Inga kommentarer + skratt = Klart?
Min önskelista gällande backar som finns i truppen/ryktats in.
- Laleggia
- Pilut
- Borgman
- Grans
- Sjöholm
- Brännström
- Kaski
- Hansson
Topp 3
Släggan kan bli en modern HV-hjälte. Kan ta två olika roller i powerplay (ersätter Borgström nästa år) och passar in i ett lag som bygger på fart och omställningar. Kan spela på “fel” sida tack vare sitt skott och snabbhet. Minskar därför behovet av högerskyttar.
Pilut kan spela snabbt även om han inte är snabb. Pilut får ofta summan av backparet att bli bättre än på pappret, hans förmåga att läsa spelet suddar ut svagheter hos medspelare. Tar däremot säkert tid innan han hittar formen. Framtida ledare även utan bokstav på bröstet.
Borgman känns inte som en ledande back längre men den enda som spelar på och ibland över gränsen bland de som ryktas in. HV har saknat cyniskt våldskapital på isen.
Behåller gärna Sjöholm även om hans säsong varit ojämn. Perfekt sjundeback med uppsida.
Hansson längst ner, det är en bra spelare men ger hellre Kaski chansen om priset är det rätta och hans skador beror på trauma snarare än slitage (det lär HV ha koll på). Hansson känns som mer av vad vi redan har, enda uspen är att han är högerskytt.
Alsing-Laleggia
Day-Fransson
Pilut-Kaski
Sjöholm Hallquisth
Gustafsson
Extremt bred spets med billig bredd.
Nej tack för Kaski. Är ofta borta och tror inte han kommer platsa som en offensiv back i framtiden.
Intressant. Jag tror att det antingen blir släggan eller Pilut, inte båda. Kaski stannar absolut inte, fanns säkert en anledning till att man valde att förlänga med 1 år bara. Det fanns inget bättre.
Måste in med en stark back med god defensiv likt Borgman.
Alsing - Pilut/Släggan
Borgman - Day
Grans - Junior
Någon junior måste lämna, funkar inte att ha 4 juniorer på enbart backsidan? Då är Sjöholm närmast att lämna enligt mig.
Beror väl på vad han kostar. Tror inte något lag kommer erbjuda större summor efter all frånvaro.
Jag har inget problem att förlämga med spelare som missar matcher så länge man inte räknar med dem som nyckelspelare.
Kanske detta kan vara ett troligt scenario? Eller kanske mest en dröm…Men det sjuka av allt så känns inte denna backsida mycket dyrare än denna säsongens…
Kaski —-> Laleggia
Engsund —-> Pilut
Seppälä —-> Borgman
Sjöholm,Nyberg —> Grans
Alsing Laleggia
Pilut Borgman
Day Grans
Hallqvist, Viggo, Fransson
Utlåning av någon av juniorerna
En rightare i den backsidan (Grans) som dessutom bör spela på högersidan. Tror inte heller att det blir LaLeggia, Pilut och Borgman utan max två av dessa då det måste in ytterligare en rightback.
Undrar om BIF:s framgångar kan vara motiverande för spelare / ett bra motiv för GM när det gäller att bygga. Att kunna göra samma grej, inte ska vi vara sämre osv. Dvs att locka hem hemvändare som fortfarande håller en bra nivå.
Ja, ni. Snart kanske det blir verklighet att diskutera vilka spelare som kan tänka sig att spela i ett allsvenskt HV71.
Jag tror inte att vi får ihop ett lika slagkraftigt lag som under den senaste allsvenska sejouren.
Den största förhoppningen är ändå att André stannar.
Lika bra att man mentalt börjar förbereda sig på ett sådant scenario för sin egen hälsa.
Med tanke på att vi sopade ut spelarna som smuts under mattan sist vi klev upp så är jag tveksam till att vi kan locka hem särskilt många. Gunnarsson borde vara en given förstamålvakt, Glad, Landén och Sjöholm blir stabila backgeneraler. Kanske kan locka tillbaka Kelleher om Djurgården klättrar uppåt.
En hypotetisk fråga: tänk om man låter t.ex. Tikka lämna till ett lag i Finland, de tar över kontraktet men HV betalar 50%. Om HV då åker ut till våren, då får väl HV likt fö…at att fortsätta att betala nästa säsong. Eller Teden eller Nyberg, där bör det väl vara bättre att avvakta. Jag menar alltså alternativet till att åka ut och alla kontrakt rivs.
Bröderna Davidsson gillade jag sist. Hade hellre haft kvar båda och kört dem i en fjärdekedja med WIN. Allt är bättre än nuvarande skit…
Skulle AB lyckas med konststycket att skicka ner oss i allsvenskan så har vi ju ändå en bra grund med spelare som kan vara kvar. Speciellt på backsidan.
Dichow
Glifford
Landen
Annborn
V Gustafsson
M Gustafsson
Sjöholm
Fransson
Hallquisth
Stakke
Måns
HH
Träff
H Pettersson
Reber
WIN
Ev Tedenby och AP rabatterat pga “HVhjärta”. Isac också?
Så gäller att hitta spelare typ Glad, Powell, Vessel, Foppa, Kelleher, Sissons och liknande. Coachstaben lär ju också bli kvar.
Tror många juniorer kan tänkas bli kvar i nyckelroller i allsvenskan med bra med speltid. Sen kanske vi inte vill ha kvar alla ovan uppradade heller men ex HH i en fjärdekedja kanske funkar?
Tänk att kolla på den där skiten, tänka att de är svagt i HA bara för att inse att de är samma gubbar vi lirar i SHL. Så jävla magiskt. Ännu mer magiskt att inte någon försvunnit under säsongens gång. Underkänt till oavsett vilket namn de varit på GM. Vansinne.
Jag tror inte att typ Lindbäck eller Hansson stannar i HV om det blir HA faktiskt.
Kanske är så att FBK eller Frölunda slår till och passar på.
Jag menade att jag inte tror att HV vill ha kvar dem då.
Att kasta bort Lindbäck inför HA skulle vara ett stort misstag. Måns skulle likväl kunna ha ett C på bröstet i den ligan sett till hur han presterat på den nivån.
Fler som vill försöka sig på en allsvensk uppställning? Börjar bli hög tid
Tycker man ska satsa hårt på egna produkter.
Glifford
E. Karlsson
O. Davidsson - Lindbäck - Träff
E. Nordmark - Reber - H. Pettersson
V. Olofsson - … Stakke? - WIN
Hansson - Ny - Lyrenäs
Sjöholm - Fransson
Viggo - Landén
Hallquisth - K. Annborn
A. Hlinský - M. Gustafsson
^ säger inte att detta är kedjorna, men det är väl iaf spelarna som vi har chans att behålla / kunna lyfta upp. Samt att många av dom har lirat ihop och vet hur dom ska spela tillsammans. Bygg på egna produkter, få tillbaks klubbhjärtat, få folk att spela för vad dom har på bröstet. Ge våra ungdomar chansen.
Sätt Blomman som assisterande och få in en vettig HC också.