Lagbygget 25/26

De med högst prio för mig att bryta med nu är Tikka och Alnefelt. Detta eftersom jag tror det går att bli av med dem utan att det innebär en ekonomisk katastrof. Speciellt Alnefelt vill jag aldrig mer se i en Hvtröja. Han har nästan spelat ur klubben från SHL två gånger nu. Vann 8 av 29 matcher denna säsongen. Bör räcka som argument

9 gillningar

Teden har ju ett kontrakt som kostar mkt pengar, men det är ju till stor del sponsorer som tar den lönen. Tikka däremot, där får vi nog vara glada för om ngt annat lag kan tänka sig att stå för halva kalaset.

2 gillningar

Bra start! Dags att försöka hantera och framförallt bli av med lite spelare på kontrakt också. Tänker på Tikka, Teden, Alnefelt men även Engsund och Nyberg. Efter det så har vi en ganska bra grund att jobba med.

Räcker det som argument? att han var bra i kvalet? Killen vill till Luleå.

Nej, men det är inte heller mitt argument :wink: Mitt argument är att det är en bra hockeyspelare, som går in under listan på “cirkus-hv” problem. Det finns ju ingenting som säger att en ersättare gör det bättre i detta laget.

Hurvida han faktiskt vill till luleå vet vi väl faktiskt inte om man ska dra det till sin spets?

2 gillningar

Har aldrig bevisats att några företag står för större delen av Tedenbys lön, bara blivit en forumsanning som bör sluta upprepas.

2 gillningar

Orolig över Nyman…

Mattias Tedenby tillbaka i HV71

– Vi är oerhört tacksamma mot Axelent och EAB som gör det möjligt att kunna genomföra denna värvning. EAB och Axelent har varit viktiga partners till HV71 under många år och stöttat oss i både med- och motgång.

3 gillningar

Zion nybeck klar för äckel silverköping.. 52p på 48 matcher i allsvenskan.

1 gillning

Tyvärr lutar det åt nytt kval redan. Ingen stomme och bara legoknektar. Som måste fungera från dag 1.

Vart är HV?

Här var vi positiva…

4 gillningar

Skulle ärligt talat tycka det var mer mysko om @tom_flaska inte tyckte glaset var halvtomt. :upside_down_face:

8 gillningar

Blomman är kvar och luftslottet byggs från toppen. Spelarna går till HV för höga löner, inte utvecklas eller kämpa.

Vad är positivt i detta? Har Marc Lemieux setts till på A6?

Ge det en chans istället. Varför vara negativ innan vi vet vad vi får? Jag är inte känd för att vara positiv själv. Men någonstans vill jag vara optimistisk och se att vi har förutsättningar för att göra det bättre.

Jag tror på Liljander! Han byggde ett Malmö, som tog sig till kvartsfinal med små resurser.

4 gillningar

Enligt Expressen ville HV att Nyman skulle stanna, vilket känns logiskt. Lite synd, men vad göra.

“Dessutom försvinner Stefan Nyman efter sitt korta inträde i klubben, även om ambitionen ska ha varit att behålla Nyman, så blev det ingen fortsättning.”

4 gillningar

Inte vad jag har hört, däremot på Biltema för någon timme sedan.

1 gillning

Just här och nu väljer jag också att vara team glaset är halvfullt. Mycket lossnade idag, väldigt mycket. Sen är det upp till Björn att ta till vara på chansen. Ett par sämre rekryteringar in, samtidigt som Tikka, Teden, Nyberg och Hugo är kvar i truppen, ja då är glaset halvtomt igen.

Vill också föra till protokollet att bara för att man lyckats med en mindre budget så behöver det inte betyda att man är bra med en stor budget (lex Nubben Frölunda/HV). Vill verkligen inte att HV ska bli ett nytt Malmö, så hoppas verkligen Björn satsar på de platser som ska fyllas.

2 gillningar

Du pratade om saker som skulle komma fram efter säsongen? Än så länge knäpptyst? Kan du inte nämna det nu?

7 gillningar

Att en Blomman-älskling som Åke lämnar är intressant.

1 gillning

Synd på Nyman. Jag hade hoppats att man skulle omringat AB på lite samma sätt man gjorde med JL inför säsongen 2016/2017, då man tog in Lillis och Rahm (rutinerade ass-coacher, där Lillis även varit HC och inte verkade ha mycket prestige i det). Allt för att försöka täppa till luckorna som fanns i huvudtränaren.

Det måste in rutinerade rävar som kan hjälpa till att utveckla AB. Jag ser inte att han, i dagsläget, är byxad att leda ett SHL-lag.

Resterande var inte så stor chock, även om det är synd att Fisken försvinner (hade en förhoppning om en säsong till på lån).

7 gillningar