Överlag var HV bättre än många matcher i fjol men det känns som den där sista skärpan fattas när HV ska skapa öppna chanser. Kan ifos skyllas på att spelarna inte spelat ihop förut.
Lehtinen tvivla jag på när han värvades efter hans spel i kvalet. Har inte imponerat ännu tycker jag med försäsongen medräknad. Sen släpper ju HV till chanser från ingenstans…
Nä det var hemmamatch då ska man va ännu lite bättre tycker jag. 3:e vek man ner sig.
Heppo tycker jag ser oinspirerad ut. Vet inte vad det är.
Nick, håller med dig att spelet såg bra ut i 2 perioder, och vi borde ha gjort ett par till mål på våra lägen. Samtidigt hade Örebro en hel del bra lägen de brände också. Så dominanta var inte HV.
Men att du går igång på alla som kritiserar Blomman förstår jag inte riktigt. Hockey handlar om att vinna matcher och det har uppenbarligen inte Blomman visat att han är bra på.
Experimentet fortsätter. Hoppas det blir bra i slutändan.
Detta var en match HV skulle vinna, tycker det var många som inte kom upp i nivå Johnsen såg lite valpig ut, det gick fort därute, Woods hade jag hoppats skulle steppa upp när allvaret började, men tycker han var osynlig ikväll. Lehtinen skulle haft 2 puckar och obefintlig markering av Karlkvist kostade.
Har inget med din dyslexi att göra utan mer att jag tycker att det du skriver är märkligt. Du anser alltså att dagens match, den första matchen i serien där man spelar om de första tre poängen av totalt 156 stycken, är lika viktig som en sjunde och avgörande match i kvalet där resultatet i matchen avgör om man åker ut ur SHL eller inte? Kan bara konstatera att vi har lite olika syn på saker och ting. Det finns olika nivåer av helvete. Att förlora seriepremiären är absolut inte bra men du jämför, enligt mig, ett skrapsår med en amputering.
Irriterande torsk och irriterande att Karlkvist är som han är… Men fan detta va den fösta matchen som betydde något med 13 nya mannar på isen och Kloos på ingång (och förhopningsvis Pilut). Spelmässigt ser de ju 100 gånger bättre ut än förra årets dump och jaga hockey öven om de skulle skjutit 20 skott mer denna matchen.. Dom har en hel del att jobba på men de är inte nattsvart än
Svårt att markera bort en av Europas vassaste målskyttar när man spelar boxplay. Karlkvist är väldigt smart och positionerar sig på ett sätt som gör det otroligt svårt att plocka bort han, framförallt i numerärt underläge.
Det sura är att börja med en hedersam förlust trots ok spel, trots kvittering med 4 minuter kvar. Detta lag hade behövt lite medstuds inte två slag i ansiktet första matchen…
Det är den. Finns inget som vänder med nuvarande Hc. Uselt försvar, uselt målvaktsspel, usel offensiv, usla specialteams. Vila med pucken upp i röven. Skäms