Omgång 23: HV71 - Örebro HK

Försvinner du nu?

Vi blir ju inte bättre direkt.
Fy fan vad det är dåligt!

Ja vad ska detta sluta ?
Något rejält måste hända i denna förening om vi ska få ordning på skiten.
Det kommer inte räcka med Stoa och Schira.

Räknar man junisarna har HV två femmor och en målvakt borta. Lägg till ett sedan tidigare sargat självfötroende och usel ledning.

Förlusten är självskriven.

Verkar som att HV försöker lära sig spelet genom att titta på. För det är det de för. Tittar på när ÖHK spelar hockey.

Detta jävla dump and chase så verkningslöst när det sällan blir en chase

gör du? Du kanske jublar över HVS drömspel? Elr la som vanligt dommarens fel

#8 ser riktigt bra ut. Bidrar med resolut spel och fysik.
#17 är sådär omständig nu igen tillbaks i gamla synder och sätter sig själv och sina lagkamrater i flertalet skit situationer.

återigen är man i princip utspelade på hemmaplan, hult o rahm out

Otroligt trist att se. Detta tär rejält på psyket. Det handlar endast om att hålla 2 lag bakom säg.

Som vanligt domarens fel? Har jag skrivit det innan eller vadå?

Såg inte Stoa ruggigt loj ut första perren?

Rent fysiskt blir HV fullständigt överkörda. ÖHK tacklar resolut i varenda 50/50-situation och HV-spelarna bara flyger till höger och vänster.

Som jag skrev innan matchen så har HV tagit ett rejält kliv tillbaka spelmässigt.

Vad kan väcka detta lag? Det tävlar ju inte. Saknar både självförtroende och tyvärr även självrespekt.

Såg trött ut, märks han inte vart på is knappt på ett halv år

Han såg ut som alla andra. Men inte lätt när han knappt stått på is denna säsong.
När ska Hv71 inse att denna jävla spelidé inte ens skulle fungera i Div.3?
Det är horribelt att skåda.

Kom tillbaka Lillis :smiley:

Ja men en annan är bra härdad vid det här laget. Jag håller även på Blåvitt och Newcastle så man är van vid att ögonen blir misshandlade varje gång man tittar.

Stoa och Schira inne på baklängesmålet. Inte bra. Man vill ju inte att de ska komma in i förlorarmentaliteten.

Apropå den positiva energi Sanny snackar om…

På ett sätt kan man säga att det vi ser på isen är ett fungerande grundspel mot ett obefintligt grundspel. HV måste skaffa ett grundspel, det är högsta prioritet.

Gunnarsson är jäkligt låg ut i positionen vid målet.
Tveksam perre av Stoa fullt förståeligt såklart. Kommer säkert komma in i detta om ett par matcher.
Men spelet HV71 visar upp gör ont i hjärtat.

Prestationsångesten är enorm. Handlingsförlamning. Ingen vill egentligen vara där. Martinsson ville ut så snabbt som bara möjligt efter periodslut för att inte bli haffad till intervju. Vändningen kom inte idag…heller… Var ju inte oväntat men ändå. Jag är inte bitter…