Omgång 30: Malmö Redhawks - HV71

Sikket härligt getingbo det kan bli efter dagens matcher.
Om vi har tur.

Med tanke på Alnefelts och Dichows siffror innan Glifford kom in så är det nog kris om Glifford skadar sig och det oavsett om Alnefelt får spela ikväll. Ingen i vårt tilltänkta målvaktspar inför säsongen har kommit upp till den nivå målvakter måste ligga på. Innan Glifford kändes det stundtals som att vi hade Ortio och Brattström.

Med det sagt. Hoppas Alnefelt håller nollan ikväll!

3 gillningar

Hoppas verkligen Hugo spikar igen, men det går inte att sticka under stolen med att Glifford känns mer lugn och definitivt mindre flaxig än Hugo. Det var nog mer trasiga klubbor än Hugos strorspel som räddade HV senast.

3 gillningar

Så kommer det inte låta här inne ifall så blir fallet :wink:

Alnefelt släppte en hel del halvdassiga returer förra matchen. Ringrostighet eller ej återstår att se idag men senaste matchen i Malmö sitter kvar i bakhuvudet.

Sen är det väl som vissa redan varit inne på, i långa loppet är Hugo troligtvis vår förstamålvakt så är ytterst viktigt att få igång honom på allvar.

4 gillningar

Kan vara bra att spela bästa målvakten, och jag ser vad du menar. Å andra sidan: om man aldrig får stå någon match blir man rostig(are) och säg att förstamålisen blir skadad, då slänger man in någon med mindre erfarenhet än om den skulle få stått några matcher.

Jag tror man får se långsiktigt och inte bara till en match. Å andra sidan kan man säga att HV71 ligger långt nere just nu och att experimenterande är dåligt men å andra sidan har vi en bit kvar av säsongen.

Oavsett vem som står hoppas jag att de gör ett bra val.

Visst är Hugo mer aggressiv och flaxig än Gliffen.
Men i ärlighetens namn så började säsongen rätt ok, sen tappade vi defensiven helt och målen ramlade in. Knappt vi sköt på motståndarna heller.
Och det kan man inte lasta Hugo ensam för.
Han gjorde en helt OK match sist och helt ok att han får fortsätta nån match till.

Ser definitivt inte Hugo som vår förstemålis över tid. Äntligen har HV fått upp en ung lovande målvakt, något som andra lag lyckas lite hela tiden med.

När jag tittar in i spåkulan ser jag snarare att Hugo inte fullföljer sitt saftiga treårskontrakt.

2 gillningar

Ja. Så där känner jag med.
För 15 år sedan var det inget sådant snack alls.
Hv var alltid med och hade stor chans att vinna varje match.
Det var också enklare att brösta en förlust.

Nu är man alltid ängslig och svårt skadad.

Nåväl. Frågan är om det är nya tider nu… igen…

3 gillningar

Har Hugo 95% och vi förlorar så kan man kanske inte lasta honom i så fall. Så länge vi vinner och målvakterna har OK % så är det svårt att kritisera.

Vore ju onekligen märkligt om vi skulle förlora för första gången på tio matcher just när AP gör comeback… Nu tror jag att vi vinner så vi slipper nog den diskussionen igen får vi hoppas. Statistiken utan AP har ju konstigt nog bättrats på under december.

Som sagts så många gånger här inne, statistik och fakta som gäller. Inte bara en känsla och vad man tror och tycker eller hoppas.

Det är sjukt mycket HV folk förutom de tio bussarna. Känns som en hemmamatch när man rör sig runt i korridoren utanför. :muscle::muscle:

10 gillningar

Personligen ser jag givetvis helst att man fortsätter satsa på Glifford men tveksam på att så blir fallet. Sen beror det nog givetvis på hur säsongen artar sig. Lyckas man kravla sig upp en bit och skaffa en buffert neråt så är läget annorlunda.

1 gillning

Var det inte 12 bussar?

Stefan Lillis Lundh på plats. Självklart nära HV-klacken.

7 gillningar

O.T men Växjö gjorde precis mål.
Bägge lagen ser ut att tappa poäng.

3 gillningar

Kan stämma. Räknade inte så noga. :sunglasses:

1 gillning

Hoppas det är nya tider… Men man vet aldrig med detta lag. Vill ha Glifford i mål igen. Känns betydligt tryggare. Eller kommer man gå med Alnefelt nu som förstemålvakt. Känns fel isåfall.

Jag hoppas jag har fel och att Alnefelt spikar igen och att vi vinner matchen. Men magkänslan säger nåt helt annat tyvärr.

1 gillning

Uppsnacket och inramningen till den här matchen kombinerat med att hoppet återvänt gör att jag nästa får lite slutspelskänsla inför matchstart. Extra nervöst och förväntansfullt.

4:e kedjan ser lite tunn ut. Risk för att Davidsson och Pettersson inte riktigt har tyngden för att stå emot när Malmö matchar sina bästa mot den.

1 gillning

Bra med Silver-seger. Då kan vi vid vinst kliva förbi Plast. Vid förlust håller vi ändå skräpet bakom oss.

2 gillningar

Linköping vinner trots att dom är toksämst. Vlh dominerade hela matchen men fick aldrig in pu ken

1 gillning