Kokkonen var en av våra bättre spelare på försäsongen och även framgångsrik i målskyttet. Men så fort det kommer till tävlingsmatcher så låser det sig för honom. Mycket sitter nog i huvudet men frågan är om han någonsin får det att lossna i HV eller om han behöver ett miljöombyte? Än så länge så får han mycket istid och förtroende av S&S som verkar uppskatta det han bidrar med.
Kan bara hålla med. Hata är inget våra Hv-spelare ska hålla på med. Vi kan bättre än så. Igår visade man det på isen, men sången i omklädningsrummet var direkt pinsam.
Nu har väl inte detta så mycket med PK att göra, utan snarare ett sportsmanship och en förståelse för att man i och med att man är en HV-spelare också uppför sig som en sådan. Att man visar på en medvetenhet om att man är en förebild för tusentals ungar som ser upp till en och som förhoppningsvis av sina ledare i sin tur lärt sig att idrott inte handlar om att hata andra. Tänk till lite.
Det är onödigt att ge motståndare mer tändvätska än man behöver. Hatramsan är förutom att den är lite fånig utmärkt som tändvätska om vi möter dem i kvarten. Ser hellre brösttoner typ vi är bäst vi ägde dem osv.
Lika onödig som ramsan var, lika respektingivande var fighten. Här backas det inte ur. Och då tyckte jag ändå (kanske något partisk) att AIKaren skaffade sig fördel genom att hugga Wennlund när han vände ryggen till.
Med tanke på den debatt som just nu pågår i hockeysverige om kultur i omklädningsrummet så måste väl vem som helst förstå att det var extremt korkat att dra igång en Hata-ramsa. Jag tror ingen här tror att HV-spelarna menade något illa. Men det handlar om signalerna. Som någon ovan var inne på. Vad skickar den här typen av jargong för signaler till våra unga? Och vad tycker sponsorerna?
Jag hoppas och tror att ledningen kommer ta upp detta med spelarna nästa gång de ses.
HV har under alla år varit extremt duktiga på att låta andra lag stå för skitsnacket och istället visat på isen vem som är bäst. Det här är inte HV för mig.
Lite tragikomiskt att det är just Kokkonen som drar igång. Han kan, hur mycket han han än vill och försöker, inte göra ett rätt just nu.
Håller med där, det är väldigt klumpigt att dra igång en sådan grej i omklädningsrummet med tanke på dem händelser som kommit fram de senaste veckorna, ännu mer idiotiskt när Cmore är därinne för segerintervjuer.
Att man är glada och adrenalinet pumpar efter en seger har jag full förståelse för men man kan välja bättre sätt att fira på än att dra igång en sådan ramsa.
Jag hoppas det markeras från HV:s högsta ledning att det här inte är ok.
För det är sånt här beteende som gör att den här unkna mentaliteten i omklädningsrummen fortsätter vara kvar i stor utsträckning.
Kalla mig PK om ni vill, jag har inga problem med att man firar en seger, men jag begär eftertanke i hur man firar
Man måste tänka på det man faktiskt representerar när man har tröjan på sig, nämligen klubbemblemet. Det är mot supportrar, partners, sponsorer med mera, och framförallt också för dem yngre, att man är en bra förebild
Jag är faktiskt beredd att hålla med, men jag tror samtidigt detta är glömt överallt utom på detta forumet.
Jag hörde inte orden, såg bara ett lag som hade kul och firade.
Tycker däremot det är värre om/att klacken sjunger hata-grejer. Det är verkligen inte snyggt.
Man har pratat med Kokkonen och hela laget om det som sjöngs, så nu vet alla vad som gäller. Detta ska man vara högst införstådd med dagen då man får äran att representera HV71. Han är ju för fasen proffs, lever på hockey och då kan man även ställa motkrav som att uppföra sig korrekt. Tydligen har en av våra storsponsorer reagerat kraftigt mot hatsången. Med all rätt. Men detta har vi inte råd med.
Att en sådan här sak händer är så jävla onödigt. Oprofessionellt deluxe av Kokkonen och håller med Lejacques om att knappt något går hans väg. Blir mäkta irriterad över detta, för det är precis sådant här (som vissa bagatelliserar) som skadar vårt anseende och varumärke. Viktigt att man tydligt markerar här.
Ännu viktigare nu i det läge man befinner sig i sportsligt dessutom (om vi ska se det ur det perspektivet) för såna här saker kan resultera i onödigt energiläckage och det är det sista man vill ha.
Ja, och just då var den berättigad och jag stämde gladeligen i vid det tillfället
Men den som sjöngs i omklädningsrummet rullade under matchen oxå. Det jag ville säga var att det som sjöngs i omklädningsrummet troligen var en reaktion på det. Jag är inte speciellt upprörd i sak om fansen ibland sjunger liknande saker, men det som är trött är att det skulle vara något speciellt att sjunga om just AIK. Det var länge sedan de var värda någon speciell uppmärksamhet. Så tänker jag.
Moralpaniken är stark här. Otroligt harmlöst. Enda jag sett som varit upprörda, ja förutom här då, här en del AIK-supportrar som ser det som bevis för att HV är “inavlade bönder”.