Nej. Humor hör hemma 1987.
Ska vi inte börja likt Curt Lundmark och säga vi gjorde en “förtjänstfull insats” istället för hedersam förlust. Låter nästan bra ju.
Men det är väl ändå skönt med denna kontinuitet. Det är ju viktigt har jag hört.
Vi säger att vi spelade Matchen.
Gott så
Många andra lag har hög spelaromsättning och majoriteten har nya tränare.
Det kallas konkurrens, vi behöver vara bättre än motståndarna.
Märkligt ändå att gå in o trolla i det läge HV är och har varit under längre tid. Men iofs. Att det är DU som trollar förvånar inte.
Brynäs går till final. Djurgården vinner sin första match. Snacka om nykomlingar! Och så har vi HV då…
Det är ju det som med största sannolikhet väntar.
Villa möter vi omg 2-3?
Alla andra lag i HVs sitts hade vunnit idag. HV nej helvete heller. Blommans övertro på sitt system dödar vår förening.
Nu dricker jag extra whisky och öl. Dyrt att följa HV. Hoppas ni har gott i glasen i alla fall. Nikka from the barrel får göra jobbet käftsmäll.
Växjö borta och Brynäs hemma. Realistiskt att tro att HV kommer ha max 1 poäng efter 3 omgångar.
Tycker ändå att man ser början på ett nytt spel med fler spelare som har offensiva kvaliteter och inte endast en spelare som förut. T.o.m. backar skjuter mot målet. Men, jag tycker ändå att Dichow kör på Tisdag! I det läget man är i så har vi inte råd att köra Lassi några matcher i rad. Enkla regler: presterar du på föregående match så spelar du nästa! Borde bli en bra tävlingsinstinkt!
Förvisso, men vi har onormalt många nya. Ser det som ett större problem på kort sikt än ny tränare. För mig var spelet o att hitta varandra böttre än väntat.
Mer vad jag hoppades på att se i match 4-5.
Men nej, inga poäng ändå…
Ah , tack, jo det ser ju lite svettigt ut, hoppas läjkers gjorde slut på sin tur med skotten idag då, satte väl vart tredje idag.
Då måste du ta ditt nummer av JP och riva av tabellen på mitten och flytta den nedre delen högst upp och pussla ihop delarna på det sättet
För övrigt var det solklart att Puistola skulle göra mål ikväll. Mot moderklubben gör man alltid mål. Enkla tipppoäng.
Så skönt med lurifaxare inklusive mig själv i tråden. Lär bli en rolig säsong även om spelet är under ytan. ![]()
![]()
Tur vi fick halvljummen tjeckisk öl åtminstone. Allt man behöver!
![]()
Behållningen ikväll var att tjöta med @Diabolics och @TimpanHV71. Ölen var kall.
Resten kan fan kvitta.
Men alltså Karlkvist. Var HV ens med och buda på han? Kunde stå i NHL och panga in dom. Världsklass på skottet.