Och vilken seriös tränare skulle våga ta sig an denna uppgift. Inte många tror jag. Det är för osäkert/oroligt att gå till HV numera.
Sanny är kanske är något på spåret.
Håller helt med.
Spelarna borde ställa upp som satan på AB och på HV71 även om inte AB råkar ha rutin som SHL-tränare.
Det ska med marginal finnas tillräckligt med erfarenhet bland spelarna för att kompensera för det.
Att det inte finns spelarskill i överflöd på alla håll framgår ju med all tydlighet, men så jävla dåliga som man är nu finns inga ursäkter för att vara.
Ett karaktärslöst mindset bland spelarna är vad det är.
Hur föreslår du att situationen ska lösas? Låta AB vara kvar och hoppas på det bästa?
Utveckla gärna
Hoppas man behåller AB.
Känner nånstans att han kan vara rätt för HV i långa loppet även om det ser gravmörkt ut för stunden.
Han tycker Hv ska göra sig av med spelare för att vi har för många och oron sprider sig bland spelare som inte får spela och skapar oro i laget.
Finns att läsa på Expressen.
Helst riva en del kontrakt men det funkar ju inte. Jag ser hellre att Davidsson får sparken och att någon tränare ersätter honom. Jag tror dock inte det kommer bli någon skillnad att sparka tränaren. Det har vi ju sett senaste åren. Tror inte ens Sam Hallam hade fått ordning på det. Så svar på din fråga är: Nej jag tycker inte Anton ska få sparken. Jag tycker spelarna borde se sig själva i ögonen och rannsaka sig och ställa högre krav på sig själva och varandra.
WORD!! Kunde inte sagt det bättre själv.
Börja med att bänka Tedenby, Lindbäck. Två spelare som är för dåliga. Men med hans band till staden och föreningen så kommer det aldrig ske.
Men att bänka AP gör man.
Blomman är väll lite i den sits som tomas kollar var förra året. borde blivit sparkad förra säsongen men han var kvar och det gick ju ändå bra, slapp kval osv. Fick förlängt.
Det är väl ändå agerandet på isen som avgör hur matcherna slutar. Jag håller med Sanny. Dags att rensa i spelartruppen ordentligt nu, så här får det inte se ut.
Dysfunktionellt lag? Check
Behöver vinna ett kval? Check.
Har du numret till Ante så vi kan ringa och erbjuda honom jobbet som ny HC?
Vidhåller att vi inte ska sparka AB nu. Hans senaste matcher har han i min mening haft bättre matchcoachning på sistone och tycker han ska få ett gäng matcher till på sig att försöka vända på detta. MEN vi behöver ha in en stabil sidekick till honom och det pronto.
Funderar på det Alsing sa i första periodpaus som typ var: Vi kommer ut och försöker hålla pucken bakifrån och vara trygga med puck, men de är bra på forecheckingen. Här sätter han lite fingret på problemet kanske? Man kan ju tolka det som att coacherna alltså vill att de spelar ett spel som varken materialet har förutsättningar för att klara av, eller anpassat beroende på motstånd. Luleå är ju duktiga på just att checka, så varför inte bara beordra att snabbt ta puck från A till B genom speldjup och för att snabbt komma förbi deras forechecking…?
Det är väl bara att fråga Nubben. Han pratar väl brevid mun stup i kvarten.
Men varför har vi alltid denna trupp med överbetalda divor? Gissar vi fått vad vi förtjänar. De som kommer hit nu kommer inte för mkt annat än att tjäna pengar. Den karaktär av spelare vi behöver går nån annanstans.
Imponerad över att så många orkar engagera sig i detta forum just nu.
Själv har jag övergått i apati, likgiltighet och uppgivenhet…precis som laget…
Jag tror att det är en delmängd i förklaringen, men inte det enda. Samma sak med lagledning som inte får ordning på spelet och inte når fram till truppen. Jag tror att det som saknas är en grundkompetens om hur man bedriver en vinstgivande elitverksamhet på alla nivåer och inom alla delar av föreningen.
En inkompetensorganisation helt enkelt. Detta får djup- och långtgående konsekvenser där sambanden mellan denna inkompetens och prestation inte alltid är helt uppenbara, men att de finns där om man går lite djupare i sin analys av hur verksamheten bedrivs och hur allt hänger samman.
Det beror alltså inte på en enda sak eller en eller ett fåtal personer. Det är ett antal små och stora samverkande faktorer som får ett otroligt stort utfall. Tyvärr för HVs del i helt fel riktning.
Som vissa är inne på så finns det föreningar och lag som med avsevärt sämre resurser och förutsättningar än HV har, ändå klarar sig betydligt bättre. Och det är samma resonemang bakom detta, men utfallet går för dessa lag och föreningar tvärtom i helt rätt riktning.
Ickelinjär matematik helt enkelt. Utfallet av ekvationen beror på värdet av varje enskild variabel. Små förändringar kan få stora konsekvenser för utfallet, både positivt och negativt. HV lyckas uppenbarligen inte få ordning på värdena på variablerna.
Klockrent. Klockrent!
Jag tror jag har ett bra exempel på det. Hur kan man påminna sig själv att skriva i morgon?
Edit: hah. Hittade en bokmärkesfunktion.