Omgång 12: HV71 - Malmö IF

2-20 i målskillnad senaste åtta perioderna alltså.

Var det nån presskonferens och vad sades isåfall?

1 gillning

Den finns på hv71.se

www.Hv71.se

Eminenta skribenten Donald Sandström JP skrev en väldigt bra krönika.

@ admin/mod. Kört eller ok och posta artikeln?

Kortfattat från JP
Kalla det fiasko. Kalla det ett nytt bottennapp. Kalla det för jävla uruselt när Malmö utan att behöva förta sig enkelt spelade ut HV och vann med 8-0. Ja, ni läste rätt. HV71-Malmö 0-8…

Det finns inget. Absolut inte någonting positivt att säga om HV71 längre.

Jag tror inte att jag har varit med om det här någon gång tidigare. I alla fall inte i Jönköping när HV71 har spelat.

Men allt är inte som vanligt längre. HV71 befinner sig inte bara i en ytterst besvärlig situation, man är i fritt fall och jag är i ärlighetens namn väldigt orolig för hur det här ska sluta.

HV71 är på stormsteg väg mot ett fiasko, mot kvalspel och det här är ett haveri som till och med är värre än vad man hade kunnat tänka sig.

Frågan nu är inte om något kommer att hända. Frågan är istället när något kommer att hända. För att fortsätta så här är helt otänkbart. Jag tror att huvudcoachen Tomas Monténs dagar är räknade. Även om spelartruppen utåt håller masken och stöttar sin tränare så märks det att man känner sig obekväma på isen.

3 gillningar

Du kan väl alltid ta ett kort citat och sedan länka. långa citat utan kommentar är aldrig ok juridiskt.

Nyss hemkommen från matchen och det var ju en väldigt unik tillställning - åtminstone för mig. För jag har då aldrig varit med om en match som jag har varit på där HV har förlorat med så stora siffror. Det var trevligt att träffa medlemmar från forumet, synd att det inte var några glada miner efteråt bara.

Några tankar och observationer: P1; alldeles för snabba, korta och intensiva byten. Så fort vi får in pucken i OZ så åker 4 gubbar och byter och vår femte gubbe är helt ensam i OZ.

Alldeles för många chippar in i OZ där ingenting händer efteråt. Jag kan förstå att det är ett utmärkt drag ifall det har varit ett långt byte och man behöver få lite andrum, men som någon offensiv så funkar det absolut inte och faller platt varenda gång. Att ingen snappar upp detta? Chip in från MZ och sen händer ingenting. Det var någonting som kantade matchen hela tiden.

Montén, ja, vad fan ska man säga egentligen. Pelle och Johan står som två jävla lyktstolpar i båset och har verkat stängt av helt, medan Tomas går fram och tillbaka, sätter upp foten mot bänken, smeker sig om läpparna, tar ner foten, fortsätter att gå fram och tillbaka. Det här måste få ett slut nu. Han utstrålar ingenting mer än osäkerhet. Det är fullständigt sanslöst att den mannen har det här jobbet. Var det inte han som var så duktig på att utveckla spelare? Eller gäller det bara spelare som är under 20 år? Han har inte den blekaste aning om vad det är han sysslar med.

André Petterson, hur fan kan du ha fortsatt förtroende för den här gubben? Makalöst.

Kortfattat: bäst ikväll var snubben som i all frustration rusade mot plexiglaset som sitter över Hv-bänken. Sämst var alla “supportrar” som gick hem efter 0-4. Stanna hemma nästa gång.

Detta tycker jag dock är fruktansvärt illa. Vi är inte lhc…

Tycker det är oerhört tråkigt när individer. Vissa vuxna och andra knappt torra bakom öronen beter sig så.

Jag satt mittemot och såg hur vissa bettede sig. Det är bara ledsamt att se. Många glömmer att det finns barn på plats som förmodligen blir rädda, och inte vill se eller gå på hockey mer! Att man runt barn står och slår på plexiskivorna ovanför spelarna och skriker, att man går i samlade trupper mot spelarbås. Där passeras enligt mig en gräns! Då ska man inte välkomnas in i Arenan mer!

Jag köper att man busvisslar, buar och sjunger om spelen och avgång! Det är helt ok!

Men mitt i detta elände får vi inte glömma att detta är en sport och det handlar inte om liv o död!

Jag tycker spelet idag var fruktansvärt dåligt! Hv har inga linjer eller ideer alls! Monten bör såklart lämna. Men det bör ju även Gustafsson och Davidsson anser jag!

Jag tycker såklart det är tråkigt att folk lämnade tidigt! Jag förstår dock och jag tror det kan vara bra för spelare att se. Även för ledningen!

Nu tar vi kväll vänner!

Det är ju faktiskt formel 1 sen med!

Glöm inte att vi alla älskar HV i både med och motgång!
:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

14 gillningar

Missförstå mig rätt.
Jag sade vad jag såg på tv.
Inte hur man skall bete sig
Som sagt jag behöver dock logga ut för att inte flippa här.
Kan säkert bli bannad för att läckt JP
Vi hörs!

5 gillningar

Jag blev inte ens sArg. Bara sådär fnittrigt över att det gick så obeskrivligt illa.

I tredje var det mest en känslomässigt frånkopplad nyfikenhet över hur illa det skulle kunna bli. För varje mål ett krasst konstaterade: jaha, det kunde visst bli värre.

3 gillningar

Ja, jag skrattade ärligt till lite grann vid 0-6. Det var riktigt sjukt att få bevittna ett sånt här haveri.

Iko leder just nu så nu är vi dessutom sist i tabellen. 51 insläppta på 12 matcher.
Extremt dålig siffra. 4,25 insläppta per match.

Spelarna och ledarna i HV borde ta av sin lön idag och betala tillbaka till alla som köpte en biljett idag.

Montén måste bara bort.

Det är otroligt jobbigt att lyssna på honom under presskonferansen.

“Rensa skallen här ihop”

Gjorde ni inte det efter förlusten mot FHC? Det är helt sjukt att vi på en vecka har:

• Tappat ett 0-4 läge till 6-4
  • Släppt in 14 mål på två matcher.

Var o en protesterar på sitt sätt.
E del protesterar med att lämna matchen. Andra protesterar med att sitta framför skär.en o lämna sin åsikt.
Alla hsr väl rätt att protestera som de vill!

1 gillning

Det fanns iaf en positov sak med matchen…
Sparka nubben
Avgå monthen

Tack klacken

1 gillning

Vadå skrek dom det?

2 gillningar

Såg inte matchen idag för var upptagen med annat. Hur såg det ut? Kämpade de ens? Fanns det ngn vilja öht? Kan detta varit en protest enbart för att få bort Montén? Glad att jag inte tittade iallafall.

1 gillning

Jag har tjatat på folk att det skulle kunna bli tvåsiffrigt till Malmö och att det skulle bli sista chansen att skrika sparka nubben/avgå Montén så jag fick precis den upplevelse jag förväntat mig. Hade iofs marknadsfört matchen med stor chans för tvåsiffrigt till Malmö och de gjorde ju bara åtta mål.
Litet bilbevis från 2:a okyober:

1 gillning

Några få. Det hördes inte jättemycket