Reber ska inte spela i 4:e, absolut inte. Sen vill jag ha in Oskari Laaksonen från Luleå som Sanny och Svensson spekulerade i. Bryt med Engsund. Sjöholm får vara kvar om han inte har problem med att vara 7-8:e back. Petersson är en kantboll tycker jag, han verkar dra ner stämningen i truppen och är inte att lita på. Men OK då, till en billig penning.
Ingen kritik mot vad du skrev alls - men jag tar upp tråden om “egna produkter” …
Liljander nämnde enligt vad jag hört (jag kan ha fel) något om fler “egna produkter” och i så fall skrämmer det mig. Han kommer att snäva urvalet då ?
Det här med egna produkter tror jag nämligen inte på längre förutom att ha en bra juniorverksamhet.
Det minskar urvalet av bra spelare så att man tar en sämre spelare för att de nån gång spelat i HV
Det fanns en tid när man kunde bygga lag på det sättet och när HV hade en stomme av egna spelare.
Titta på LaLeggia, Luoto och Ang - skulle vi hellre haft spelare som någon gång lirat i HV som Ullström (skadad), Tedenby (inte motsvarat förväntningarna) eller andra?
Jo men ändå försöka fånga upp de som finns, att de väljer HV i första hand. När det går få både en bra spelare och en från bygden som kanske alltid hållit på HV. Plus då de som man tar in i Hg oavsett varifrån Sverige de kommer. Att behålla och utveckla dessa.
Nu pratade han ju iofs om att bygga på lirare från bygden, närområdet och inte enbart om de som tatt sina första skär i HV. Samt de som kommer underifrån genom J-lagen.
Han sa inte ett ord om att ha HV som moderklubb.
Så ni spinner iväg på nåt som inte har med verkligheten att göra.
Iofs väldigt 2025.
Har Liljander uttryckt något angående spelare från bygden eller “egna produkter” eller liknande eller var det en missuppfattning ?
Hur som helst så står jag för det jag skrev om att inte ALLS begränsa urvalet vilket egentligen var min poäng - väldigt nöjd med Ang, Luoto och LaLeggia , det är väl egentligen de värvningarna som varit klart bäst på sistone och är så långt från ovanstående som man kan komma - ja, kanske Alsing och på senare tid Day med var bra…