades det ju om. Skulle inte bli ett dugg förvånad om han dyker upp. Ett annat alternativ är att typ ingenting händer, vilket skulle vara att Stillman kliver tillbaka ner i båset och Beech ersätter Davidsson.
För övrigt lite obehagligt att de släpper Nyman. Att döma av de betyg vi gav ledarna efter säsong så verkar vi ju vara många som tror att Nyman faktiskt bidrog med något. Men HV verkar inte vara av samma uppfattning? Det var Mirakel-Blomman som såg till att vi behöll kontraktet?
Kontinuitet, vi behåll AB, i det fick vi ett SHL kontrakt.
Utan att veta anledningen så känns det för mig sådär i skrivande stund att Nyman lämnar.
Jag tyckte man redan innan kvalet började se glimtar av vad han bidrog med.
De mest spännande med hela sillyn blir ju vilka två tränare som ska in.
Håller med 100%
Hoppas innerligt detta är isåfall Nyman som inte velat vara kvar & inte HV som inte erbjudit honom något.
Kul med en helt ny C-sida. Utgår helt från att man köper ut Tikka då.
Lindström och en junis in som centrar och vi har två kvar att lösa. Ska bli intressant, känns som Björn har något dock - annars känns de tufft att sälja ut hela sin centersida
Jag är noll överraskad över att Kero får lämna, får ut mkt lite för den lönen
Kero hade funkat i en tredje, men ja, för 200 000 så kan man få något vassare. Som med många andra spelare.
Tikka och Tedenby har inget att göra i ett Shl lag som har ambitionen att ta steg.
Jag hoppas verkligen att vi kan lösa minst 1 av dessa kontrakt helst bägge.
Hoppas även att Luleå är villiga att ta över Engsunds kontrakt.
Hugo A måste också bort.
Nyberg hade jag glömt han måste också lösas.
Nu börjar det roliga förhoppningsvis.
Jag tror på Björn.
En väldigt klok center som gör mkt i det tysta, tycker han varit riktigt bra.
Tikka borde inte vara omöjlig att bli av med, han ska kunna spela i Finland för halva lönen typ
Ja det måste han gjort för jag har knappt sett honom
Ser det som givet och klart att Nyberg, tikka och Alnefelt lämnar, möjligtvis Engsund också.
Ja de tre första borde vara en ”no brainer”. Men f#n vet, alltså.
Kan inte minnas att en silly börjat så här bra. Och det enbart genom att vi inte valt att förlänga med spelare.
Vi har alltså på en dag sagt tack och hej till Måns Lindbäck, Åke Stakkestad, Mikael Seppälä och Victor Sjöholm. De andra som försvinner försvinner av rätt anledningar.
På det blir vi av med ett dyrt kontrakt i Lenc.
HV har inte varit kända för att ta rationella beslut de senaste tio åren. I dag tog vi ett gäng sådana. Lovande. Fortsätt nu, Björn!
Om @lejacques ger beröm till någon, då vet man att de gjort rätt saker!
En spelare som är tänkt för 3-4 kedjan ska aldrig tjäna 200k! Vi har kastat ut pengar på såna spelare vilket inte är hållbart!
Tror Björn har samma inställning vilket kommer synas när truppen är spikad! Däremot kan det säkert hända att våra toppspelare måste lockas med en rejäl slant efter alla skitår vi haft!
Vill se att man bryter med
Hugo A (Är för ojämn för SHL)
Engsund (Tveskamt om Luleå tar honom)
Tikka (Finskt lag och vi får såklart betala en viss del av lönen)
Tedenby kommer inte gå att deala med någon annan klubb. Men att ha en spelare som 13:e med den lönen är ju ohållbart! Hoppas man kan göra en schyst deal med Teden och han Hv hjärta!
Osäker på Engsund dock. Han visade vad han kunde i Kvalet och hade en ganska skev säsong vilket är delvis förståeligt med tanke på Stult på BB och Cirkus-Lule. Om man får lite rodd på skutan HV känns det inte som en spelare som är ett problem alls.
Har lite samma inställning till OSL där man ser potentialen (När de levererar på sin nivå). Gäller nog mest att få dem att göra det. Lyckas man där är de båda de bästa alternativen och billigare än att försöka bryta och hitta ersättare (som kan ha samma problem).