Omgång 1 (25/26): HV71 - Örebro HK

Jag såg inte matchen. Men Ricky gervais såg jag, 10 av 10 toast. Nu ser jag framemot o se Klås/Klus/Klooooos/klas(på östgötska) på tisdag!

2 gillningar

Just det är en logik som jag åtskilliga gånger tagit upp för att försöka få svar på. Brukar bli ganska tyst dock. Konstigt nog.

2 gillningar

Det är rätt häpnadsväckande faktiskt och ett otroligt utbrett tänk i HV-kretsar.

1 gillning

Mm, verkligen. F-n. Det är vad det är. En torsk i hemmapremiären mot Örebro är alarmerande, med tanke på den situation HV befinner sig. Låt oss konstatera att det här var det sista vi ville ha. Att läget som var brunt innan är lika brunt några timmar efter slutsignal.

Två raka trepoängare på tisdag och torsdag, och läget är ett helt annorlunda. Men. Och det är här jag tycker många gör en tankevurpa. Läget måste först bli ett annat innan andra kan förvänta sig att flera av oss ska börja våga tro och hoppas på något bättre.

Tills motsatsen är bevisad osv. Idag bevisade HV ingenting.

4 gillningar

Vi hittar vägar att förlora matcher. Försvarsspelet fortsatt risigt. Då gäller det att offensiven slår defensiven och det är tyvärr sällan en framgångsfaktor sett ur ett längre perspektiv. Anfall vinner matcher, försvar vinner titlar.

6 gillningar

Jag är besviken. 0 poäng. Mot ett mellanmjölkslag. Om inte HV71 tar 6 av 9 poäng de tre första matcherna är det ett misslyckande. Så två raka vinster eller så måste HV71 skaffa ny HC/ledningsgrupp.

Jag kanske låter onödigt pessimistisk men jag har varit med förr. Laget är tillräckligt bra. Om man inte hänger med direkt blir det ännu en ångestsäsong. HVs ledning har inget förtroendekapital kvar. De måste börja leverera segrar NU. Inte svamla om att de tror på laget osv. Vi fans tror inte på laget förrän de faktiskt börjar vinna. 6 av 9 poäng är det minsta man kan begära efter alla bortkastade säsonger.

2 gillningar

Du kan inte förvänta dig att vi vinner två raka mot Växjö och Brynäs…

1 gillning

Inär ett dugg konstigt. Jag menar vem som helst kan ju se att spelet ser bättre ut? Spelet i anfallszon tex. Ljusår bättre än förra säsongen. Man är det puckförande laget man pratat om. Tids nog kommer det ge utdelning.

Kritiska tankar får man absolut ha. Men man kanske kan vänta några omgångar innan man vill ha Antons “huvud på ett fat”? 1 omgångar är lite väl magstarkt ifall du frågar mig.

Lite det jag menar. För antar att det var mitt inlägg du syftade på.?

Som sagt in vi fortsätter vara det bottenlag vi varit efter 10-15 omgångar denna säsong. Då kan jag också ställa mig i sparka Anton kören.

1 gillning

Hade vi vunnit målvaktsmatchen så kanske vi hade fått med oss poäng. Men den förlorade vi med råge. Ibland är en målvakt som står på händer utan händer jävligt viktigt.

1 gillning

Syftade nog på åsikter rent allmänt.

Men ja. Här får du ju vara exempel på det jag skriver. Du tycker det inte är konstigt att påstå att spelet är bättre (”för det ser ju vem som helst”), men kritiska tankar ska man vänta med.

Låter fortfarande väldigt ologiskt i mina öron.

För att förtydliga. Vi har sett exakt samma antal matcher. Det är ok för dig att dra slutsatsen att det ser bättre ut? Men det krävs alltså fler matcher för oss som är skeptiska?

1 gillning

Klart jag bryr mig. Uttryckte mig fel. Men ör väl helt enkelt beredd att ge detta lag en chans. Man ser att detta lag är nåt helt annat än föregående års upplaga. Jag målar inge fan på väggen efter en match. Men det är jag. Vi är olika.

Hoppas verkligen vi får anledning att se dig hylla laget denna säsong. Skulle vara mycket kul.:+1:

Hv har nästan ett helt nytt lag och Örebro är ändå numret större. Örebro alltså. Efter Örebros kvittering så är det ett lag på banan. Frustrerande.

Samtidigt. Förra säsongen hade man torskat med än större siffror. Dichow i mål nästa match tack.

Livet som Hv-supporter fortsätter vara piss.

1 gillning

Läs mitt inlägg igen.

Kritiska tankar får man ha, men att vilja ha Antons huvud på ett fat efter omgång ett. Ja det är lika ologiskt det.

Märk väl att jag syftar inte på just dig.

Egentligen inte. Men nu torskade man hemmapremiären mot ett sämre lag. Då får man steppa upp… Jag kräver att man börjar kriga lite dvs spelar lite normal hockey. Ja jag skriver lite i affekt men jag har tröttnat på HVs alibihockey de senaste säsongerna..

1 gillning

Hur kan du se det? Det är väl helt orimligt att hylla laget efter 1 seriematch, det säger väl sig självt? Du måste ju ge laget minst 10-15 matcher, SEN kan du börja hylla! Att dra såna slutsatser efter en match är rätt otroligt.

1 gillning

Vi ser betydligt bättre ut i spelet med puck. Spelet utan puck däremot - det är där vi har issues. Örebro hade ett vältajmad försvar och det var svårt att få igenom puckarna. Deras spel utan puck bäddade för att de kunde slå vårt spel med puck.

3 gillningar

Det var vår match att förlora och det gjorde vi. Kändes ganska jämt ändå. Vi hade pucken och dominerade 5v5 men motståndarna hade vassare spets, bättre försvar, bättre special teams och bättre målvaktsspel.

Jag tror nånstans ändå att om vi kan spela så som vi spelade i period 1-2 så vinner vi oftare än vi förlorar mot Örebro iaf. Det såg inte helt hopplöst ut iaf.

Men jag antar att jag måste vänta i 10 matcher innan jag kan säga att det inte är hopplöst eller hur var det?
Däremot går det fint att konstatera att det blir kval redan nu :sweat_smile:

4 gillningar

Nej. Man måste inget, de va för att belysa skenheligheten i att det är ok med att tro på det men absolut inte ok att inte göra det. Jag är öppen för vilket som, men de är ju bara jag.

4 gillningar

Vem vet. Kanske hyllar tom du laget efter 10-15 matcher. Men vore smått osannolikt.

Ska vi lägga in en spärr på forumet som helt förbjuder diskussion tills efter omg 15 kanske?

Du kommer ju aldrig ändra något, 52 omgångar räckte ju inte ens för minsta kritik ifjol. Jag ska ge dig att jag imponeras över din bestämdhet gällande att kontinuitet ska infinna sig, oavsett var den leder oss.

1 gillning