Lagbygget 25/26

Tror LDN är avskriven om Johnsen stämmer.
Vi behöver bryta med Tikka.
Vi behöver få in en riktigt bra 1 C och en vettig 4C.

Annars blir det jäkligt tufft.

1 gillning

Lindström
Johnsen
Reber
Tikka.

Bra underliggande, en kvalkung och 2 unga spelare med all potential i världen!

1 gillning

För helsike vad negativ det är ju påsk! :clinking_beer_mugs:

Bryt med Tikka och Tedenby.
Be till högre eller lägre makter att OSL och Brännström tar större kliv nästa säsong.

Fy fan. Det är för många pusselbitar som inte passar just nu.

6 gillningar

Brännström är ett jätteproblem att få in i lagbygget eftersom han troligtvis kommer förstöra för den centern som blir satt bredvid. Egentligen är väl Brännström ett större problem än Tikka som ändå bara spelar i 4:e linan.

3 gillningar

Den centersidan hade varit medemåttig i hockeyallsvenskan

1 gillning

Äsch!

Björn nämnde väl i någon podd att han såg Reber som vinge, vilket jag tycker är bra. Han har större potential och frihet där.

Håller med, eventuellt som Papa nämner att Ang kan köra center och lasta pengar på en rejäl förstacenter. Tikka, tacka, hejda.

2 gillningar

Där håller jag fullständigt med

Inget rykte har fått mig att höja ögonbrynen ännu, snarare tvärtom…

1 Allsvensk spelare klar
2 Allsvenska spelare ryktas in
Vi gör av med breddspelare och tar in breddspelare.

Lite bitter aboslut, detta kanske blir bra, dock är det jävlig hög risk att ta in oprövade unga personer till SHL som behöver 2-3 år för att växa in i det hela, speciellt när vi ska lyfta.

Hade köpt dessa potientiella värvningar till 100% - om vi ständigt slogs i topp 8.
Men att vara tvärsämst 4 år i rad och höra dessa rykten, det är väl inget man har en bra känsla över eller?

Känns som Björn bygger ett topplag till allsvenskan 26/27, ett till rykte om en allsvensk spelare då spyr jag.

Men… jag litar på björn, lite

Glad påsk!

5 gillningar

Man har ju hört att ” en björntjänst gör ju ingen glad, glöm bort bekymmer….”

1 gillning

Linus Lindström presenterad av HV71 nu

3 år, spännande!

Tror Dower var på g om Hv skulle lira i HA som en topp center. Han som du säger är nog avskriven.

Jävligt magstarkt. 1 år vore rimligt.

1 gillning

skulle man inte sluta skriva långa kontrakt?

Samtidigt så är Lindström rejält testad i SHL med stor mängd rutin samt varit med och vunnit. Och man kanske behövde lasta upp ett lite längre kontrakt för att han ville komma till Jönnet?

4 gillningar

Jag är inte riktigt med på vad folk förväntar sig av nästa års lagbygge. Vi ska sänka spelarbudgeten. I den ingår sannolikt att bryta ett par kontrakt. Då måste man hämta hem kostnaderna. Enda sättet är att skriva billigare kontrakt med billigare spelare.

Men är de sämre spelare? Det vet vi inte än, för det beror ju helt på hur de passar in i lagbygget. Eller rättare sagt, om det blir ett bra och stabilt lagbygge som spelarna kommer till. Jag tror att det kan förvåna. Men det kan också bli platt fall. Men då är vi ju där vi brukar men till en lägre kostnad.

Det kommer säkert komma in en och annan spets. Men det som kallas ”budget” kommer också vara en del av truppen. Det är bara att hoppas på att det blir lyckträffar den här gången, vilket vi varit väldigt ovana vid i många år.

Avvakta och se. The Moneyball rolls on!

15 gillningar

Tre år. Men vafan. Näe. Linus Lindström för mig är en ny Axel Holmström tills han bevisar motsatsen

För övrigt förväntar jag mig bättre godis i mina påskägg.

Uppenbart lågbudget, low reward, lagbygge.

Svindålig sits.

3 gillningar