Omgång 24: AIK - HV71

Rätt så nu kanske man kan kolla denna matchen iallafall :frowning:

vakna nu HV

Näe jag tittar inte mer nu, så jääääääääääääävla less på Hv nu alltså
Vi mötte saik förra matchen, då satt jag å stundtals tänkte fan vi kan spela hockey
men nu inser man det berodde enbart på att det va saik som va moståndare
nu när man spelar emot ocoola aik så är det ingen som orkar att kämpa igen
FAST att vi fan nästan ligger sist i SHL

under all kritik är det, 5 skott på mål och släpper in 15 redan vafaaan så jävla otaggat oinspirerat överbetalda jävla gubb jävlar YSH

Puh :exclamation: :exclamation:
Oförtjänt men fan va skönt :smiley:

1-1 :slight_smile:

Han räddar ju HV! 15 skott efter 10 min. , är nog knappast Wesslaus fel.

Dessa jävla utvisningar!!

Vafan håller de på med??
De är ju totalt värdelösa ikväll!

Skräckinjagande uselt spel av HV! Man är ju bara statister i egen zon! Alla står still och stirrar på pucken och vips så är det mål igen!

:laughing: :laughing: :laughing: fy fan vad dåliga Hv är.

AIK visar lite vilja och verkar gå för vinst. Kommer inte sluta väl för HV om de inte börjar spela ishockey snart.

AIK har för övrigt redan fått skjuta 20 skott mot Wesslau. Hönsgården tillbaka igen.
Hade inte Gnaget varit nästan lika usla som HV offensivt så hade det stått 6-1 nu.

Håller med kommentatorn, HV är inte med i matchen, hur kan man inte va det när de spelar en av säsongens viktigaste matcher, virrigt uddlöst och ett försvarsspel som håller div 5-klass, jag skäms.

Hönsgård vettifan, höno kan ju röra på sig åtminstone.

Kan någon springa bort och lämna ett par vägkoner på Kinnarps? Dem är ju effektivare än de här såkallade “försvarspel”.

Förjävligt att komma från matchen mot SAIK och sedan visa upp detta skitspelet mot ett mycket sämre lag. Pinsamt. Skärpning nu för fan! In med Rajala i första och släng in Franzén på Rajalas plats. Nilson kan bänkas.

Det verkar ju som att HV viker ner sig ner det gäller. Om vi inte klarar av att spela bättre och vinna mot de andra bottenlagen så har vi inte heller i SHL att göra. En kvalserie kommer vi inte att klara av.
Allsvenskan kryper allt närmre tyvärr och då dör idrottslivet i Jönköping.

Kan Någon ge mig ett ordentligt svar varför Defensive coach Tomas Ljungberg fortfarande är kvar?

HV spelar helt utan passion, aggressivitet, vilja, stolthet och heder. Spelarna verkar ju mer eller mindre uppgivna. Vilka av de här spelarna som man har i truppen idag skulle egentligen bry sig om att HV åker ur, förutom att det blir en liten plump i CV:t? Ingen, känns det som.

AIK har redan lyckats skjuta fler skott i en period än dom skjuter i vissa matcher. Bra försvarsspel, ett fall framåt - I HELVETE!

Olsson: “Alla vet vad som gäller” :open_mouth:

Det kan inte bli mycket sämre än så här … HV verkar livrädda att förlora medan AIK: ser sitt livs chans och kommer ge allt och lite till …

Tycker dock domaren inte gör ett smack när en spelare håller i HV-spelares klubba i 10 sekunder, omöjligt att missa , rädd att Vinnerborg dömer bort HV idag … den fege skiten …

vill ha kvar stocksholmslag i SHL antagligen …