Det här hör kanske inte riktigt till diskussionen i den här tråden, men du kan ha rätt. Samtidigt har vi ingen aning om vad han tänker eller hur hans privatliv ser ut (och så ska det också vara). Det enda vi egentligen kan säga med säkerhet är att det bästa för honom just nu verkar vara att inte spela hockey i HV71.
Det sätter däremot laget i en svår situation. Men är han en konstig eller dålig människa? Det vet ingen av oss, och ingen här inne borde egentligen uttala sig om det. Även fast hela situationen är frustrerande.
Det är absolut svintrist att han uppenbarligen vacklar i sitt mående eller sin motivation, detta gör att hade han mot förmodan dykt upp hade vi haft bekymmer i den änden istället. 300 k på en omotiverad 1C hade varit hopplöst. Tajmingen är väl det som är mest beklämande. Philps tappade ju motivationen så sent som sässen 23/24. Vilket gjorde honom till en liten varningsvärvning på förhand. Precis som föregående talare talar om.
Vi får en stadig slant ånyo att jobba center för, klubben har en god ekonomi och jag är helt övertygad om att för rätt slant finns det centrar från övre hyllan tillgängliga. Det kommer kosta, kanske upp mot 450k/månad med lite otur, men Hult kommer garanterat lösa det.
Vi har satt en ny stab, den är toppklass, vi har behållit stora delar av stommen från tidigare säsonger, där har det varit väldigt mager coaching, med nya röster, idéer och linjer tror jag vi kan plocka ut minst 5-10% ur våra toppspelare vilket kommer sätta ett helt annat spel i år.
Jag är allt annat än imponerad av hur det stormat tidigare, men detta är ett ärligt oförutsett debakel som kommer lösa sig
Skulle gått för Ty Rattie alla dagar i veckan. Har levererat poäng i NHL och KHL och nästan 1 p/match i Schweiz. En usel säsong i LHC i övrigt riktigt stark prod i SHL.
I VitaGulaBlå disskuteras det att bästa alternativet kanske är att ha is i magen och inte värva nån inför starten. Det tycker jag vore det absolut sämsta man kan göra med det svaga material vi har i botten av laget.
Någon av Rousek, Kloos eller Heppo kanske kan spela center under Niklas ledning och göra det bra utan att det drabbar deras offensiva kvalitéer. Mycket frågor inför denna säsong.
Men om det så mycket brist på centrar på marknaden speciellt 1C så kan nog den bästa lösningen vara att ta in en ytterforward host host Ty Rattie och låta Rousek spela center.
Kloos-Rousek -Ty Rattie Ex1
Heponiemi -Rousek-Ty Rattie Ex2
Man ersätter ju någorlunda HP med Ty Rattie om man tänker på en renodlad sniper som vi får i Ty.
Det fixar ju dock inte problemet med centersidan men man skapar ju iallafall en okej lineup inför säsongsstart som förhoppningsvis kan undvika kval.
Vi är också extremt tunna rent fysiskt eftersom Philp var en av få med storlek i kombination med rollen som 1C.
Vi behöver absolut få in något, men vi kommer knappast kunna täcka både och. Utan nåt in behöver antingen Johnsen ersätta som c, eller Pasic ersätta Rouseks roll som fw.
Just bristen på fysik tycker jag dock är oroväckande.
Är så desperat nu så kan tänka mig en comeback för Shore även om han är lat och hade den dåliga smaken att lämna för LHC och inte vänta in vårt öde just den säsongen. Shore, Rattie, Ang, Kloos, Woods
Behöver få in en vinge till åtminstone. Om Rousek ska vara center. I min värld kan man lika gärna testa Heponiemi som center också, medan man har “is i magen” gällande center-värvningar.
Nog för att jag tror Lindström kan, åtminstone på kort sikt, axla tredjecenter-rollen. Men jag vet inte vilket förtroende jag har för Eriksson/Laz som fjädre. Det är det som är problemet, vi har tre fjärdecentrar, varav två som egentligen borde spela i Hockeyallsvenskan, på pappret och sett till förra säsongen.
Detta stämmer ju inte. Vi har inte god ekonomi. Vi har inte ens haft råd att ha tillräckligt med personal för att vi lagt för mycket pengar på spelare till herrlaget. Om du, likt jag, var med på årsmötet så var det en uppvisning där i hur illa det står till med ekonomin. Vi gjorde i stort sett ett nollresultat efter att vi fått in lite “oväntade” pengar från “kringaktiviteter”. Grundverksamheten gick duktigt dåligt, något AD vevade vilt om under mötet.
Det är längesedan vi hade en god ekonomi. Kanske tio år sedan.
En av anledningarna till att vi har det lagbygge vi har idag, är ett resultat av att de som styr försöker få ordning på den “raserade” ekonomin som (mestadels) knet (helt väntat) skapade under sin tid som clown, i föreningen. Jag är fortsatt på den linje att vi borde åtala knet för trolöshet mot huvudman.
Håller med. Det här laget klarar knappast en till klappkass (till poängutdelning sett) säsongsinledning, sen är det svårt att vända det även om man lyckas värva någon riktig stjärna för hela laget är redan under isen.
Grovt vårdslöst kastande av pengar hej vilt. Binda upp spelarbudgeten under flera års tid bara för att kunna sitta på kontoret och pysfisa och hymla. Lat och oengagerad. Blir bestört bara jag tänker på det.