Fy åt helvete va uselt! Jag missade matchen mot Frölunda och tänkte att nu, nu jävlar blir det åka av…men nä FUCK!
Känns som Frölunda hade en dålig dag den matchen eller spelade HV verkligen bra?
En urusel dag på jobbet helt enkelt!
Hemmaplan inför en publik som har längtat efter hockey igen! Kommer in och varken visar vilja eller attityd!
Om nu inte spelet fungerar så visa lite jävlar anamma genom tacklingar och lite fulspel efter avblåsningar!
Malmö var överlägsna denna match och ingen i Hv får godkänt!
Undrar vad det är med Hv och time outer, händer ingenting när man tar time out!
En rejäl jävla hårblås a la Ferguson är vad de hade förtjänat!
Jag hade varit lika röd som självaste jultomten om det hade varit jag som varit coach!
Visst har man kanske tränat hårt och har nytta av det längre fram men det får ändå inte se ut så här!
Gäller att sopa undan denna match under granen blixtfort och snacka ihop sig inför nästa match! Man måste ha en 100% inställning och vilja att vinna närkamper och åka mer skridskor än motståndarna! Det märktes idag att Malmö ville mest!
Är ett hån mot stackars Johan Johnsson som blir utlånad
Men man väljer att spela en fullständigt iskall, värdelös, Ikonen.
Nu måste väl ändå råttet vara mågat när de gäller honom. Vad väntar man på? Sparka han all världens väg och ta in, ja vad som helst.
Jösses vad många ni är som misströstar rejält! Det var en typisk efter-uppehålls-match! Tajmingen saknades i allt och det blev bara värre och värre ju längre matchen gick. Och Malmö var definitivt inte överlägsna och de vann verkligen inte så enkelt som 1-4 kanske pekar på.
Det var EN ENDA sak som avgjorde den här matchen mellan två väldigt otajmade lag, nämligen Oscar Alsenfelt. Han vann matchen för Malmö, rätt och slätt, as simple as that!
Det är rätt skumt att se folk som svävar som på moln efter 4-2 borta mot FHC fullständigt misströsta och se allt svart efter 1-4 i en skitmatch som alltid kommer då och då under en säsong men som det bara är att glömma.
Jag menar HV ligger fortfarande 5:a i tabellen, trots den här förlusten. Vad är det som gör att undergången plötsligt är så nära nu? Det är klart att det fanns och finns saker som borde och ska se mycket bättre ut än ikväll, men tro mig, det kommer det göra redan nästa match. Hav lite förtröstan, gott folk!
Fast ojämnheten skulle jag faktiskt vilja sätta upp på SHLs värdelösa spelschemat konto. Det är ju uppehåll var och varannan vecka och ibland så länge att man nästan glömmer vilken sport det är man följer. Förr i tiden var det match tisdag, torsdag, lördag (eller ännu mer förr söndag) varje vecka. Nu är det i bästa fall 2 matcher i veckan. Jämför det med NHL… Det är ju bättre att säsongen börjar en månad senare och att man spelar fler matcher på kortare tid än att hålla på med den här skiten som man håller på med nu.