Lagbygget 25/26

Måste bryta med några. Därav den minskade budgeten tror jag. Sen kan vi nog förvänta oss någon som Reber till nästa säsong med tanke på den juniorsidan HV har. Kanske Nordmark, Olofsson eller Annborn tar klivet upp i en ordinarie uppställning?

Peter Popovic hade jag ringt om jag vore Liljander, har ju erfarenhet så det räcker.

Skulle rekrytera denna assisterande tränare. Med några års rutin i Schweiz.

Minns han från NHL2004 och tyckte redan då han kändes gammal.. :laughing:

Känns som backtränaren i sig som kommer bör ha tydlig erfarenhet av jobbet, ålder gärna något äldre så vi ej står med all för ung ledarstab känner jag.

55 år är lagom kan ju inte ha en Melin på 68 år :joy::partying_face:

Han har spelat i både Mora, Leksand och Brynäs. Det måste vara ytterst ovanligt.

Gliffen lånas ut.

6 gillningar

Klokt beslut tycker jag!

Jag hoppas på att man får se Lehtinen & Dichow som målvaktspar kommande säsong.

10 gillningar

OT, men Herman Liv lånas också ut, till Almtuna

Känns ändå relativt osäkert han två kvalmålvakter till nästa säsong men det finns väl inget bättre att få tag på antar jag.

Finns ingenting som talar för att HV ska ha en bättre defensiv nästa säsong så vi skulle behöva den bästa målvakten i serien för att ha nån chans.

Herman Liv är aldrig OT.

16 gillningar

Vad talar emot att vi ska ha en bättre defensiv? Vi vet ingenting om nästa års trupp. Det som står på papper har ju BL fått mandat att förändra. Jag förstår oron, rädslan och nervositeten. Den har vi alla, men att ta ut alla katastrofer innan de skett ger ingenting. Varken på forum eller i vardagen.

Det kommer rensas, förändras byggas om. I mitten av Juni vet vi vad vi startar säsongen med. I slutet av Januari vad vi avslutar med.

Tilägg dessutom att våra yngre blivit en säsong mognare, starkare och med en försäsong till dessutom konditionsmässigt utvecklade.

Tålamod

Jag vet att många här anser att vi inte kan ha tålamod, men alternativet är ett nubbenbygge, byggt på en höft med chansningar. Nu har scouting, stats, och analyser som ska hjälpa oss framåt.

Det är min åsikt

Allt gott
//
Gubbhörnet

4 gillningar

Förstår inte vad som är osäkert kring ev Lethinen? utveckla

1 gillning

Kul att höra :heart: :star_struck:

2 gillningar

Det som talar emot är att vi tror det ska bli bättre varje säsong men ändå ser det likadant ut

2 gillningar

Han var väldigt svag i kvalet. Därav tycker jag det finns osäkerhet.

3 gillningar

Nu skriver Expressen att Lehtinen ska vara muntligt klar och att Hugo får lämna.

8 gillningar

Så du gör bedömning baserat på 6 matcher? Inte att han nästan ensam sett till att modo vart ett shl lag i 2 säsonger. Uttagen finsk landslagsmålvakt och vald till MVP i liiga säsongen innan modo värvade han…

Tycker att man är jäkligt snett ute om man bara gör bedömning av kvalet, för då kan vi ju vända på det och säga att Tikka är en av våra ledande spelare med tanke på hans poängsnitt i kvalet

2 gillningar

Eftersom jag inte kollar på Modos matcher så gör jag min bedömning på kvalet där han gjorde tvärtemot det du rada upp. Men han blir säkert en bra lösning jämfört med Hugo.

Tror till och med att det var någon podd som sa att han hade flest antalet rädningar av alla shl målvakter denna säsong