Omgång 1 (25/26): HV71 - Örebro HK

Ses om 10 matcher!

Det gör vi. Frågan är vad du/ni anser är godkänt om tio matcher?

Jag förstår vad du menar och hade hållit med dig i vanliga fall. Varför jag ser så mörkt ut på denna förlust är hur jag såg på hur hv har haft de historiskt de senaste säsongerna där de staplat förluster på hög i början av säsongen och sen har man i princip aldrig återhämtat sig. Man hamnade efter och fick jaga och jaga och aldrig fick spela under lugn och roll. Jag är livrädd, iochmed denna förlust, det kommer bli samma onda spiral igen. Vi börjar stapla förlust på förlust och vi får spela med ångest.

Så varför jag reagerar såhär är egentligen inte på förlusten i sig då jag tycker hv spelar bättre i 5vs5 utan det är historien egentligen.

0 poäng efter 10 omgångar. Genialt

Överlag om man ser till de senaste 53 omgångarna tycker jag de varit kass. Idag va absolut bättre än majoriteten av alla matcher men faktum kvarstår. Vi fick smisk. Av ett annat förmodat bottenlag. Hemma.

Du kan se de hur rosaskimrande du vill, du kan se det som att vi enligt dig mer eller mindre dominerade i 2 perioder (jag håller inte med) men det enda som betyder något är poäng och det kammade vi 0, mot ett skitlag.

1 gillning

Vi borde vara mer härdade än såhär hörni. En match. Hedersam sådan. 0 poäng. Allt i sin ordning :blush:

3 gillningar

Mästare i att hitta vägar o förlora.

Som om vi inte varit med förr? Det är frapperande många som TROTS degradering, somTROTS bottenkamp i 3 år, som TROTS två raka kval fortfarande skrattar åt folk som ser problemen i spelet. Som inser att det är att VINNA det handlar om.

6 gillningar

Mitten av tabellen vore trevligt.

2 gillningar

Förstår alla som är negativa efter idag. Man fortsätter i samma trend och det är oroväckande även om spelet ibland såg okej ut. Det går inte börja dåligt för denna förening. HV ska ha krav på sig supportrar är trötta på bortförklaringar.

1 gillning

Inte lika mycket nej men i Djurgården gör han det.

Det finns inga hedersamma förluster.

6 gillningar

Osynlig möjligtvis men Hansson går ändå ifrån matchen med två assist, den enda HV71 spelaren som hade +2 i +/- samt en av sju HV-spelare som står registrerade för en tackling. Hade ett par farliga skott i slutet och gjorde överlag en helt okej match. Inte jättebra men klart godkänt.

6 gillningar

Den kommentaren hör hemma 2010, inte 2025. Vi har varit ett bottenlag sen 2020 och fortsätter förlora som ett bottenlag. Tålamod är överskattat.

Det kan man säga till korpen. Inte elitspelare

Precis

Hahaha inte nämnt något om att det INTE handlar om att vinna. Men kom igen 1 omgång har gått. Denna reaktion hade varit mer rimlig vid 3 raka torsk.

1 gillning

Inget hedersamt att spela så naivt som man gör vid 3-4 målet. Man ska fan ha goda marginaler i slutet av matchen vid oavgjort. Spelet är lovande men likväl fortsätter vi att förlora.

4 gillningar

Cluben ligger ändå bakom oss!!!

8 gillningar

Håller med dig till tusen, men det är ju ett begrepp som fått djupt fotfäste. Borde skrivit ”hedersam”

Du ser inte en viss ironi i mitt inlägg?

1 gillning