Lär ju läcka ut information nu när hv kommer hugga på allt
Mysak
Rousek
Ny
Lindström
Sen värvar man en ytterforward på det. Bästa lagningen om inte en toppcenter finns nånstans.
Fördel som man kan lägga till. Noah kom aldrig hit och tog en plats i laget. Tränarstaben och spelarna påverkas således inte i av det i alla fall. Att man måste bygga om formationer.
Det enda positiva jag kan hitta nu är att Wennerholm kommer tippa oss sist. ![]()
Precis vad jag tänkte. Vi får Nubba.
In med de två bästa spelare vi kan hitta. Så vi har material att lappa och laga med.
Center? Ja då får vi inte mycket för pengarna.
Bortsett från målvaktspositionen och tränarbänken är vi klart, klart sämre än förra säsongen.
Vårt hopp ligger till att NE kan få ut max av spelartruppen samtidigt som Sandström håller en bra nivå under hela säsongen.
Ja, alltså rent logiskt borde vi vara det om vi kollar på hur vi avslutade förra säsongen.
Sandström fortfarande etta. Om än fortfarande en väldigt svag förstamålvakt så är det plus/minus-noll.
Backar. Samma backsida, men vi har tappat vår poängbästa back som dessutom utgjorde ett hot i PP. Klart minus.
Forwards. Ut med Brännström, Tedenby, Luoto, HP. Genom Mysak kan vi flytta ut någon av Kloos och Rousek. Men ingen av dem ersätter BÅDE HP:s sinne för mål och Luotos fysiska spel. Minus.
Centrar. Ja, här vet vi inte riktigt. Men med nu bara Mysak så måste någon av Kloos och Rousek spela center. Blir vi verkligen bättre? Kanske. Skulle säga att allt är väldigt oklart så idag är vi nog plus/minus-noll även på centerpositionen.
Vi har helt klart blivit sämre. Och det hade vi nog, även på pappret, varit med Philp i laget.
Till syvende och sist får vi hoppas att allt faktiskt var Blommans fel (vilket jag inte tror) och att det bara är ett självklart tränarbyte som gör skillnad den här säsongen.
Jag tror absolut att man får nöja sig med om det kommer in en top vinge istället…
Ang-Rousek-X
Woods-Mysak-Kloos
heppo-Lindström-OSL
Pasic-Eriksson-igge/Laz
Tyvärr så blir detta nog mer en Summerhall![]()
Och allt detta efter att Blomman och Liljander kört en red wedding på oss.
När det gäller centrar, har vi glömt Johnsen? För mig blev han en personlig favorit för ett år sen på försäsongsmatcherna. Speciellt på Gotland när han räddade oss från pinsam situation. Ok säsongen hade mer att önska, men i negativa kvalet tycker jag att han var riktigt bra. En ung norrman som nu borde tänka att här har jag min chans. (Bara en personlig uppfattning från min sida.)
Han har det mesta, utom skridskoåkningen. Har han tränat mkt snabbhet i sommar så kan han lyfta sig ordentligt. Ty han har ett grymt spelsinne.
Återigen ställer man allt till hoppet! Därav har vi hamnat i kval säsong efter säsong. Man har inte lärt sig ett skit att det ät kvalité man måste ha in för att nå framgång.
Gissar att det kommer komma en intervju med Hult där han påpekar vikten av att det ska vara rätt karaktär och en som går in och lyfter laget. Sådär lagom genialiskt som han brukar tala.
Ääääää vi ska inte stressa fram något. Vi har spelare som kan spela center vilket man såG förra säsongen. Sen landar man i att Tikka gör comeback. Har inga större förhoppningar att Hult ska landa en center som lyfter oss.
Han kan inte landa något som inte finns att tillgå.
Hallå vi har ju Lagerberg
The Long Night 71
Ärligt, jag tyckte detta förra säsongen, Johnsen är en toppspelare - påminner en del om Bäckis i spelsinne. Ifall vi hade varit Skellefteå hade han spelat hela säsongen i kanske andra kedjan.
Philp-situation suger, och jag tror inte att vi kommer vara speciellt mycket bättre från förra säsongen, men vi borde ge den killen utrymme att spela det spel han är bra på.
(REGI) Han kan bli en toppspelare
De som tyckte det var lite exotiskt och kul med en spelare som lagt av en säsong och sen kommit tillbaka igen. Ja det var ju kul.
Oavsett vad så är det väl uppenbart att Philip är, eller åtminstone har agerat som, en pajas. HV har jobbat in honom under lång tid. Han kommer inte på att han inte vill vara med ens när kontraktet ligger på bordet, utan några veckor senare. I dagsläget vill jag inte höra någon prata om hans bror heller. Det får räcka med Philp’s för tillfället.
När det gäller säsongen och lagbygget så är väl numera centerbygget ännu sämre än de senaste säsongerna. Mysak och Rousek (som ska spela/skulle spelat vinge) är väl okej, men lägg där till Lindström, Eriksson och/eller Laz. Konkurrenterna kring kvalstrecket skakar nog inte av rädsla, direkt. Det blir stora papper att fylla, för Hult.