Omgång 17: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda HC[/size]

Mycket viktig match mot Frölunda nästa för HV71.
En vinst innan landslagsuppehållet skulle inte sitta fel.
En nyhet innan match var att HV förlängde kontraktet
med exfrölundaiten Christoffer Persson till 2020.

hv71.se/artikel/h8waaj9jx-3i … er-persson

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Åååh, har ingen biljett :frowning:

Om någon säljer en, var som helst, skicka ett sms till 0703146651 så köper jag den. Kan tänka mig att gå själv, vill inte missa matchen :frowning:

Finns plåtar höger om KA i luckan. HAHA - Var ju vi som snackades vid :slight_smile:
OBS, var ute i god tid

Tack sir! :wink:

Lite av en måstematch tycker jag. Frölunda hemma är ju alltid mer motiverande för spelarna än bortamatcher mot Luleå.

3-1 till HV :sunglasses:

Gillar delar i Zanettis spel. Spelar fysiskt från och till och sätter stopp i spelet. Spelar dock kanske lite för enkelt ibland och slår pucken efter sargen för att spela safe. får verkligen kämpa för att hinna med ibland med sin skridskoåkning. Ger dock verkligen 100% och det gillar jag. Kluven till om han ska vara kvar, om vi nu får ha kvar han. inte gjort bort sig i alla fall. Men jag vet inte när jag sist såg någon med så ranglig skridskoåkning. ett under att han klarar att spela hockey. Ser riktigt märkligt ut ibland :slight_smile:

Idag gäller det att göra samma goda insatts som förra gången mot Frölunda. De är inne i en period med dåligt spel, arg tränare och missmodiga spelare. De ska inte få igång sitt spel och börja klättra utan va kvar i mitten/botten. Vinner de så byter de plats vilket inte får ske.

Förväntar mig en underhållande match till skillnad från lule matchen, ett taggat och piggt HV så slår vi “topptippade” frölunda även om det blir tufft. Tror på att det kan gå till förlängning och där hoppas jag att vi kan spela smartare och hålla i pucken inom laget.

Underbart inlägg och mitt fetade bör alla ha ovanför kudden. Efter Träskofolket och Väcksjö givetvis.

Matchen kan bli försenad pga busshaveri…

jp.se/article/busshaveri-ka … stigemote/

Matchen försenad! Frölundas buss har rasat ihop i Ulricehamn.

Och du va en minut försenad… :wink: :sunglasses:

Dom får väl helt enkelt promenera till KA.

Samtliga tippare uppgraderar nu sitt slutresultat :wink:

Blir väl säkert inställd, Har försökt spela NHL 18 idag men då ligger servrarna nere igen. och nu detta. Hmm…

Ringer nu runt och återkommer, förhoppningsvis med positiva besked.

Idag bör ju HV helt klart vinna. Det är bara tre poäng ner till plats tio och vi har dålig målskillnad. Dåliga resultat idag och vi får spendera uppehållet precis ovanför anständighetsnivån.

Har svårt att se att matchen skulle bli inställd pga busshaveri f ö. HV var väl i nån kö pga olycka förra säsongen och gick rakt in från bussen, bytte om och spelade matchen utan uppvärmning med bara några minuters försening som konsekvens. Jag menar, det finns ju typ mer än en buss i södra Sverige…

Matchstart flyttad till 16.20 enligt expressen.

Enligt reglerna ska laget vara på plats, 65 minuter före matchstart.
Speakern ropade nyligen ut detta.

varför spelar man erik andersson över isac brännström kan nån förklara varför?

Vad betyder det då? Blir det inställt annars?