Helvete vad fett det hade varit haha!
Dömer inte ut ditt lagbygge alls, fullt realistiskt på viss sätt. Hur vill du göra med spelare likt Fransson som har kontrakt till 2027 tex?
Fortsatt utlåning på honom.
Tycker ärligt talat att han inte imponerar i Nybro. Inte tillräckligt för att spela SHL.
Min analys / gissning
Tror mer på Fransson än på Landén på sikt, Fransson hade lite tendenser att bli för offensiv men jag tror han har allt som behövs vad gäller teknik och fysik för att vara back i SHL. Behöver mer erfarenhet och lite bättre beslut bara.
Landén kan ha problem med att han inte är tillräckligt kvick för att ta en SHL-plats, påminner lite om Engsund/sepp men kan nog bli åtminstone HA-back.
Absolut
Fransson är bättre än Landen.
Dock håller jag Viggo och Wilhelm högre än Fransson
Jag antog liknande, tänkte mest för de ej skrevs något om honom trots kontrakt bara
Tyvärr har jag lite för dålig koll på Viggo’s insatser i Timrå och missade det mesta av JVM likväl så.
Glöm inte skinnvästen
Hör väl kanske hemma i statistiktråden, men kör den här ändå.
Spelare rankade efter Game Score.
En slags “formel” där många värden vägs in.
Finns beskriven här för nördar.
Ranking av våra backar efter Game Score.
Ranking av backarna efter Offensive Game Score
Ranking av backarna efter Defensive Game Score
Hugo’s siffror överraskar kanske lite. Hade vart sur om jag var han…
Day borde man kanske dela upp i pre/post flickvännens ankomst till staden
Forwards
Kero är bättre än vad många, inkl Blomman fått för sig.
Alla forwards rankade efter Defense Game Score
Alla forwards rankade efter Offensive Game Score
Tack! Sedan accepterar man siffrorna blint när det stämmer med vad man själv tycker.
Egentligen ingen överraskning för mig på listan. Kan Tedenby bäras upp av sina kedjekamrater något?
Som du skriver borde man göra en split på Day.
Dock ett problem att våra tränare har svårt att se att dåliga spelare är just dåliga. Kostat oss många poäng även om syndarna nu vaknat.
För er som redan diskuterar nästa års lagbygge.
Ni behöver ett aktiv konto med poddens samarbetspartner för att ta del av texten.
Något mat nyttigt?
Plus/minus per spelad timme vid equal strength (för de som spelat minst en timme) :
Nej, inte tillbaka med Nyberg, en Linköpingsspelare till nyligen med sånat stats, varför inte hellre satsa på Fransson efter han fått lite erfarenhet.
Annars tycker jag det ser rätt bra ut med nuvarande kedjor, Kero kan säkert dubblera lite i tredje och fjärde
det finns matcher när alla är pigga och fräscha och då kan man göra mer som LeJaques vill och gå mest på de bättre femmorna.
men det finns också matcher när förstafemmorna känns slitna och då kan lägre femmor få mer speltid
Kanske inte är en sån dum idé
Och för övrigt, fan vad Fisker är bra
Tack för statistiken, alltid kul md mycket siffor. Angående att Kero är bättre än många tror så är sifforna här väldigt boostade av att han får vara med och leka i första-PP som jag förstår det? Game score 0.13 men Game Score (EQ) -0,01. Märks inte av så mycket i PP men ska tilläggas att han inte är någon fripassagerare dock. Tycker han är otroligt viktig framförallt för att vinna tekningen, han lämnar snabbt ifrån sig pucken till de som ska ha den och han vet vart han ska vara framför mål.
Alsing - Laleggia/Pilut
Day - Borgman
Grans - Hallqvist
Detta tror jag är en rimlig backsida till nästa säsong.
Får stillman också förlängt nu då? JD?
Med tanke på blommans förlängning så känns det inte omöjligt. Sa i intervju att han har en bra grupp omkring sig osv.
Vi får väl hoppas att de ryker. Vad ska han säga liksom. “Nä, kollegorna är inte bra på sina jobb alltså”
Är det McDavid som citeras?
Japp😂
Linus Lindström