Omgång 26: HV71 - Färjestad BK

skitmål… mkt otur idag…

Typiskt. HV får utdelning på var 20:e chans och FBK på var 6:e. Kommer HV orka? Man måste ju få mer utdelning.

Skönt att se att dom åker skridskor idag iaf. Man har åkt mer på halva denna matchen än på hela matchen senast.

Tycker Petrasek gör sin bästa match för säsongen så här långt!

Varför använder man inte backarna i anfallspelet denna säsongen?! Jag efterlyser fler backskott och hugg på returer.

Kämpa HV!

Tycker HV har hamnat på hälarna de senaste 5min. Hoppas inte orken börjar tryta.

Tollefsen flyger som en vante.
Vilken jävla tönt.

tollefsen dyker som en jävla fegrövf

Petrasek slö som vanligt. Kan slå ut pucken, men vänder istället hem och in i egen zon, spelar en usel svajjare längs egen blå med spelvändning som följd och sen utvisning. ALLT går i ultrarapid för Pettan.

1-2 nu och det blir jobbigt!

lite orutin att försöka rensa i det läget när det är en sekund kvar… kan tycka att man borde låsa pucken vid sargen istället…

Roligaste och bästa matchen jag sett denna säsongen hittills. Bara synd att det inte ramlat in mer mål, men två bra målvakter. Höjdpunkten i andra perioden är ju helt klart gruffet här och där mellan Fjollelsen och Sterling. Sterling är ett huvud mindre, men han ger sig inte :slight_smile:

Orkar HV71 spela som dom gjort så vinner vi. FBK orkar inte en period till i samma tempo.

Edit: Grymt kul för Erik Christensen att få göra mål. Så värd han var det efter alla genomåkningar och smörpass han lagt.

Visst, det var inte det bästa bytet, men tycker han får oförtjänt mycket kritik på grund av tidigare grejer… Han har spelat stabilt idag annars tycker jag!

Tycker HV spelar sin kanske bästa match för säsongen .

FBK gör alltid bra matcher och spelar effektivt och har haft lite flyt men jag tycker nog att HV varit värda ett ledningsmål …

Nu spelar vi äntligen helgjuten hockey, till och med skymmer målvakten hyfsat …

Tror Christensen kommer bli bättre och bättre nu, samma sak med Sterling och Holza, det har tatt sin tid men tror dom har mycket mer att ge, lagom till slutspel kanske ? :smiley:

Pratade precis med min intuition, han sa att det blir en poäng idag.
Jävla pessimist!

Hur det än slutar idag är det många positiva tecken. Strandberg och Brithén är upp ett snäpp. Fälth tycks vara pålägg mot sin superform han hadecett par matcher i inledningen. Speciellt har han fått fartpå skridskorna igen och då är han lysande. Holzapfel och framför allt Sterling är synliga också. Fick man önska sig lite så är det effektivitet. Varför inte sätta allt i sista och ta en komfortabel? Skulle smaka mumma.

Håller helt med, stort kliv framåt spelmässigt !

Skulle dock vara otroligt skönt med poäng idag eftersom det blir en tuff match imorgon igen vilket kan vara slitande på spelarna …

arto: “hv får komma igenom FÖR lätt”

ingen kan anklaga honom för att vara objektiv

Håller med. Det är mycket som är bra, speciellt farten i skridskoåkningen som ger ett antal mereffekter. Dock är effektiviteten för låg fortfarande. Den kan klart förbättras.

Nu pajjade sändningen ihop. I säsongens bästa match. Nån mer med samma problem?

snyggt av brithen