Lagbygget 25/26

Med det laget så går vi inte upp direkt, det är att underskatta Allsvenskan. Men jag förstår vad du menar.

4 gillningar

åker vi ut kommer vi nog få köra mycket juniorer. Vi kommer inte kunna värva som förra gången, både ur ekonomisk synvinkel samt klubbens rykte är körd i botten

1 gillning

Vi kommer inte gå upp direkt igen så det spelar ingen större roll, bättre att bygga vidare på att få truppen att spela ihop och få tillbaks eldsjälar och lite klubbhjärta i min mening.

Året HV spelade i HA så hade övriga klubbar ganska apkass ekonomi jämfört med oss. Inte samma sak idag.

3 gillningar

Stakke och Hansson i ett allsvenskt HV?

Nej, nej, NEJ

Fast jag skulle inte bli förvånad om det blev så. Hansson har ju en förmåga att ständigt studsa tillbaka in i truppen. Att HV åker ur skulle kunna vara ett sätt

3 gillningar

Lite min tanke också, blir det nu HA så tror jag tyvärr man kommer sitta kvar på Hansson och stakke. Inte för att jag vill men realistiskt så kommer nog bägge bli kvar i truppen, mest därutav som jag räknade med dessa herrar… :confused:

1 gillning

Spelare som gjort det dåligt i SHL (och i HA med i vissa fall) ska inte få chansen bara för att man eventuellt åker ner i HA igen.
(Ingen nämnd då jag helst vill glömma allihop).
Ut med packet.

3 gillningar

Det sa jag sist vi åkte ner också. Det är ju antingen denna väg eller en andra eller kanske en kombination om de vi tar hem är ok med att vi a kanske harvar i HA några år lex Kenny Jönsson.

2 gillningar

Alltså. Är det bara jag men …

Jag får den där känslan att den långsiktiga planen just nu verkar vara att

1. resten av säsongen utgå från laget man har
  2. eventuellt bara göra byten eller rekryteringar som är väldigt billiga och prisvärda.

för att …

• antingen klara sig kvar i SHL med minimalt sparkapital slösat, vilket möjliggör att man har råd att bryta vissa dyra kontrakt inför kommande säsong.
  • eller åka ur SHL och därmed bli av med samtliga dåliga kontrakt, samtidigt som det finns sparat kapital att satsa på några namnkunniga spelare.

Jag undrar om/börjar misstänka att det kan ligga en så pass krass kalylering i agerandet. Det kan låta cyniskt, men jag tycker nog det kan finnas en viss rimlig långsiktighet i det tänkandet.

3 gillningar

Hade varit intressant med fler försök att ställa upp ett vettigt och framför allt realistiskt lag på pappret inför HA, för det är där vi kommer hamna. Någon mer som känner sig manad att ge sig på detta?

Juniorer kommer vara nyckeln till framgång kommande åren, då ekonomin inte är lika bra samt att övriga klubbar i HA har steppat upp betydligt när det kommer till priset på deras trupper.

En forward vore iaf väldigt skönt att få in + att Kaski blir frisk. Jag hade iaf gått tillbaka vad som funkat hyfsat och spelat.

Louto Borgström OSL
NY Fisken Ang
Lenc Kero AP20
Träff Reber Win

Förstalinan såg hetare ut med OSL. Kan va att HV va i form just då men värt att prova igen tycker jag. AP20 adderar mer spets i 3:e tycker man kan splittra lite på “stjärnorna”.

3 gillningar

Det laget du listar ser väldigt bra ut i mina ögon. Utan att kunna jättemycket om hur ett lag ska byggas och hur spelartyper samverkar etc. Dock är det ju i stort sätt det laget vi kan ställa på isen den här säsongen och då ligger vi sist. Så antingen är det laget kass eller så är det på ledarsidan problemen ligger.

Förstalinan kanske såg het ut. Men sett till leveransen så var det på sin höjd en tredjekedja.

Med det sagt. Saker måste göras. Men jag vet varken ut eller in längre. Vad ska man göra? Luoto har dippat sen en tid tillbaka. Borgström har tappat målformen. AP har varit svag de senaste matcherna. Fisken gör plötsligt juniormisstag etc etc etc.

Både spelare och ledare är helt i obalans. Så tyvärr. Finns inte en chans att HV under nuvarande förutsättningar reder ut detta.

Vi är Oskarshamn-dåliga.

1 gillning

Är väl på sin höjd de tre som du har listat i fjärde som spelar i HV nästa säsong?

Precis så känner jag det med, trodde på att bänka Tikka och Engsund, men det vart ÄNNU värre .

Men jag tror HV skulle behöva gå igenom matchen noga, det måste finnas MASSOR av misstag och saker att täppa igen - ska försöka kolla själv vad som gick snett när jag får tid

Hoppas spelarna specialstuderar sina egna misstag och försöker använda det som de förhoppningsvis har mellan öronen

1 gillning

Jag tänker att man kan agera precis som med studenters uppsatser.

Anledningen till att en del studenter lämnar in bedrövliga uppsatser är att de underskattat hur mycket jobb som krävs och att de inte gjort det jobbet.

Det sätt man eventuellt kan göra för att rädda en sådan uppsats är INTE att låta samma studenter fortsätta skriva uppsatsen. De har inte tillräckligt perspektiv och erfarenhet för att klara av det på den korta tiden.

I stället tar man in en erfaren skribent som kan fokusera på att täppa till de största luckorna och strukturera upp texten på ett effektivt sätt.

Uppsatsen kommer fortfarande inte vara ett färdigt bygge någon kan vara stolt över. Men man kommer se en begriplig struktur som kommer kunna vara med på ett seminarium och få bra feedback på.

Jag vill betona att detta är absolut inte tillåtet inom akademin. Men som tur är går det ju inom hockeyn. Man plockar in en erfaren coach som gör de mest nödvändiga och effektiva förändringarna man kan hinna med på kort tid. Sedan håller man tummarna.

4 gillningar

Säger inte att jag hade rätt. Men nog vallade jag korna in i rätt socken?

2 gillningar

Vanderbeck i kalmar räknar jag med att vi värvar, en kille som skapar något varje gång han är inne, det skulle visa att vi menar allvar på samma sätt som när vi tog vesel från löven -21.

Sedan bör man göra allt för att behålla kero som är en taylor matson typ, en ledare på och utanför isen som man behöver som vägvisare för övriga killar.

Svårt, jag vet men det är ett måste att ha dessa typer i ett vinnande lag.

2 gillningar

Hur många av de nuvarande coacherna tror ni står i HVs bås i september?

AB och någon ny ass ihop med JD. Bara en magkänsla.

Nyman - AB - X

Tippar jag på

3 gillningar