Skrevs väl om Lindström redan i höstas. Tror vi kan sätta värvningen på Abbots konto.
Med det sagt, är han bara hel, är det en bra värvning, men kanske hade två år smakat bättre.
Skrevs väl om Lindström redan i höstas. Tror vi kan sätta värvningen på Abbots konto.
Med det sagt, är han bara hel, är det en bra värvning, men kanske hade två år smakat bättre.
Fattar inte hur minnet är så kort. Klart vi kan HOPPAS saker går bra. Men att folk på riktigt sitter och blir förtjusta över Lindström-värvningen bara några år efter att vi värvat Axel Holmström, vars karriär är typ identisk med Lindström i Skellefteå. Släng in Linus Fröberg på det…
Red flags så det skriker om det.
Med det sagt. Man kan alltid hoppas. Men med HV kan vi inte ta någonting för givet och tro att saker kommer bli bra.
Tror fortfarande två topp centrar ska in. En 1a och en 2a. Enda rimliga i min bok.
Jag skämtade här inne innan play out om att vi skulle förbereda play out genom att erbjuda Lehtinen villa på gräddhyllan ovanför Vätternstranden, en Ferrari och ett fett kontrakt.
Så det finns till och med ”bevis”!
Det går att se glaset som halvtomt för exakt alla värvningar vi kommer ta in. “Alla blir sämre i HV” osv. Pilut och Lindström är bra men har inte spelat på ett år. Någon snubbe har gjort en poäng per match men i allsvenskan, oprövad. Lehtinen är bra i SHL men dålig i kval.
Vad än Liljander gör så kommer vi inte gå in i säsongen med en trygghet att vi inte kommer va ett bottenlag även nästa år. Där landar jag. Nästan alla andra lag har ett så pass stort försprång i sina lagbyggen. Sen kan vi sitta här och sucka åt allt och det får man gärna göra, men mina förhoppningar har iaf inte varit så stora att jag tycker Lindström och Lehtinen är dåliga värvningar. Tvärtom faktiskt.
Sådär resonerar vi också varje silly senaste åren. Vi tänker att det till slut måste ramla in ett visst antal spetsspelare. För att sen bli besvikna när truppen är spikad ![]()
Helt säker på Hv kommer satsa rejält på en grym centersida. Den har varit kanske den största anledningen till Hv usla spel.
Jag tror vi kanske kommer få en raket som 1C men sen ska de sparas pengar. Lindström är 100% tänkt som 2C. Lämnade SAIK för en större roll. Då är de inte 3 eller 4 som är aktuellt.
Vad tror ni att Linus Lindström är tänkt som?
Hv har tappat Borgström, Fisker, Kero eventuellt Tikka. Alltså behövs minst 3 centrar helst 4, vad tror ni?
Tror mer han lämnade för pengarna. Svårt se en 4e center bli 2a center bara sådär. Men säger du 100% han blir 2a så har du ju bra koll. Jag tror han är tänkt i 3e.
Asså. Här och nu menar jag att säsongens sämsta lag på pappret blivit ännu sämre.
Den här säsongen borde HV inte hamnat i kval. Just nu är det som att vi bygger för kval.
Lindström är på pappret inte bättre än Borgström och Moelgaard som försvinner.
Lagerberg är på pappret inte bättre än de backar vi redan har.
Johnsen som ryktas in är på pappret inte bättre än Kero som var tredjecenter. Att han skulle vara en ersättare till Moelgaard, enligt höken, låter direkt svajigt
Björn låter supervettig i alla sina intervjuer men just nu är känslan att han sett Moneyball med Brad Pitt i huvudrollen ett antal gånger för mycket.
Tillägg. Släng in Blomman i mixen och det ser direkt mörkt ut. Här och nu.
Tror Lindström ersätter Kero faktiskt. Sen in med två till men detta är jag typ helt ensam om att tro på ![]()
Nä, mina 100% är ju vad jag tror. Ge inte mycket för det, ingen annan gör det. Teorier…
Kan inte alla bara ta ett djupt andetag och inse att inga bomber kommer smälla av innan VM och ev först i början på juli när NHL/AHL spelat klart.
Det jag tror är problematiskt är att kollar man på vilka fler som ryktas så finns ju inte roller nedåt. Han i Mora, ska han va 4e? Ska man spela honom där nere är de en helt menlös och märklig värvning. Jag tror han är tänkt som 3a och Lindström som 2a.
Japp… det skriker Holmström så det ekar i en tom och isfri Garden. En spelare som skall hit och “ta steget”.
Vi behöver något att luta oss mot. Det kan man inte göra på förhoppningar.
Jag tror inte man tar in en 21 åring shl rookie och sätter han som 3e. Det rimmar illa. Man sätter han som 4e för lära sig känna ligan och spelet. Sen får han jobba efter det.
Vi får se. Alla kan få rätt. Det som jag tror blir avgörande för hur det överhuvudtaget ska gå är att man utöver att bygga laget också bygger lagkänslan. Det är den som jag uppfattar har saknats i de senaste årens trupper, men som de lag som går bra i SHL och slutspelet i mångt och mycket lever på. Gruppsammanhållnimg kan ett lag väldigt långt.
Så ut med grabbarna i skogen och käka huggorm i sommar.
Vad är det för värvningar vi gör? Skall vi cementeras fast i botten?
HA barometern ligger ju på 98% just nu.
Vi hade bredd och inte spets . Vi värvar bredd. Genialt.
Vilken bredd syftar du på att vi hade?