Tror det kan bli kanon med Lehtinen och dichow och helt underbart att bli av med Alnefelt
Jag tycker vi ska ta det säkra före det osäkra och satsa på en målvakt som vet hur det är att prestera i en toppklubb. Han den där AIK målvakten verkar vara bra. Hörde att en erfaren och helt opartisk sportchef, som för att inte röja hans identitet, vi kan kan kalla för “snubben”, sa att han var den bästa målvakten! Och vi får säkert rabatt eftersom vi är stamkunder hos AIK.
Man kan åtminstone helt säkert göra bedömningen att han inte pallade trycket i dessa viktiga matcher. Det är inte positivt på något sätt. Gå tillbaka och titta hur otroligt många billiga han släppte i kvalet.
Känner du dig trygg med en sådan målvakt i ett ev. kval nästa år?
Ja, för då har vi Dicken
Vi har ju redan världens bästa kval-målis, så kvittar väl.
Tikka var dock bra i kvalet, så förläng med honom? Hoppas dock att vi inte bygger med målsättningen att förhoppningsvis vinna ett kval.
Visst borde Lehtinen kunna komma hit till ett bra pris också? Mycket puckplock per peng?
När vi rankar våra två målvakter internt så är kvalet svin-viktigt, men när vi rankar Lehtinen så är kvalet inte alls viktigt. Logik
Det här är alltså våra målvakts-stats i grundserien som en påminnelse:
Kan bero på att han va spelad mest av alla målvakter i shl. 81 matcher över 2 säsonger. Tvärt om så klev han istället upp på 94% i slutspelet i liiga
Det där är bull och motsägelsefullt. Han orkade stå merparten av matcherna under två säsonger men just de här 6 matcherna var han plötsligt dålig för att han var trött?
Nej han fick stora darren p.g.a matchernas betydelse helt enkelt. Det går inte att snacka bort.
Modo förlorade också väldigt många ”måste vinna” matcher under säsongen. Vi får sätta vårt hopp till dicken i dessa matcher helt enkelt.
Han darrade inte i match 1 och 2.
Plötsligt från match 3 såg det sämre ut.
På MoDos forum skrev användare redan under kvalet att HV gett honom ett fett kontrakt.
Det skrivs massivt om detta sedan igår.
Jag vill ju inte tro att det ligger till riktigt så men om inte Björn ens var riktigt lojal mot sin tidigare arbetsgivare, varför skulle han inte kunna spela fulspel mot en en motsåndare i det läget?
Detta är såklart bara rykten och inte fakta.
Jag tycker Björn ger ett sympatiskt och skönt inttyck.
Är glad att han valde Hv71!
Det tycker jag absolut inte att det är. Självklart så faller alla målvakter eller spelare igenom till slut. Skillnaden blir att målvaktsposten är så mycket mer avgörande. Till skillnad från våra målvakter så lyckas Lassi hålla en jämn nivå över 30? matcher till skillnad från våra som klappade igenom efter 3-5 matcher. Det går inte blunda för att Lassi INTE är en klart bättre målvakt än Hugo och Dicken. över 6 matcher? nja inte i kvalet men över en hel serie absolut
Gällande Lehtinen. Tycker mig att man landar lite i. Det gäller att ta höjd för vad man faktiskt presterar övertid, kan man hålla en bra nivå, dvs SHL nivå rakt igenom. Ja då är det relevant. Att enkom stirra sig blind på ett kval, ja då förstår jag varför man går i fällan och tycker Tikka är bra och att Lehtinen inte är bra.
Med det resonemanget så kanske vi skall göra TIKKA till kapten iår eftersom han uppenbarligen höjer sin nivå när han får spela under press
MAKE TIKKA GREAT AGAIN =)
Det är värsta “viskningsleken” på Modos forum. Någon droppar en liten tanke som bara några inlägg senare har vuxit till en sanning. Jag tror inte vi ska göda sådana diskussioner.
Det kan ju vara så att HV efter två matcher hade scoutat svagheterna bättre, eller att Lassi inte pallade pressen eller att HV hade bestämt sig för att ta mer ansvar.
Går du tillbaka och läser vad som skrevs i Modos forum under kvalet så var många helt säkra på att domarna var mutade och att SHL till varje pris ville ha kvar HV i organisationen. Man bortsåg helt från andra situationer i matcherna som talade mot detta.
Confirmation bias: En tendens i mänskligt beteende att (omedvetet) vara selektivt uppmärksam på sådan information som bekräftar egna uppfattningar.
Moracenter ska vara klar för HV enligt Expressen. Ska ersätta Fisker.
Om alla rykten stämmer så ser vår centersida ut så här just nu:
Lindström
Liam Dower Nilsson
Martin Johnsen
Reber
Tikka
Det börjar bli trångt. Ska det dessutom in en förstacenter måste vi flytta ut folk på vingarna och där ligger väl Reber närmst. Tikka räknar jag med att kontraktet bryts (snälla?)
Sen efter att ha sett hur Ang spelar hade jag velat testa honom som center istället för vinge eftersom han är grym på att förflytta pucken snabbt. Således ser min centersida ut så här just nu:
Ang
Lindström
Johnsen
LDN
Vad tror ni andra?
Tror Liam Dower Nilsson är avskriven med denna värvning. Blir lite mycket med båda känns det som. Sen hoppas jag inte på Ang vill ha in en landslagscenter där.
Drömmen vore:
Klass
Klass
Lindström
Johnsen
Jag förstår din tanke om Ang som C. Offensivt, men funkar han defensivt där?
Behövs mer? Allt handlar om vad vi siktar emot. Ser bra ut, om 2-3 år kommer dessa vara mer eller mindre färdigutvecklade och vi kommer slåss om semiplatser.
Kör!