Omgång 1 (25/26): HV71 - Örebro HK

Vi fick Engsund på NHL-lön. Dög inte det?

7 gillningar

Alltid lika trevligt! :slightly_smiling_face: :+1:

1 gillning

Letar asfaltsreva.

2 gillningar

Är vi på samma buss?

2 gillningar

Funderade på att kolla på denna före nästa match.

A trip to hell

Men kanske bara skall fortsätta kolla på SHL?

:rofl:

Coachningen.
Märkligt att inte Louto’s uppställning får fortsätta starta i PP efter sitt läckra mål.
Väcka laget när vi tappar in 2-3 i BP 30 sek in i tredje kanske?
Byta målvakt, ner på tre linor, byta OSL m Reber?
Bara göra något. Agera. Våga.
Visa att man vill vinna till varje pris.

Men näää.

4 gillningar

Heponemis kedja borde få gå som etta nästa!

2 gillningar

Släng in Kloos som ex fw o låt han stå på OSL plats i PP nästa match behöver inte spela ett byte utom det men måste få ett hot där

1 gillning

Det var vi.

Tydligen :grimacing::sweat_smile:

1 gillning

Visst.
Poängen är att den hetaste PP linan ska starta. Vilken av dom är ointressant.
Våga coacha liksom.

1 gillning

Utan karlkvist hade inte örebro vunnit denna match. Tänk vilken jävla tur vi hade att han var skadad i iko under förrförra kvalet. Fyfan vilken.jävla.spets.

5 gillningar

Hemkommen från arenan och läst igenom matchtråden…

Tycker att spelet såg riktigt trevligt ut i offensiven. Backarna mycket involverade. Tycker även uppspelen och ingångarna såg mycket trevliga ut..

Men ett riktigt stort minus, varför sätter man in 4e kedjan direkt efter att vi gör 3-3? Hade gärna sett att vi gick för det när vi hade momentum… Sen tycker jag även att Lassi bör ha sista.

Sjukt segt att börja säsongen med en hedersam förlust…

9 gillningar

Presskonferensen.

4 gillningar
2 gillningar

Känns som skoj. Inga hårda frågor till Blomman på en presskonferens

:rofl::beer_mug:

1 gillning

Håller med, vilken spetsspelare i pp. Det jag inte fattar är att varför inte punktmarkera honom då alla vet att hur han gör. Vi minns ju alla hur motståndarna läste sönder Forsberg sista säsongen och det hände knappast något från honom. Här har HV något att lära sig till nästa match mot ÖHK.

3 gillningar

[quote=“Andersson711, post:851, topic:8722”]

Du kan se de hur rosaskimrande du vill, du kan se det som att vi enligt dig mer eller mindre dominerade i 2 perioder (jag håller inte med) men det enda som betyder något är poäng och det kammade vi 0, mot ett skitlag.

[/quote]

Kunde inte bry mig mindre. En match är spelad. Av 52. Att vi förlorade en premiär mot ett skitlag. Ja som sagt. Kunde inte bry mig mindre.

Du får tycka som du vill. Som du brukar att allt är skit. Men spelet är på en helt annan nivå en förra säsongen. Borde till och med en pessimist som du se?

Jag kommer ge det 10-15 matcher. Sen kan jag också börja se allt negativt om vi fortsätter förlora.

2 gillningar

Det måste kännas jätteskönt att inte bry sig, där avundas jag dig för jag bryr mig jättemkt.

Ja. Ser jag skit så säger jag det. På samma sätt som jag gärna hyllar när de finns något att hylla. Senast de fanns spelade vi i HA. Bara hoppas man hittar en väg framåt som innebär att vi kan hylla ett lag eller insats i SHL.

Jag vill nog ge de mer än en match innan jag säger att spelet är på en helt annan nivå, de borde väl tom du göra?

Jag lyfter att jag tycker de va skit att torska premiären mot ett skitlag, speciellt på hemmaplan.

3 gillningar

Intressant det där.

Man behöver inte tio SHL-matcher på sig för att konstatera att spelet ser bättre ut. Det kan man nämligen konstatera redan under den första träningsmatchen som man förlorar med 0-5.

Men att vara skeptisk efter en försäsong och premiärförlust på hemmaplan. Det kan man minsann inte vara. Kritiska tankar, det ska man vänta med till MINST omgång 10.

LOGIKEN.

4 gillningar