Lagbygget 25/26

Huggorm är gott. Dock kan man slänga in dem först, direkt efter man fångat dem i kents sovsäck. Det vore bra för svensk hockey och skulle hjälpa till att fixa lite cardio-värden på knet.

1 gillning

Vi har inte ens bredd.

Noll bred, noll spets, 100% botten.

2 gillningar

Jag förstår vad du menar och jag har samma känsla.

Men. Som vanligt kan vi tyvärr inget göra mer än att delge våra tvivel och argument, för eller emot. Och sen hoppas. Hoppet. Hopp.

Ständigt detta hopp. När ska det gå över i övertygelse? Kanske förr. Kanske senare. Kanske aldrig.

1 gillning

Jag hade vart nöjd med följande:

Lehtinen - Dichow

Alsing - Ny
Day - Ny
Lallegia - Fransson
Hallquist - Lagerberg

Ang - NY - NY
AP - Ny - Louto
Reber - Lindström - Lyrenäs
Brännström - Johnsen - WIN
Träff
HP - Ev Lån

Släppta spelare: Alnefelt, Engsund, Nyberg, Teden och Tikka

6 gillningar

Tror Hv bryter med Tikka sen ska Borgström ersättas. Rätt mkt pengar där över för hitta två topp centrar.

Lindström ersätter Kero lite samma typ av spelare fast Lindström är bättre.

Johnsen in som 4e center. Får börja där första året för lära sig ligan. Kan mkt väl bli 3e center nästa år och då Lindström 2a om man ser han utvecklas mm.

De topp centrar jag tror ska in tror jag Hv skriver 1år med för kunna ändra i framtiden så man inte sitter fast med usla topp centrar.

1 gillning

Ahlnerfäldth är ändå lite av en nyhet. Han kan bli något.

3 gillningar

Vi hade åtminstone lite spets i PP som i serien gjorde att vi vann några matcher. Om vi tog bort Borgström och PP, hur många matcher hade HV då vunnit?

2 gillningar

Ja jag hoppas iaf på att vi får ett lag där spelarna för en gångs skull överraskar positivt istället för tvärtom (vilket varit de senaste årens melodi).

5 gillningar

Om vi inte hade haft Alnefelt hur många matcher hade vi vunnit då? om vi inte haft Tedenby och Brännström hur många matcher hade vi vunnit då?

Hade vi inte haft Borgström så hade vi antagligen haft Routsalainen eller någon annan istället. Utgång på det kan bara gudarna veta

1 gillning

Känslan just nu är att vi kommer få hoppas mer än någonsin den här säsongen.

Jag är imponerad över det som Liljander har gjort i Malmö. Samtidigt är det inte en långsiktig strategi. På pappret har Malmö överpresterat i flera år. Förutsatt de inte tar nästa steg, sett till rekryteringar och organisation, kommer de förr eller senare åka ur.

Och det gör mig lite orolig. Jag hoppas verkligen inte Björns tanke är att applicera sin Malmö-strategi rakt av på HV.

För då kan vi nog ta gift på att vi kommer husera i botten, och precis som Malmö räkna med kval och uttåg inom de närmsta fem åren.

5 gillningar

Det var på inlägget att vi hade bredd som jag ursprungligen kommenterade, jag frågade vilken bredd. En gnutta spets kunde jag nämligen ana att vi faktiskt hade.

1 gillning

Oh Borgy. Spätz. Gudomlig i omgångar. Han måste väl vara arketypen för epitetet “Spätz”. Alltså inte spets.

Hoppas Ang tar ett par kliv denna säsong. Inte då bakåt som mot slutet av förra.

1 gillning

Försöker gissa baserat på Björns hv71.se citat. Tycker 3:e-center känns optimistiskt bara det.

1 gillning

Skrev det i en annan tråd, men om LL är tänkt som tredjecenter är han bara en (inte helt osannolik) OFM-utlåning från att vara fjärdecenter i förra årets SHL-jumbo.

Vilken agent råder en 27-åring att ta det erbjudandet?

2 gillningar

Är det inte rimligt att man tar in en 3 center i Lindströms kaliber? En Marcus Westfält typ? Dem håller väll likvärdig nivå?

NY
Lindström
NY
Johnsen

1 gillning

Ja för fan, misär. Sen att Hilda och Jenna lämnat damerna för NA är en sak men sen även Elin till BIF. OT men ingen smakstart på denna silly. HV71:s stålbad alltså.

1 gillning

Ingen fara gott folk. Jag har redan sett på HV:s hemsida att de hittat en helt ny center utan extra kostnad.
(glad påsk)

10 gillningar

Tror snarare det mer lutar åt följande.

Ang - NY - NY
AP - Lindström - Louto
Reber - Johnsen - Lyrenäs
Brännström - Tikka - WIN/Träff/Pettersson

Känslan är att vi på pappret kommer gå in med en sämre centersida än föregående säsong.

5 gillningar

Jo jag är ju betydligt mer optimistisk i min uppställning kring topp delarna. Nyckeln för en bra centersida är att lösa Tikka. Men din uppställning kanske rimmar mer med verkligheten :frowning:

1 gillning

Om nu Ap överhuvudtaget vågar ställa krav på lagbygget längre så kommer han ju inte va nöjd med detta. Frågan är om han fortsätter.

1 gillning