Omgång 1: Växjö Lakers - HV71

Vi ligger inte på kvalplats i alla fall! :ok_hand:

12 gillningar

Basse > Stakkestad, Lindbäck, Hansson, Tikka.

3 gillningar

Av det jag såg och upplevde på plats.

Detaljer (tjatigt) men det avgör rätt mkt hur man skapar tid för varandra

HV gjorde det faktiskt ändå det bättre än jag trodde

Skadorna - det behöver inte ett lag som HV

Dichow inte riktigt på den nivån. Nu kommer förväntningarna.

Det krävs så lite för att straffa HV

Våga skjuta - det är tufft att göra mål

Kul att åka med NBS igen. Det va inte igår. Nu vill jag bara uppleva en seger på bortaplan när man åker med. Då är det fest på hemvägen.

3 gillningar

Klok analys av Blomman. Handlar inte om att kämpa mer (vilket det tjatats om i flera år nu). Vårda puck, vilket vi under längre perioder inte gjorde.

Blomman känns ödmjuk. Bra.

15 gillningar

Det skrev alla förra säsongen efter LHC matchen också.
Själv tycker jag återigen, precis som då, att det ser exakt lika förvirrat ut.
Finns ingen plan, för mycket hönsgård och dräll med puck. För dålig offensiv.
HV “vaknar” på tok för sent, precis som tidigare.
Möjligen att backsidan ser lite tryggare ut om jag ska försöka vara positiv över något alls. Engsund och Day utan tvekan dom som jobbar hårdast idag och som syns mest.

Menmen, en match in och nu ser Blomman vad han har att jobba med på riktigt, så jag tänker inte såga något vid fotknölarna än! :slight_smile:

1 gillning

Du får se till att åka till Örebro den 25 januari. Där kan du snudd på räkna med bortaseger.

Visst. Nu hade iofs Åhman en ännu sämre räddningsprocent idag.
Alldeles för lite skott påstår jag.
T ex Borgis och Louto har 1 skott på mål. AP 5.
Utrymme för förbättring.

2 gillningar

Kvällens 3 topp
Brännström
AP
Teden
Kvällens 3 botten
Dichow
Luoto
Dichow

Jag minns bara EN och det är den senaste. Några resultat som övertygar mig att åka :joy:

Pratas om bruten arm på Kaski. Då lär han vara borta till jul.

Härligt…

Försiktigt positiv ändå. Vi möter Växjö som haft samma grundspel i många år och där alla redan vet vad de ska göra. På det sättet svårast tänkbara premiär. Med lite flyt har vi med oss poäng idag.

Tycker inte det är samma kaos i egen zon som ifjol. Några individuella missar straffar oss. Vår push på slutet visar att vi tror på det. Day, Teden, Borgström, Engsund mm ser ganska bra ut. Framåt!

Trött på hedersamma förluster .

Vi vann ju borta mot Örebro när det var forumträff😀

1 gillning

Skillnaden var dock att Åhman inte gav bort två mål. Jag vidhåller att Dichow höll Hansson-klass i dag vilket inte är godkänt.

Tur att vi har ett överskott på backar. Men kaskis offensiv kan vi nog inte ersätta

Jodå, I Örebro har man varit. 5 0 0 5 x-x 0

I know. Säsongens höjdpunkt :facepunch:

Om man tar bort markeringmisstag och en tavla så hade vi lika gärna kunnat vinna denna. Men så är det… detaljer. Har inte råd med massa enkla misstag i den här ligan.

1 gillning

Dom som byter lag hejar på växjö så länge dom vinner. Annars hejar dom på sitt förra lag

Vi ligger trea i boxplay statistiken iallafall!