Till viss del kan jag hålla med. Kände nog större hopp efter premiären mot LHC ifjol. Då var ju upplevelsen att vi blev rånade på tre poäng.
Men. Läget är ett helt annat i år. I år vet vi alla, verkligen ALLA hur illa läget är redan när vi går in i säsongen. Allt är kört i botten. Och någonstans där visar, tycker jag framför allt Blomman med sin coaching och Abbott med den senaste värvningen av Day, att de förstår vad för slags läge HV befinner sig i. HV är ett tippat bottenlag som kommer få kämpa för sin överlevnad i år. Det tycker jag man till skillnad från tidigare två säsonger såg idag. Alltså att HV, sett till hur man tar sig an matchen, faktiskt själva insett det. Och det är faktiskt ett fall framåt.
Är helt med dig i allt du skriver! Just därför jag väljer att inte såga något än
Tror ändå att Blomman och Abbott kan åtminstone påbörja något positivt under denna säsongen.
Let them cook!
Håller med helt. Förra året så såg det bra ut de första matcherna trots att man förlora. Men det där blev en illusion, för anledningen att vi förlorade de matcherna var det som dominerade resten av säsongen. Självbilden blev nog rejält fel där.
Summa summarum en rätt ok premiärmatch. Borta dessutom mot Växjö.
Lite kul att de spelare som får mest skit i tråden gör poängen.
Petersson 1+1
Kero 0+2
Luoto 0+1
Och avslutande 1+0 på Tedenby som fått ganska mycket skit kastat på sig under hela försäsongen i olika trådar.
Nu är det bara att ladda för Zaik på Tisdag.
Vet inte om det bara va jag som noterade att NBS hördes mer än vad Lakers klack gjorde under hela matchen. Bra där, verkade va gott tryck!
Jag hatar att leka internet-polis, men jag vet inte riktigt om vi ska hålla på att använda en av våra egna spelare som ett slags “benchmark” för något dåligt. Admin får avgöra, men lite väl låg ribba (även om man får ha sina åsikter, självklart) att använda Hanssons namn för ändamålet att mer eller mindre säga att någon var kass…
Bättre att bara säga att Dichow helt enkelt inte var bra nog i dina ögon tänker jag.
Känns faktiskt lite löjligt om jag ska vara ärlig. Om du kollar min historik så ser du att jag aldrig går över gränsen. Man behöver inte aktivt leta efter saker att bli kränkt över.
Kränkt vet jag inte direkt om jag blev, kändes bara extremt onödigt att använda Hanssons namn som liknelse för att påpeka att någon är dålig. Tycker vi brukar ha högre ribba än så här inne