Lagbygget 25/26

Admins är informerade, vill minnas att @Diabolics har skrivit ett inlägg här om allting och hur de kommer hanteras!

3 gillningar

Göra det möjligt säger inget om hur stor del dom står för.
Skulle jag spekulera fritt så gissar jag på att dom max gav hundra tusen var för att få sin logga synlig vid presentationen och att företagen nämns. Dvs knappt en av Tedenbys 48 månadslöner.

2 gillningar

Hur ser vi på om en sådan som Joachim Blichfeld skulle komma in?
Ung kille som kan spruta in mål, rightare som kan ta över om inte AP förlänger?

1 gillning

Nu är vi i fel tråd och diskuterar, men jag tror det är osannolikt att det skulle handla om ett så litet belopp, då hade det inte varit några problem för HV att ta hela kostnaden.

1 gillning

Forwards under kontrakt + min syn på deras kedjepostionering:
Isac Brännström → 3 kedja
Mattias Tedenby → utanför truppen
Jamiro Reber → 4 kedja
Tommi Tikka → utanför truppen
Jonathan Ang → 1 kedja
Hugo Pettersson → 4 kedja
Joona Luoto → 2 kedja
William Ignberg Nilsson → 4 kedja
Herman Träff → 4 kedja
Oskar Stål Lyrenäs → 3 kedja

Blir enligt mig följande positioner att fylla om vi ska på något sätt lyfta

1.Ang - X - X
2.Luoto - X - X
3.OSL- X - Bränna
4.Träff - Reber/X - Ignberg/Petterson

BL har ett hästjobb framför sig, behövs MINST 4 st toppspelare av högsta rang in i truppen…

3 gillningar

Träff-Reber-Win

Har vi testat denna?

Enligt säker källa så var det enbart delvis extern finansiering på första året på Tedenbys kontrakt.

1 gillning

Hoppas kan du väl fortsätta med :wink:

Men det är ju mycket bättre när man vet förutsättningarna. Skull hoppet slå in blir det en bonus.

2 gillningar

Vi lär väl veta efter camperna vad man kommer fram till över there.

1 gillning

Jag älskar ändå att vi har gett upp redan före första värvningen :joy:

2 gillningar

Väldigt intressant intervju med analytiker Linus Leise och lite övrigt poddsnack.
Rör tankar kring lagbygget bla.

”Slut på feta löner till spelare som inte förtjänar det”

Rekommenderas :+1:

17 gillningar

Riktigt bra snack

2 gillningar

Andas en smula morgonluft efter dagens avtackningar och intervjun med Linus Leise.
Törs nog säga att tiden med långa dyra kontrakt och värvningar skjutna från höften är förbi.
Men dom har sannerligen ett hästjobb framför sig för att få ordning på torpet.

6 gillningar

Ja skål för det :smile:

1 gillning

Wow! Lyssnat. Och jag slås av vilket förtroende han inger. Han verkar onekligen ha koll på grejerna. Han kan faktiskt erbjuda något matnyttigt med sina analyser. Till skillnad från Blomman som visserligen är vältalig men egentligen inte säger någonting som ger oss en djupare förståelse.

Fastnar på det Leise säger om att det är ORGANISATIONER som vinner SM-guld idag. Och där har han hundra procent rätt. Det är inte en enskild spelare eller tränare som är tungan på vågan. Och häri ligger väl problemet med HV de senaste åren. Man har helt saknat analys. För att utvecklas har man de senaste åren lagt sitt hopp till enskilda individer. Inför i år var det i en helt orutinerad Blomman. Initialt var det också han som skulle sätta strategin och riktlinjerna (innan Abbott kom in i bilden). Och det blev ju naturligtvis jättefel.

Med Liljander och Leises intåg känns det som att de har tagit över stafettpinnen från Blomman. Riktlinjerna och strategin sätts ovan Blommans huvud. Naturligtvis är han inblandad men en del av ansvaret, en stor del av ansvaret, tas bort från hans axlar. På så sätt blir han liksom de spelare vi kommer värva mer av ett instrument, ett instrument för föreningen att nå sina mål.

Lyckas HV sätta en framgångsrik strategi kommer också spelarna och tränarna bli mindre viktiga. Och det kan i sin tur kanske också vara en anledning till att Liljander fortsatte satsa på Blomman? Liljander ser Blomman som ett bra instrument, inte nödvändigtvis en bra dirigent.

Hoppas, hoppas verkligen Liljander och Leise kan få ordning på HV nu. Jag blev i alla fall hoppfull efter att ha lyssnat på dagens intervju.

24 gillningar

Håller med! Känns seriös denna killen.

Lyssnade på ngn MoDo podd där Mrmahawk gästade nyligen.
Han sa att HV med Linus och Niclas Pettersson är topp i ligan gällande analys nu.

Var väl bara ngt år sedan vi inte hade ngn analytiker alls?

11 gillningar

Och som han säger kommer analysarbetet bara öka i framtiden så där gäller det verkligen att ligga i framkant. Vilket vi tydligen redan gör :victory_hand:

1 gillning

Lyssnat och det ryckte till i vänstra lilltån, hoppet som börjar återvända.
Kan inte låta bli att tänka på hur det kunde sett ut om vi haft en eller flera analytiker när “Nubben” kom dragandes med sina supervärvningar a la Tikka.

Tänk att INGEN I organisationen ställde sig upp och skrek “sluta nu för f-n” den gången.

6 gillningar

Håller med om att Leise ger ett seriöst och positivt intryck. Är det någon som vet mer om honom?

Vad jag kan se har han en utbildning inom ekonomi och ingen koppling till hockey innan han 2024 började jobba med Malmö. Fick känslan av att han jobbar väldigt nära BL och har stor påverkan på vilka som värvas men även utöver det. Får hoppas att han faktiskt kan en del och inte “bara” kollar CORSI och ser glad ut.

(kanske lite OT men hittade ingen tråd för Leise)

Han ville väl ha mer pengarna som alla andra som företräder klubben. Men Björn synade den bluffen och sa nej, då tackade Nyman för sig. Helt rätt.