Om Pilut ska spela, vilket jag tycker att han ska … inte minst för att få erfarenhet, så måste Ulf & Co ge honom stränga order att spela säkert och lägga ut över blå när det finns minsta tveksamhet…
Det blir för dyrbart att ge bort 2 mål …
han kanske behöver matchas in försiktigt och han kanske får för stort ansvar för tidigt …
Där hade det varit bra med en coach som kan se såna saker, tyvärr har vi ju inte det …
han vill bara se det positiva och ta med sig det , och Uffe kan inte tänka sig att göra det jag tycker är viktigast av allt för att bli bra - täpp till de största felen du gör för att bli bättre … se kritiskt på sin insats förekommer inte i Ulfs hjärna … det ska bara vara positivt och ta med sig det och nästa gång funkar det …
Fast Gunnar är inte bättre. Ingen målvakt kan varA bra med det försvaret hv har. Hv måste ge vesslan förtroende, de kan inte hålla på att byta. Du det är inte målvakterna som är problemet utan de usla försvaret.
Så du menar att en målvakt inte kan vara dålig om man har ett dåligt försvar? Försvaret är uselt men målvaktsspelet har också varit horribelt hittills, Wesslau släpper in massvis med tavlor, puckar som han ska ta. Det kunde man ju se i förra matchen om inget annat
Men nu anar jag ändå elitseriekvalitet i HV. vi saknar playmakers förutom Markus Nilsson … men lägg till två värvningar och vi ska kunna hänga kvar i SHL … Jämtin är jättebra idag !